Obrotomierz, skalowanie?

Problemy z prądem.
coq

Obrotomierz, skalowanie?

#1

Post autor: coq »

Witam! przełożyłem sobie ostatnio z 1,5(93) do 1,3(EG 92) obrotomierz i zastanawia mnie jedna rzecz, otóż podaje zbyt wysokie obroty tzn. na jałowych ok. ale do odcinki daje 8500rpm oczywiście wiedziałem że tak będzie(temat znany z poprzednich aut) teraz pytanie czy można jakoś to przeskalować poza zmianą cyferblatu, dodam że w elektronice jestem raczej zielony... jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o jakiekolwiek informacje i sugestie.
Gorliś
Pełnoprawny User
Posty: 90
Rejestracja: pn 22 cze 2009, 02:13:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post autor: Gorliś »

Ale w 1.3 nie ma odcinki.
coq

#3

Post autor: coq »

Tzn. że d1.3B2 kręci do 8500Rpm?
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Post autor: Pecado »

Wiecej :) Kręci bez ograniczeń. Do wybuchu :D
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#5

Post autor: Toki »

1,3 kręcą do 9 :P.................................. podobno
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Post autor: Pecado »

Oczywiscie nie ma to najmniejeszego sensu, bo ten silnik w tak wysokim zakresie obrotów nie generuje juz zadnej mocy :D
coq

#7

Post autor: coq »

Dzięki. wiedziałem że wysoko kręci, ale że aż tak?! generalnie pytam bo robiłem taką przekładkę w innym aucie obrotomierz był z większej pojemności i na mniejszej oszukiwał. z kolei w 1.5 nie kręcił tak wysoko teraz mam 1.3 i uznałem to za problem.
Grochu
Podwójny As
Posty: 202
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 22:31:20
Lokalizacja: Ostrzeszów

#8

Post autor: Grochu »

ja ec9 krecilem ponad 9 lekko ale tylko jak mi odbijalo ^^
coq

#9

Post autor: coq »

Mam pytanko do kolegi Pecado, widzę że elektronika nie jest Ci obca. Być może taki temat istnieje, ja pytam przy okazji. Czy istnieje jakiś sposób żeby rozpoznać czy licznik był kręcony, chodzi mi o jakiekolwiek ślady na samym urządzeniu ja osobiście żadnych mechanicznych nie zauważyłem przy przekładce. pytam czy są możliwości bezinwazyjnego przekręcenia przebiegu?
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#10

Post autor: Pecado »

coq pisze:Mam pytanko do kolegi Pecado, widzę że elektronika nie jest Ci obca. Być może taki temat istnieje, ja pytam przy okazji. Czy istnieje jakiś sposób żeby rozpoznać czy licznik był kręcony, chodzi mi o jakiekolwiek ślady na samym urządzeniu ja osobiście żadnych mechanicznych nie zauważyłem przy przekładce. pytam czy są możliwości bezinwazyjnego przekręcenia przebiegu?
Nie sądze, aby tak sie dało :)
Zreszta w dzisijszych czasach nikt nie zwraca uwagi na przebieg, bo wiadomo ze cofany :D
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#11

Post autor: CYkada »

podejrzewam przekręcic mozna bez problemu, ale nawet co za problem kupic inne zagary z mniejszym przebiegiem i włożyć? imo w starych autach jak nasze przebieg tez nie jest miarodajnym wyznacznikiem tego w jakiem auto jest stanie jeden moze miec 140k, drugie 180k i byc w lepszym stanie, bo ten pierwszy byl uzytkowany przez idiote... trzeba wszystko sprawdzic przy kupnie a nie sugerowac sie przebiegiem;] zreszta jak napisal pecardo teraz to wiekszosc aut ma kręcone....
ODPOWIEDZ