Przesunięcie

timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Przesunięcie

#1

Post autor: timoti26 »

Witam, mam przestawiony rozrząd o 1 ząbek (by był ustawiony prawidłowo trzeba kółko górne rozrządu przekręcić w stronę chłodnicy o 1 ząbek)

Skoro rozrząd jest tak to powinno się też trochę przestawić zapłon jeśli dobrze pojmuje pytanie w którą stronę? w stronę chłodnicy czy odwrotnie?

Czy w takim przypadku ustawianie zapłonu według manuala (z lampą) ma sens?

Dodam że zawory były ustawione przez poprzedniego właściciela na przesuniętym już rozrządzie.

z góry dzięki za odpowiedź.
BARY
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: czw 17 wrz 2009, 21:52:59
Lokalizacja: Kwidzyn

#2

Post autor: BARY »

ale wogole po co ten rozrzad jest przesuniety ? uwazam ze byloby madrzej gdybys rozrzad uistawil prawidlowo ... jezeli juz sie tak upierasz to zaplon jest nieproblem ustawic po prostu przesuwaj po kawalku i sprawdzaj reakcje ...
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#3

Post autor: timoti26 »

żeby przesunąć rozrząd musze przestawiać zawory bo innaczej nawalają konkretnie a to już duże koszta, ustawie tak jak trzeba gdy będe coś dłubał przy silniku.

OK będe przesuwał i zobacze co z tego wyjdzie
Ostatnio zmieniony wt 08 lut 2011, 11:36:51 przez timoti26, łącznie zmieniany 1 raz.
BARY
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: czw 17 wrz 2009, 21:52:59
Lokalizacja: Kwidzyn

#4

Post autor: BARY »

przestawiac zawory ?? w sensie wyregulowac ?? to sa koszta nowej uszczelki pod pokrywe ...
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#5

Post autor: timoti26 »

no tak jak robisz sam a w warsztacie 80 zł + koszt uszczelki i przestawienie rozrządu 100-150zł minimalne koszta u jakichś partaczy to jakieś 250zł
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#6

Post autor: Aciulek »

co wy gadacie?
wiekszosc naszych hond ma praestawiony rozrzad o jeden zabek i to wcale nie przeszkadza!
a w niektoruch przypadkach nawet dobrze odmula silniki :)
powaga !
a zeby przestawic rozrad(zawory automatycznie sie przesuwaja z walem) mozna to samemu zrobic i miec w kieszeni te 250 pln !
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#7

Post autor: timoti26 »

Nie powiedział bym że same... W Hondzie niema samoregulujących się zaworów. A po przestawieniu słychać u mnie zawory, dźwięk jak by brzeszczotem cioł i nie ustępowało to po paru km.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#8

Post autor: Aciulek »

z tymi samoregulujacymi zaworami to masz racje, zle zrozumialem :)
przy zdejmowaniu pokrywy nie ma reguly ze trzeba wymieniacz uszczelke
wiec mozesz sobie cofnac kolko o jeden zabek i jechac na regulacje zaworow
ale ze swojego doswiadzczenia wiem ze zawsze bedziesz slyszal zawory w hondach :)
jest tez mozliwe ze za bardzo masz wyprzedony zaplon i to tez powoduje ze zawory slychac
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#9

Post autor: timoti26 »

obecnie zaworów nie słychać, wszystko jest ok poza nierówną pracą silnika, gdy przesówałem zapłon o milimetry objawy sie zmieniały np. trzęsło silnikiem równo. Dlatego myśle że to zapłon
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#10

Post autor: timoti26 »

przesuwam zapłon i praktycznie żadnej reakcji... silnik ciągle chodzi nie równo troche mniej kierownicą telepie ale wraz telepie :/ Czy po przesuwaniu zapłonu nie powinno być wyraźniejszych oznak w pracy silnika?
BARY
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: czw 17 wrz 2009, 21:52:59
Lokalizacja: Kwidzyn

#11

Post autor: BARY »

nie beda wielkie jak jest zle zalozony rozrzad :P
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#12

Post autor: muzammil »

przeczytalem wszystkie wypowiedzi 2 razy i dalej nie rozumiem: po co przestawiles rozrzad??? w d15b7 na seryjnych gratach nie ma to sensu i na pewno nic nie poprawia. nawet na mocno planowanej glowicy, cienszej uszczelce i walku z z2 ciagle jest lepiej ustawic rozrzad na znaki niz oszukac o jeden zab. Nie reguluje sie silnika na zlym ustawieniu rozrzadu, poza tym zakres ruchu aparatem jest zbyt maly abys mogl nim skorygowac przesuniecie na pasku zebatym. Przy regulacji zaplonu auto musi byc w pelni nagrzane, obroty ~800, zworka w zlaczu diagnostycznym. Suma sumarum i tak to nic nie da bo nie znajdziesz znakow na kole pasowym przy takim przesunieciu rozrzadu.
Ustaw poprawnie rozrzad, jedz na regulacje zaworow(koszt max 50zl) i nie kombinuj bo rozwalisz silnik.
Awatar użytkownika
jasiu0997
Podwójny As
Posty: 215
Rejestracja: sob 26 cze 2010, 22:32:46
Lokalizacja: Bytów

#13

Post autor: jasiu0997 »

ustawianie zaworów nie jest takie trudne, załatw sobie tylko szczelinomierz (zawory ssące 0,20mm a wydechowe 0,25mm luzu na zaworach) płaski srubokręt i klucz oczkowy 10 :D
a te 50 zł zostaw sobie na paliwo :D
virus86

#14

Post autor: virus86 »

Tu masz fajnie opisane wszystko myślę że dasz radę

http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_zaw
RastaMan81

#15

Post autor: RastaMan81 »

fajny opis w linku, dziś się zabieram za długo odkładaną regulacje zaworów :)
ODPOWIEDZ