Strona 1 z 1
4-2-1
: pt 17 gru 2010, 10:13:54
autor: bart3k
Siema...
Wytłumaczcie mi co to jest wydech 4-2-1, bo nie wiem o co kaman, a tak czytam i czytam u różnych userów i sam nie moge dojsc.
Najlepiej na jakims przykladzie.
Pozdro.
: pt 17 gru 2010, 10:37:56
autor: sawczen
to taki typ wydechu
czyli od głowicy wychodzą 4 rurki, potem przechodzą w 2 i na końcu w 1 wydech
są też wydechy 4-1, które od razu przechodzą w 1 rurę
: pt 17 gru 2010, 10:54:20
autor: ceelx
heh
nie ma wydechu 4-2-1 tylko kolektor wydechowy o polaczeniu 4 w 2 w 1
: pt 17 gru 2010, 11:14:13
autor: sawczen
czepialski
: pt 17 gru 2010, 11:21:54
autor: ceelx
: pt 17 gru 2010, 14:22:01
autor: Guegou69
a w kolektorze wydechowym 4-2-1 chodzi o to ze powietrze wypadajace z silnika (spaliny) nie zderzało się tak jak to dzieje w kolektorze 4-1, przez co 'zapychanie' ukladu wydechowego nie ma miejsca
jak sie myle to niech mnie ktos poprawi
pozdr G.
: pt 17 gru 2010, 14:33:06
autor: plewis
tak myslisz sie powietrze to silnik zasysya przez kolektor ssący a z 4-2-1 wydechowego jak i innego wychodzą spaliny a nie powietrze...
: pt 17 gru 2010, 20:16:44
autor: Guegou69
plewis pisze:tak myslisz sie powietrze to silnik zasysya przez kolektor ssący a z 4-2-1 wydechowego jak i innego wychodzą spaliny a nie powietrze...
proponuje czytac dokladniej...
nic nie pisalem o zasysaniu powietrza ...
: pt 17 gru 2010, 23:45:26
autor: xpiotrekx
Podepne sie do tematu tak z czystej ciekawosci. Wiem ze po takim dodatku cudow spodziewac sie nie mozna, ale czy bawil sie ktos moze w hamownie przed i po montazu kolektora 4-2-1?
Jezeli bylo na forum to bede dzwieczny za linka bo nie znalazlem takowego
: sob 18 gru 2010, 10:49:21
autor: sawczen
kolega z Tczewa zrobił z seryjnego d16z6 bodajże 146KM po modyfikacji wydechu i minimalne dolotu, bez żadnego strojenia
mógł być to czysty przypadek, ale jednak
w z6 modyfikacje wydechu są w pytkę
: pn 20 gru 2010, 21:43:07
autor: pol4334
jest moze gdzies ta konkretna modyfikacja opisana? przyrost zaj..isty, rozumiem ze modyfikacja przewidywala kolektor 4-2-1 dalej wydech 50mm tłumik środkowy przelot czy bez i koncowy przelot?? a dolot pewnie jak tylko delikatnie modyfikowany to jakas wkładka ?
: wt 21 gru 2010, 12:45:39
autor: K23
pol4334 pisze:jest moze gdzies ta konkretna modyfikacja opisana? przyrost zaj..isty, rozumiem ze modyfikacja przewidywala kolektor 4-2-1 dalej wydech 50mm tłumik środkowy przelot czy bez i koncowy przelot?? a dolot pewnie jak tylko delikatnie modyfikowany to jakas wkładka ?
Nie wiem czy ta konkretnie modyfikacja jest, ale na ckpl jest temat gdzie ludzie wklejają wykresy i jest tam sporo przykładów po wydechu, po dolocie, po samym 4-2-1, po wałkach itp. Znajdź sobie i poczytaj, sporo cyferek w różnych silnikach jest podane
: wt 21 gru 2010, 14:02:22
autor: timoti26
: wt 21 gru 2010, 15:44:06
autor: pol4334
mi wlasnie chodzi o mody zwiazane z samym wydechem i dolotem, ewentualnie jeszcze jakies strojenie. Sam wydech i dolot mydyfikujac bez kolektora, da rade ze 135KM?
: wt 21 gru 2010, 22:54:39
autor: Pecado
pol4334 pisze:da rade ze 135KM
z czego ? Jaki masz silnik ?
jesli B7 to wymiana na 4-2-1 choćby z Z6 juz sporo da, ale samym dolotem i wydechem to 35KM raczej nie urwiesz.....
: sob 25 gru 2010, 13:41:56
autor: pol4334
mam d16z6, wczesniej miałem clio 1.8 16v 140KM i teraz brak mi buta w civicu, nie popieram jakis wiekszych ingerencji w silniku, jedyny tuning na jaki moge sie skusic to wlasnie dolot, kolektor i wydech. Zastanawiam sie czy zmieniac samochod czy moze warto troche pogrzebac i te 140koni by bylo ok