Przekładka silniczków regulacji świateł - fotorelacja
Przekładka silniczków regulacji świateł - fotorelacja
Jako że szukałem na forach opisu przełożenia silniczków elektrycznych z oryginalnych lamp do Black Clearów i niestety nie znalazłem go, przy okazji wymiany lamp zmajstrowałem taką małą fotorelacje dla potomnych :mrgreen: co by niepotrzebnie nie zepsuli sobie lamp przez niewiedze :razz:
Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale robione telefonem bo nie miałem nawet w planie robić fotorelacji.
Całą zabawę zaczynamy oczywiście od demontażu lamp czego opisywał nie będę.
tak dla porównania OEM i Black Cleary
Zaczynamy od odkręcenia śrubek, które mocują silniczek do obudowy lampy (4 sztuki po zewnętrznej)
następnie odkręcamy kolejne 4 śrubki mocujące pokrywkę silniczka i ją zdejmujemy
naszym oczom ukazuje się cały mechanizm ale jedyną rzeczą, jaka nas interesuje jest wystająca ośka, która wewnątrz lampy jest nagwintowana i w zależności od kierunku obrotów przyciąga lub oddala lustro lampy w pionie.
Bierzemy kombinerki i poprostu kręcimy ośką w stronę lewą tak żeby ją całkowicie wykręcić z plastiku wewnątrz lampy
tak wygląda ten plastik po wykręceniu już silniczka
a tak sam silniczek
Teraz bierzemy nasze cleary i zabieramy się za przygotowanie miejscówki na silniczek. Z racji że nowe lamy mają regulecję manualną przy pomocy śruby musimy tę śrubę umiejętnie wyciąć, posłuży nam do tego: zwykły brzeszczot, zaje....cie ostry nóż i lutownica ze sklepu "wszystko za 2 złote"
łeb śruby jest schowany w takim plastikowym wieńcu, który trzeba obciąć brzeszczotem (można użyć też dremlem, ale ja takiego sprzętu nie posiadam).
tu już plastki na około został obcięty
i czas na cięcie łba śruby - ja też użyłem brzeszczota
]
po obcięciu łba trzeba wyciąć dziure i wykręcić reszte śruby. Ja posłużyłem się taką oto lutownicą. Szczerze powiem że jest to mniej inwazyjny sposób niż użycie wiertarki bo syf plastiku nie naleci do wnętrza lampy.
Przy pomocy tej lutownicy wytapiamy otwór wokół śruby a reszte docinamy nożem
i kombinerkami wykręcamy pozostałość po śrubie
później pozostaje nam tylko powiększenie otworu, ale trzeba uważać żeby nie naleciał syf do środka przy tym, noi na samym końcu montujemy silniczek wkręcając jego ośke tak mniej więcej do połowy długości w plastik.
a tu już gotowe lampy z silniczkami
Teraz kwestia podłączyć kostki i sprawdzić czy regulacja działa. U mnie wszystko zadziałało bez najmniejszych problemów.
Czas na całą przeróbkę oceniam na ok. 4-5 godz. Mam nadzieje że komuś się przydadzą moje wypociny
Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale robione telefonem bo nie miałem nawet w planie robić fotorelacji.
Całą zabawę zaczynamy oczywiście od demontażu lamp czego opisywał nie będę.
tak dla porównania OEM i Black Cleary
Zaczynamy od odkręcenia śrubek, które mocują silniczek do obudowy lampy (4 sztuki po zewnętrznej)
następnie odkręcamy kolejne 4 śrubki mocujące pokrywkę silniczka i ją zdejmujemy
naszym oczom ukazuje się cały mechanizm ale jedyną rzeczą, jaka nas interesuje jest wystająca ośka, która wewnątrz lampy jest nagwintowana i w zależności od kierunku obrotów przyciąga lub oddala lustro lampy w pionie.
Bierzemy kombinerki i poprostu kręcimy ośką w stronę lewą tak żeby ją całkowicie wykręcić z plastiku wewnątrz lampy
tak wygląda ten plastik po wykręceniu już silniczka
a tak sam silniczek
Teraz bierzemy nasze cleary i zabieramy się za przygotowanie miejscówki na silniczek. Z racji że nowe lamy mają regulecję manualną przy pomocy śruby musimy tę śrubę umiejętnie wyciąć, posłuży nam do tego: zwykły brzeszczot, zaje....cie ostry nóż i lutownica ze sklepu "wszystko za 2 złote"
łeb śruby jest schowany w takim plastikowym wieńcu, który trzeba obciąć brzeszczotem (można użyć też dremlem, ale ja takiego sprzętu nie posiadam).
tu już plastki na około został obcięty
i czas na cięcie łba śruby - ja też użyłem brzeszczota
]
po obcięciu łba trzeba wyciąć dziure i wykręcić reszte śruby. Ja posłużyłem się taką oto lutownicą. Szczerze powiem że jest to mniej inwazyjny sposób niż użycie wiertarki bo syf plastiku nie naleci do wnętrza lampy.
Przy pomocy tej lutownicy wytapiamy otwór wokół śruby a reszte docinamy nożem
i kombinerkami wykręcamy pozostałość po śrubie
później pozostaje nam tylko powiększenie otworu, ale trzeba uważać żeby nie naleciał syf do środka przy tym, noi na samym końcu montujemy silniczek wkręcając jego ośke tak mniej więcej do połowy długości w plastik.
a tu już gotowe lampy z silniczkami
Teraz kwestia podłączyć kostki i sprawdzić czy regulacja działa. U mnie wszystko zadziałało bez najmniejszych problemów.
Czas na całą przeróbkę oceniam na ok. 4-5 godz. Mam nadzieje że komuś się przydadzą moje wypociny
Ostatnio zmieniony ndz 22 lut 2015, 13:48:12 przez Toby, łącznie zmieniany 1 raz.
STREET RACING IS NOT A CRIME
Kiedyś sie nad takim modem zastanawiałem i jednak jet to wykonalne!!!
Przyda się!!!
Przyda się!!!
Moje EG - forum/viewtopic.php?t=3890
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 90
- Rejestracja: sob 25 gru 2010, 23:09:00
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Żółtodziób
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 31 sie 2010, 03:34:29
- Lokalizacja: P-n
Tu jest to samo ---> http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=silniczek
Niech zmienne fazy rozrządu będą z wami
-
- Żółtodziób
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 31 sie 2010, 03:34:29
- Lokalizacja: P-n