Otwieranie bagażnika z pilota w hatchback
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Otwieranie bagażnika z pilota w hatchback
Nie zauważyłem na forum żeby ktoś wrzucił info jak zrobić otwieranie bagażnika na pilota w HB więc wrzucam bo dzisiaj zrobiłem sobie tą wypasioną/wygodną/przydatną funkcję:]
Wykorzystałem następujące elementy:
- Siłownik SLAVE uniwersalny (nie musi mieć wielkiej siły ciągu ponieważ w HB lekko się otwiera zamek)
- Przekaźnik uniwersalny 12V (wymagany aby małym prądem włączać duży prąd idący na siłownik)
- Podstawka pod przekaźnik
- Konektory żeńskie 4 szt. (do przekaźnika)
- Konektory oczkowe 2 szt. (jeden do śruby "+" na akumulatorze, drugi do masy w kabinie)
- Gniazdo bezpiecznika płytkowego (dla zabezpieczenia)
- Bezpiecznik płytkowy
- Ok. 12 metrów przewodu (2x5m do bagażnika, 1m "+" do akumulatora, 0.5m od masy do przekaźnika)
- Taśma izolacyjna + koszulki izolacyjne
Do tego oczywiście musi być alarm ze sterowaniem dodatkowym kanałem (przycisk na pilocie).
__________________________________________________________________________________________
Film pokazujący jak to u mnie działa (fajne jest też to, że otwarcie bagażnika sygnalizowane jest szybkim mrugnięciem kierunkowskazów):
http://www.youtube.com/watch?v=N25xbFONKmE
__________________________________________________________________________________________
Do przekaźnika podłączyłem się w następujący sposób (sterowanie masą):
85 - kabel dodatkowego kanału z alarmu (u mnie akurat kabel od dodatkowego kanału nie działał, podłączyłem się według schematu pod kabel fioletowy przeznaczony do modułu sterowania domykaniem szyb, ku mojemu zdziwieniu po naciśnięciu przycisku na pilocie wszystko działa!)
30 - masa (ja przykręciłem do blachy koło bezpieczników gdzie już była wzięta masa do czegoś innego)
86 - plus z akumulatora, + do siłownika
87/87a - masa do siłownika (jeden styk zostaje wolny, przydatny jest gdy robimy coś z dwoma przekaźnikami na raz)
Najprostszy montaż (na dwóch wkrętach trzyma się bardzo solidnie):
Żadnych poważniejszych regulacji jak gdzieś kiedyś wyczytałem na forum CIVIC, po przykręceniu od razu działało.
Lekko skrócony został pręt siłownika:
Lekka rzeźba w osłonie burty, tak żeby po założeniu jej nie naciskała na siłownik (nóż wchodzi jak w masło):
___________________________________________________________________________
Nie trzeba brać +12V z akumulatora, można wziąć zasilanie np z lampki bagażnika bo tam cały czas jest napięcie które wystarczy w zupełności do siłownika (sprawdzone). Wtedy przekaźnik zamontować można w dowolnym miejscu w bagażniku. Przeciągnąć trzeba wtedy do bagażnika tylko jeden przewód od przedniej części samochodu czyli przewód od alarmu z sygnałem do otwierania bagażnika.
Wykorzystałem następujące elementy:
- Siłownik SLAVE uniwersalny (nie musi mieć wielkiej siły ciągu ponieważ w HB lekko się otwiera zamek)
- Przekaźnik uniwersalny 12V (wymagany aby małym prądem włączać duży prąd idący na siłownik)
- Podstawka pod przekaźnik
- Konektory żeńskie 4 szt. (do przekaźnika)
- Konektory oczkowe 2 szt. (jeden do śruby "+" na akumulatorze, drugi do masy w kabinie)
- Gniazdo bezpiecznika płytkowego (dla zabezpieczenia)
- Bezpiecznik płytkowy
- Ok. 12 metrów przewodu (2x5m do bagażnika, 1m "+" do akumulatora, 0.5m od masy do przekaźnika)
- Taśma izolacyjna + koszulki izolacyjne
Do tego oczywiście musi być alarm ze sterowaniem dodatkowym kanałem (przycisk na pilocie).
__________________________________________________________________________________________
Film pokazujący jak to u mnie działa (fajne jest też to, że otwarcie bagażnika sygnalizowane jest szybkim mrugnięciem kierunkowskazów):
http://www.youtube.com/watch?v=N25xbFONKmE
__________________________________________________________________________________________
Do przekaźnika podłączyłem się w następujący sposób (sterowanie masą):
85 - kabel dodatkowego kanału z alarmu (u mnie akurat kabel od dodatkowego kanału nie działał, podłączyłem się według schematu pod kabel fioletowy przeznaczony do modułu sterowania domykaniem szyb, ku mojemu zdziwieniu po naciśnięciu przycisku na pilocie wszystko działa!)
30 - masa (ja przykręciłem do blachy koło bezpieczników gdzie już była wzięta masa do czegoś innego)
86 - plus z akumulatora, + do siłownika
87/87a - masa do siłownika (jeden styk zostaje wolny, przydatny jest gdy robimy coś z dwoma przekaźnikami na raz)
Najprostszy montaż (na dwóch wkrętach trzyma się bardzo solidnie):
Żadnych poważniejszych regulacji jak gdzieś kiedyś wyczytałem na forum CIVIC, po przykręceniu od razu działało.
Lekko skrócony został pręt siłownika:
Lekka rzeźba w osłonie burty, tak żeby po założeniu jej nie naciskała na siłownik (nóż wchodzi jak w masło):
___________________________________________________________________________
Nie trzeba brać +12V z akumulatora, można wziąć zasilanie np z lampki bagażnika bo tam cały czas jest napięcie które wystarczy w zupełności do siłownika (sprawdzone). Wtedy przekaźnik zamontować można w dowolnym miejscu w bagażniku. Przeciągnąć trzeba wtedy do bagażnika tylko jeden przewód od przedniej części samochodu czyli przewód od alarmu z sygnałem do otwierania bagażnika.
Ostatnio zmieniony wt 01 maja 2012, 22:44:27 przez dj-napster, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Podwójny As
- Posty: 244
- Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
- Lokalizacja: Bezwola/Lublin
Niektóre centralki mają dodatkowy kanał z możliwością wysokiego obciążania i wtedy nie potrzebujesz dodatkowego przekaźnika. Szukaj w instrukcji jak ją masz. A jak nie masz to miernik w garść i zbadaj jaki sygnał daje centralka na dodatkowy kanał.jasiu0997 pisze:elo mam pytanie
posiadam centralny zamek "noxon wer. T4"
ale nie wydaje mi się ze ten przekaźnik jest mi potrzebny, czy się mylę??
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Musisz mieć przycisk na pilocie od dodatkowego kanału. Może też być tak że przycisk jest dwu funkcyjny czyli np przycisk od zwykłego otwierania drzwi gdy jest przytrzymany dłużej to daje sygnał dla otwarcia bagażnika.jasiu0997 pisze:elo mam pytanie
posiadam centralny zamek "noxon wer. T4"
ale nie wydaje mi się ze ten przekaźnik jest mi potrzebny, czy się mylę??
Jeśli masz dodatkowy przycisk to bez podłączania siłownika przytrzymaj go i posłuchaj czy centralka wydaje dźwięk tzw "pyknięcia", jeśli tak to ma wbudowany przekaźnik i możesz siłownik podłączyć bezpośrednio.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 90
- Rejestracja: sob 25 gru 2010, 23:09:00
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 79
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 12:16:30
- Lokalizacja: Sandomierz/kraków
Witam mam takie pytanie gdyz mam honde civic 3d i centralny z kluczyka to czy jak bym zakupił taki zestaw http://allegro.pl/centralny-zamek-z-pil ... 77116.html to mógłbym zrobić z niego centralkę z pilota i jeden z tych siłowników wykorzystać do otwierania klapy?
Podobnie, tylko miejsce zamocowania siłownika byłoby inne.Wojtec12345678 pisze:A jak wygl?da sprawa z coupe?
Tak, ale musiałbyś zastosować mega mocne siłowniki (te które trzymają szybę) - więc raczej oem odpadają, bo nawet nówki nie miałyby takiej siły. btw. dochodzi kolejny problem, mocne siłowniki, to większy problem przy zamykaniu.tezapl pisze:a da si? aby ca?kowicie szyba si? otwiera?a?
-
- Podwójny As
- Posty: 244
- Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
- Lokalizacja: Bezwola/Lublin
Dodatkowo za mocne siłowniki mogą wyłamać szybę. Żeby sama się szyba otwierała to trzeba by jakiś nowy patent obmyślić. U mnie oemowe siłowniki same podnoszą szybę tak mniej więcej od połowy, więc trzeba by pewnie dołożyć jakiś siłownik pod innym kątem żeby wypchnął szybe od dołu, bo później to już siłowniki sobie poradzą.Nahh pisze: mocne siłowniki, to większy problem przy zamykaniu.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Ramię siłownika samo odskakuje gdy kończy się impuls idący na siłownik, impuls trwa ok 1 sekundy. Tak samo ma każdy centralny zamek że ramię odskakuje po ok 1 s po otwarciu drzwi.Sopel_XL pisze:dj-napster co trzeba zrobić aby siłownik odskakiwał automatycznie tak jak działa to u Ciebie? Czy ten przekaźnik czyni takie cuda?
Przekaźnik służy tylko do sterowania dużym prądem, duży prąd potrzebny jest do tego, żeby siłownik miał silę ciągu i w ogóle działał.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Ramię siłownika po impulsie ok 1 sekundowym wykonuje szarpnięcie w zadaną stronę po czym impuls zanika i ramę siłownika jest luźne.Sopel_XL pisze:tyle ze do otwarcia bagażnika mamy jeden przycisk a do drzwi mamy dwa:dj-napster pisze:Tak samo ma każdy centralny zamek że ramię odskakuje po ok 1 s po otwarciu drzwi.
-otwarcie
-zamknięcie
Więc z tego co mi wychodzi to ramię siłowników od drzwi nie odskakuje po 1s...
Nie wiem do czego zmierzasz...
Podpinasz siłownik do zamka bagażnika i po naciśnięciu przycisku ma pilocie zamek się odryglowuje po czym siłownik jest wyłączany i masz otwarty bagażnik. Zamykasz bagażnik ręką.
Jeśli chodzi ci o to żeby otwierać i zamykać bagażnik tak jak drzwi to w civicu się nie da, ponieważ w tym aucie po otwarciu bagażnika szyba odskakuje lekko do góry (to nie np astra/vectra)