Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3

Serce samochodu niedomaga ?
ttomek

Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3

#1

Post autor: ttomek »

Witam od paru dniu jestem w posiadaniu mojej drugiej hanki. Powiem krotko nie idzie tak jak powinna. V max na 5 biegu =120 km/h ;// na 4 =100km/h. Na gazie jak i na benzynie idzie tak samo to samo v max.. Auto na dolnych obrotach idzie w miare ale wtedy kiedy ma zaczac ciagnac to staje. Praktycznie od 3/4 wcisnietego pedalu gazu, a do jego konca to nie ma zadnej roznicy i nic nie daje. Sprawdzilem swiece sa O.K, rowniez kable O.K. Co radzicie? co jescze sprawdzic bo nie mam pomysłow? moze to gaznik? Aha, spalanie jest ok 7 litrow w miescie. Jesli znacie jakiegos gaznikowca lub kumatego mechanika z wroclawia to prosze o info.
klosek
Podwójny As
Posty: 239
Rejestracja: śr 11 lis 2009, 20:20:24
Lokalizacja: Żyrardów

#2

Post autor: klosek »

sprubuj go rozbujac od 1bieg 50 2bieg 80 3bieg 120 jeśli też nie pujdzie powyżej 120 to może jakieś blokady ma czy co

Mój kolega ma blokade w samochodzie do 130 ale nie w hondzie


A od dołu zbiera sie dobrze do 4 tys???
ttomek

#3

Post autor: ttomek »

Nie mam obrtoka ale do okolo 3500 obr idzie jak trzeba, na dwojce do max 50 i w momencie jak powinno sie czuc wkrecanie to cos jakby ja dusilo.. Nie da rady rozbujac jej na wyzsze obroty bo wlasnie jakby cos ja blokowalo. Sam juz nie wiem, moze przepustnica jest jakos zblokowana na wyzszych;/ A Nie chce sam podejmowac sie krecenia.
Cinek

#4

Post autor: Cinek »

hmm wyglada mi na to ze sie druga przepustnica nie otwiera... musialbys sprawdzic podcisnienia... byc moze wezyk od drugiej przepustnicy jest walniety i sie nie otwiera... hmm wezyk bodajze nr.3 tak bedzie opisany... jesli jest oki to sprawdzic czy otwiera sie "lużno" czy ja cos ie blokuje a jesli nie to trzeb by bylo podmienic zawor w puszce podcisnien ewentualnie sprawdzic czy tam podcisnienie dochodzi....
ttomek

#5

Post autor: ttomek »

Dzieki jutro bede probowal cos zdzialac i chociaz wiem gdzie szukac problemu:) A propo dzis bylem na regulacji gazu i wlasnie wydaje mi sie, ze zmniejszali obroty silnika ta srubka od przepustnicy.. A i jeszcze wczoraj Hanka miala b. wysokie obroty na ssaniu, kolo 5tys a po skreceniu, wlasnie tej srubki, dzis wieczorem jak odpalalem byly normalne.. Auto mam od wczoraj i na rozkreconej nie kojarze czy ciagnela na wysokich czy nie. Tlyko co mialo by wspolnego obnizenie obrotow jalowych silnika z praca drugiej przepustnicy? Jestem dosc zielony w tym temacie i stad te gdybanie;)
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#6

Post autor: muzammil »

auto jest po prostu zamulone przez jakiegos emeryta i tyle. Zalej 98(a nawet jakis uszlachetniacz bo zapewne ostatnio to auto na benzynie jechalo ze 3 lata temu jak komus zabraklo gazu:P) i pokatuj silnik troche do samego konca, zdemontuj kopulke i palec-jesli na kopulce te preciki beda mialy boczne wglebienia to jest do wymiany(zapewne tez nigdy nikt tego nie wymienial). Do tego regulacja zaworow i ustawienie zaplonu(powinno sie to robic co 40000, u Ciebie pewnie ostatnio to ktos robil w Mezozoiku :D).
oktanxxx

#7

Post autor: oktanxxx »

Przede wszystkim sprawdź filtry. Może dostaje za mało powietrza/paliwa...
ttomek

#8

Post autor: ttomek »

Gaznik O.K, podcisnienie wezyka nr 3 ok, przepsutnica druga otwiera sie tak o 1/3, bo blokuje ja te plytka ograniczajaca ale to jest przeciez ok. filtry sprawdzilem, jezdzilem tez bez filtra powietrza.. No coz bede szukal apratu zaplnowego bo innej drogi poki co nie widze..
vidar

#9

Post autor: vidar »

Katalizator zapchany może być, albo tłumik końcowy. Sprawdź to przy okazji. Kumpel kiedyś miał podobny przypadek. Też wszystko OK, tylko auto mułowate. Okazało się, że końcowy tłumik przerdzewiał do tego stopnia, że wygłuszenie tłumika zablokowało przepływ spalin.
ttomek

#10

Post autor: ttomek »

cały wydech od samego kolektora jest nowy bo roczny i chodzi 'na sluch' tak jak ma chodzic wiec raczej malo mozliwe ale bede sprawdzal.. Zastanawiam sie nad jeszcze jedym faktem, czy przy zalozeniu gazu w przepustnicy nie ma zadnej zwezki hamujacej doplyw powietrza, jest to instalacja brc.. Wszystko oczywiscie bede sprawdzal. dzieki chlopaki za pomoc i sugestie odnosnie zrodla problemu:)
Marleyo

#11

Post autor: Marleyo »

ttomek, mialem identycznie w swoim EG3, okazało się, że padł mi bezpiecznik ECU i autko jakby działało w trybie awaryjnym, po wymianie i nauce kompa całego zakresu obrotów wszystko jest jak trzeba :D

Jednym z objawów jest wiecznie kasujący się zegarek ( ten sam bezpiecznik )
ttomek

#12

Post autor: ttomek »

Juz po problemie... ponad 1200 km przejezdzilem i nagle przy wysokich obrotach cos pyrknelo, zrobilo ciche 'puuucchh' i auto dostalo mocy. co ciekawe sprawdzalem filtry byly ok i co jeszcze ciekawe identycznie mialem w swoim zelazku EC8. ten sam silnik i ten sam objaw, ten sam problem i w ten sam sposob rozwiazany. Tylko w starym autku jakby cos delikatnie gwizdalo jescze. Do tej pory nie wiem wiem gdzie tkwil problem... Macie jakies pomysly, gdzie cos moglo sie zatkac, bo ewidentnie tak bylo. dzieki za pomoc!
Marleyo

#13

Post autor: Marleyo »

Hmm ciekawa sprawa, ale EG3 i EC8 to gaźnikowce i pewnie gdzieś tu tkwił problem, może jakaś dysza czy cuś ... :)

Ewentualnie jakieś problemy z otwieraniem / blokowaniem się drugiej przepustnicy ...

Te EC8 też w gazie ??
ttomek

#14

Post autor: ttomek »

tylko, ze pierwsze co to sprawdzilem gaznik samemu a pozniej bylem u gaznikowca . Wszystkie podcisnienia oraz wezyki byly ok. ale i tak zostal gaznik przedmuchany. EC8 bylo bez gazu po generalce silnika a jednak i ten sam identyczny objaw wystapil, ktory tak mi teraz daje do myslenia;) i ciekaw jestem czy ktos jescze sie z tym spotkal.
michyl
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: wt 08 gru 2020, 10:42:57

Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3

#15

Post autor: michyl »

Witam. Zmagam się z tym samym problemem. Ktoś coś temat z przed 10 lat ale może ktoś na forum pomoże.
ODPOWIEDZ