Strona 1 z 3

Co kupić ???

: sob 08 maja 2010, 20:21:49
autor: Spidi460
Witam wszystkich!!! Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Civica 5 HB. Tylko, że praktycznie nic nie wiem o tych autach dla tego chciałem prosić znających się ludzi na tym, czyli was o rade, co wybrać bym później z własnej nie wiedzy nie żałował zakupu. Myślę nad silnikiem 1.6 Vtec SOHC D16Z6 lub 1.5 Vtec / V16 D15B7 tylko ze nie chce econa.
No i też nie za bardo się znam na tych oznaczeniach Np. D16Z6/Z9 lub inne po prostu jestem ciemny i proszę o pomoc. Po prostu chciałbym się dowiedzieć, jaki silnik będzie najlepszy z 1.5 i 1.6 tak bym był zadowolony z osiągów. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje z góry za pomoc.

: sob 08 maja 2010, 21:23:59
autor: fullas
Z 1.5 będziesz zadowolony

: sob 08 maja 2010, 21:53:43
autor: dj-napster
Civic 5 g to bardzo dobre auto z duszą !!! nie będziesz żałował.
Zadowolony z osiągów będziesz dopiero przy 150 kucykach w HB :P ale i tak później będzie ci mało.

D15B7 to bardzo dobry silnik biorąc po uwagę ekonomię a zarazem bezproblemowe wyprzedzanie np. tirów na trasie. To silniczek w sam raz do normalnej jazdy z elementami lekkiej zabawy. Nie jest to silnik do ścigania się aczkolwiek wszystkim którzy mają seryjne 1.5 skopie dupy (najlepiej skrzynia z B2). Spalanie bezproblemowo 6L/100km trasa+wioski.

D16Z6 to już VTEC i nie licz na ekonomiczną jazdę, przy mocnym wciskaniu nie ma mowy nawet o przyzwoitym spalaniu.

Chcesz mocy kup VTEC (byle nie economy), D16Z6 lub D16Z9 to jedyna cenowo dobra opcja.


* D13B2, SOHC, 16V, 1343 cm, 75 KM
* D15B, SOHC VTEC, 16V, 1493 cm, 130 KM
* D15B2, SOHC, 16V, 1493 cm, 90 KM
* D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM
* D15B7, SOHC, 16V, 1493 cm, 103 KM
* D15B8, SOHC, 8V, 1493 cm, 70 KM
* D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM
* D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM
* D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM
* D16Z6, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
* D16Z9, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
* B16A2, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 160 KM
* B16A, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 170 KM

: sob 08 maja 2010, 22:21:51
autor: K23
To ja z własnego doświadczenia się wypowiem... Chcesz Vtec ok, ale ja np kupiłem D15B2, czyli auto bez Vteca 90 horsówpałersów. Również młody jestem, Civ to mój pierwszy własny samochód. Bardziej niż na 150 koniach zależy mi na tym żeby autko fajnie prowadziło się w zakrętach. Czasem mykam na treningach po torze Kielce i wiem że te 90 koni w zupełności wystarczy do podstawowej nauki sprawnego jeżdżenia po torze, a jezdziłem różnymi mocniejszymi, słabszymi autkami, uważam, że mój Civ jest ok. Niska masa i fakt, że tyłek jest na prawdę lekki, robią swoje. Spalanie 6,5 litra w trasie żaden problem, mimo że nie zamulam, jak trzeba wyprzedzić to to robię, na autostradzie kilka kilometrów jadę 130-140 km/h i spalanie takie jak mówię. Jak daję Hondzie po tyłku to i 11,5 mi się udało spalić, ale w trasie sprawdza się bardzo przyjemnie. Z wyprzedzaniem żadnego problemu nie ma i ogólnie te 90 koni jest żwawe w porównaniu do innych podobnych autek z jakimi miałem do czynienia.
Nie odwodzę Ciebie broń boże od Vteca, bo gdybym był skłonny spalać troszkę więcej i da więcej za zdrowego 1.6 to też bym się nie zastanawiał;) Sens mojej wypowiedzi jest taki, że niekoniecznie te 90koni bez Vtec'a to zło. Zanim kupiłem moją jeździłem testowo Celicą 1.6 (105km chyba) i krowa, nissanem 100nx 1.6 też bez szału... To samochody porównywalne, ale zwinnością nie podchodzą to Vgena z D15B2. D15B7 oglądałem, jechałem, tyle że to był niestety spaździerzały egzemplarz i tej różnicy mocowej nie odczułem. Jednak jeśli trafisz na zdrowego to śmiało łykaj. Ale tak jak mówię/piszę przemyśl do czego Ci autko potrzebne i nie obawiaj się też opcji D15B2, 1.6 super sprawa, ale czy mając 18 lat i szukając nie ukrywajmy w miarę taniego samochodu będziesz w stanie wydawać na paliwo tyle a tyle? Przemyśl, przekalkuluj.:)

Zaraz się może zacznie że głupoty gadam, że jakie D15B2, że to nie jedzie... Ale ja mam porównanie z innymi mocniejszymi autkami i uważam, że do codziennej jazdy to jest całkiem ok silnik, a D15B7 będzie na prawdę super jeśli zdrowe może mieć te sto-kilka KM.
Pozdro!

: sob 08 maja 2010, 22:42:43
autor: fullas
Skoro tak mówicie to ja też się zastanowię nad D15B2 :)

: sob 08 maja 2010, 22:48:03
autor: dj-napster
Jeśli chodzi o D15B2 a D15B7 to ciężko odczuć większą moc, to za mała różnica w KM ale za to silnik staje się bardziej elastyczny i różnica zauważalna jest tez w nieco niższym spalaniu. jest też nieco szybszy (po zmierzeniu dopiero się odczuwa :P).

D15B7 w HB raczej ciężko znaleźć więc D15B2 było by jedyna opcją.
Absolutnie daruj sobie gaźnik (nie żeby to było gówno ale daruj sobie jak ktoś bardzo tanio by miał).

D15B2/D15B7 zawsze możesz przerobić na VTEC jak zabraknie mocy a kasa będzie.


P.S.
101 KM w lekkiej budzie a przy tym 6L/100km (spalanie nie jakieś zaniżane czy trudne do osiągnięcia) sprawiają że niczego mi nie brakuje jak na razie do szczęścia :) jako pierwsze auto jest bajka :] jeździłem wcześniej Fiestą 1.4i powiem tylko tyle że po przesiadce poczułem się jak w "odrzutowcu" ;]

: ndz 09 maja 2010, 00:02:32
autor: Spidi460
Dzięki za nakierowanie mnie i rady. W sumie to powiem tak zamierzam sobie pojeździć tym autkiem i to nie za krótko, więc chcę kupić raz a dobrze. Auto będzie mi służyło do codziennej jazdy jak i wiadomo chciałbym by miało kopa, bo jestem młody i pokusa poszalenia sobie i pościgania się będzie nie do odparcia. Max przeznaczyć mogę do 5 tyś no i chciałbym to D16Z6 lub D16Z9 ale jeszcze nad tym pomyśle. A co do D15B2 to tez ciekawa propozycja z tego, co piszecie.

: ndz 09 maja 2010, 00:23:02
autor: K23
Do 5tyś to szukaj rozsądnego D15B2 w dobrym stanie.
No i mam nadzieje, że bierzesz pod uwagę: rozrząd części+robota 400, jakieś drążki kierownicze, przeguby, osłonki, pierdoły...? Jeszcze radio będziesz chciał kupić, seryjne głośniki są kupa...;) Sądzę, że z tą kwotą nie ma co myśleć o żadnym D16, ale może się nie znam. :bangin:

: ndz 09 maja 2010, 00:33:21
autor: dj-napster
Spidi460 pisze: Max przeznaczyć mogę do 5 tyś no i chciałbym to D16Z6 lub D16Z9.
Nie ma szans, jak znajdziesz to pobijaną że szok a silnik ssa olej jak głupi lub jego moc trochę bardziej odbiega od serii a przebieg jest już spory. Swap kolejnego silnika D16Z6 wyniesie cie 1.5-2 tyś

Za 5 tyś to będziesz dobry jak znajdziesz D15B2 która nie bierze oleju i ma elektrykę oraz podstawową rzecz czyli wspomaganie. Pamiętaj że wypadało by wiedzieć przy zakupie kiedy był zrobiony rozrząd (ale musi być udokumentowane) żeby później nie remontować całego silnika bo się nie opłaca (wtedy swap prawie całego silnika na taki sam czyli ok. 1 tyś zł).

: ndz 09 maja 2010, 01:24:51
autor: Spidi460
Coś się znajdzie w końcu z Pleszewa jestem zagłębia auto-handlu gdzie się nie ruszyć to place i szroty z autami :thumbsup: a jak nie to pogada ze znajomym może przy okazji z zachodu się przywiezie. Ale patrzyłem sobie na ogłoszenia na necie to nie jest aż tak źle :P

: ndz 09 maja 2010, 01:34:39
autor: K23
Spidi460 pisze:Coś się znajdzie w końcu z Pleszewa jestem zagłębia auto-handlu gdzie się nie ruszyć to place i szroty z autami :thumbsup: a jak nie to pogada ze znajomym może przy okazji z zachodu się przywiezie. Ale patrzyłem sobie na ogłoszenia na necie to nie jest aż tak źle :P
Place, komisy... O nie! 100% aut które oglądałem w komisach szukając fury to były "dzieła sztuki"... :huh: Nigdy więcej komis...

: ndz 09 maja 2010, 01:37:55
autor: fullas
Kwapcio23 pisze:Place, komisy... O nie! 100% aut które oglądałem w komisach szukając fury to były "dzieła sztuki"... :huh: Nigdy więcej komis...
Bo w komisach pracują magicy którzy czarują auta a potem was :D

: ndz 09 maja 2010, 10:10:48
autor: K23
fullas pisze:
Kwapcio23 pisze:Place, komisy... O nie! 100% aut które oglądałem w komisach szukając fury to były "dzieła sztuki"... :huh: Nigdy więcej komis...
Bo w komisach pracują magicy którzy czarują auta a potem was :D
Mnie nie zaczarowali, bo nie kupiłem :happy: Jedynie w ogłoszeniach i przez telefon może trochę hehe :P

: ndz 09 maja 2010, 10:51:51
autor: Spidi460
Zobaczy się jeszcze, co do kupna to mam czas. No i pod czas kupna, na co zwrócić szczególna uwagę?? I jak rozpoznać ze to jest silnik D15B2 a nie jakiś inny??

: ndz 09 maja 2010, 12:25:35
autor: K23
Foto:
Obrazek
U góry nad akumulatorem masz niebieską tabliczkę i w dolnej jej części będzie pisało D15B2

: ndz 09 maja 2010, 12:31:05
autor: Spidi460
Aha ok spoko :happy:

: ndz 09 maja 2010, 13:17:46
autor: vidar
Dla pewności sprawdź jeszcze numer silnika na bloku.
Patrząc na fotkę Kwapcia: numer silnika znajdziesz pod tą grubą czarną rurą (S) która idzie w stronę chłodnicy, z lewej strony kolektora wydechowego. Dużą czcionką powinno być wybite D15B2, a poniżej trochę mniejszą czcionką numer seryjny bloku.

: sob 19 cze 2010, 17:25:42
autor: Spidi460
Hah dziś zdałem prawko :happy: i to za pierwszym ze skróconym czasem bo dobrze mi szło itd. :kid: A więc biorę się za szukanie autka heh Civic-a bo jak by inaczej :P :diabel:

: ndz 20 cze 2010, 22:41:47
autor: vidar
gratulacje!! :flex:
i powodzenia w szukaniu fury!!! ;)

: pn 21 cze 2010, 12:55:30
autor: Spidi460
Dzięki ;)

Mógł by mi ktoś napisać wszystkie nazwy wersji z danymi wyposażeniami chodzi mi tylko o Civica HB

i czy 1.5 hb LSI z takim wyposażeniem ELEKTRYCZNE LUSTERKA,ELEKTRYCZNE SZYBY,CENTRALNY ZAMEK, SZYBERDACH,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,IMOBILAJZER,AUTO-ALARM jest najbogatsza wersja ?

Dziś kupiłem Civica D15B2 HB :kid: z takim wyposażeniem jak do góry napisałem :happy: Silnik żyleta :happy: nie długo opisze co i jak