Dane techniczne i opis

Tylko informacje i dane techniczne.
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

Dane techniczne i opis

#1

Post autor: Civic5g.pl »

Obrazek
Honda Civic Coupe V gen.

EJ rulez!
Symbol EJ był zarezerwowany dla V i VI generacji Hondy Civic Coupe. W interesującej nas V generacji rozróżniamy wersje EJ1 i EJ2, spotkałem sie również z nazwami EX (EJ1) i DX (EJ2).

Historia
Jego produkcja rozpoczęła sie w roku 1993 (jednak do europy trafił w roku 1994), a ostatnie modele tej generacji opuszczały linie produkcyjną na początku roku 1996 (dlatego też modele z 1996 są rzadko spotykane) w którym to też roku na rynku pojawił się następca, czyli VI generacja.

Wyposażenie:
Tak jak i w wersji Hatchback i Sedan, wersja Coupe dostępna była w różnych wersjach wyposażenia. Najbardziej podstawowy model wersji DX (EJ2) z silnikiem 1.5 posiadał wspomaganie kierownicy i centralny zamek, a w wersji EX (EJ1) z silnikiem 1.6 VTEC posiadał dodatkowo w standardzie ABS, Airbag kierowcy i elektryczny szyberdach. Oczywiście przy kupnie zarówno EJ1 jak i EJ2 można było wybrać sobie parę dodatków jak np: Airbag dla pasażera, elektryczne szyby i lusterka czy mocniejszy system stereo (wtedy tylko z odtwarzaczem kasetowym ;) ). Najbogatsza wersja nosi nazwę Pro-Tec, która posiadała takie bonusy jak utwardzone zawieszenie, carbonowe wykończenie we wnętrzu, gałka zmiany biegów momo, lepszy lakier.

Można spotkać (biały kruk) wersję z tapicerką w kolorze beżowym/łososiowym. Była to wersja wypuszczona tylko na rynek amerykański

Dane techniczne:

1. Wymiary:

Długość: 440,0cm
Szerokość: 169,5 cm
Wysokość: 134,5 cm
Rozstaw osi: 262,0 cm
Rozstaw kół: 147,5 cm (przód), 146,5 cm (ty3)

2. Wersje silnikowe:

A) Honda Civic 1.6 ESi Coupe EJ1

Model: Civic
typ: EJ1
Oznaczenie: 1.6 ESi (EX)
Nadwozie: Coupe
Rocznik: 93-96
skrzynia biegów: automatyczna/manualna 5-biegowa
Silnik: D16Z6/Z9
  • pojemność: 1590 cm3
    moc: 125 KM przy 6600 obr/min
    moment obr.: 142 Nm przy 5200 obr/min
    cylindrów: 4
    zaworów na cylinder: 4 (16V)
    kompresja: 9,4 : 1
    wałek rozrządu: SOHC VTEC
    VTEC załączany przy: 4800 obr/min
    system paliwowy: PGM-FI
    standard OBD: OBD1
    sterownik ECU: P28
prędkość maksymalna: 200 km/h

B) Honda Civic 1.5 LSI Coupe EJ2

Model: Civic
typ: EJ2
Oznaczenie: 1.5i, 1.5 LSi (DX)
Nadwozie: Coupe
Rocznik: 93-96
Waga całkowita: 998 kg (w podstawowej wersji wyposażenia)
skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Silnik: D15B7
  • pojemność: 1493 cm3
    moc: 102 KM przy 5900 obr/min
    moment obr.: 132 Nm przy 5000 obr/min
    cylindrów: 4
    zaworów na cylinder: 4 (16V)
    kompresja: 9,2 : 1
    wałek rozrządu: SOHC
    system paliwowy: PGM-FI
    standard OBD: OBD1
    sterownik ECU: P06
prędkość maksymalna: 190 km/h

Masa dopuszczalna całkowita: 1500 i 1530 kg
Masa własna: 1015 i 1060 kg (z przekładnią automatyczną +30kg)
Masa max załadunku: 485 i 470 kg (z przekładnią automatyczną -30kg)

Rozmiar tarcz hamulcowych - 242 mm
Pojemność bagażnika - 381 litrów

D15B7 0-100 km/h : 9,7sek
D16Z6 0-100 km/h : 8,7 sek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt 01 gru 2009, 21:23:46 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 12 razy.
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#2

Post autor: Civic5g.pl »

W qpe by3 silnik d16z9 , w zasadzie to to samo co z6, ale ma podobno ciut inaczej poprowadzone kana3y olejowe w g3owicy. w pro-tecu w standardzie jest klima i okleina carbonowa deski i progów, ga3ka momo, alufele 15" i obni?one zawieszenie o -30mm,( niebieskie springi- ponoa H&R). I oczywiście qpe mają czarne wnetrze :D
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#3

Post autor: Civic5g.pl »

bono pisze:W qpe by3 silnik d16z9 , w zasadzie to to samo co z6, ale ma podobno ciut inaczej poprowadzone kana3y olejowe w g3owicy. w pro-tecu w standardzie jest klima i okleina carbonowa deski i progów, ga3ka momo, alufele 15" i obni?one zawieszenie o -30mm,( niebieskie springi- ponoa H&R). I oczywiście qpe mają czarne wnetrze :D
dzieki za podpowiedz... ale teraz mam problem z tym silnikiem w EJ1

Otwieram nowy temat na to...

bono prosze te? o pomoc
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#4

Post autor: Civic5g.pl »

a w wersji EX (EJ1) z silnikiem 1.6 VTEC posiada3 dodatkowo w standardzie ABS,
kumpel ma EJ1 i nie ma ABS, ma dokumentacje do autka i musia3o takie z fabryki wyjechaa.
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#5

Post autor: AriN »

Zonk chodziło ci chyba o d16z9 a nie a9, ponieważ a9 to silnik z rexsów o ile pamiętam i to co ma aktualnie womer u siebie.

Co do Z9 i Z6 parametry wszystko to samo, tylko niby Z9 jest młodszą konstrukcją.
Ostatnio zmieniony czw 28 sie 2008, 15:38:34 przez AriN, łącznie zmieniany 1 raz.
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#6

Post autor: AriN »

Z6 i Z9 to to samo. Nie powiecie mi że Vtec jest tam słyszalny? Auto powyżej 4,5 wyje tak samo co d15b7. Wiele osób ma nieprzychylne opinie o panewkach w z6. Apetyt na olej tak jak każdy vtec może z tym troszkę przesadziłem :(
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
vidar

#7

Post autor: vidar »

U mnie zdecydowanie przy 4800obr jest zmiana tonu tego "wycia" więc go słyszę ;) i czuję też :p
Apetyt na olej, owszem jeśli często kręcisz go powyżej 5000obr/min jest rzeczywiście spory. Przy miejsko-emeryckiej jeździe (do 4000 obr/min) nie ma praktycznie żadnego (sprawdzone! :p )
O panewkach niczego podobnego nie słyszałem jeszcze, ale człowiek się uczy przez całe życie ;) Pewnie masz rację.
sven

#8

Post autor: sven »

PANEWKI to może w Z5 ... bo tam klękają strasznie...ale w Z6?
u mnie vtec jest bardzo słyszalny... o tym , że bierze olej..hm też jeszcze tego nie zauważyłem., napewno nie w dużych ilościach . więc widocznie nie jest jeszcze z nim tak źle..
ArO

#9

Post autor: ArO »

ABS nie byl podstawowym wyposazeniem EJ1,ja nie mam w swojej wersji....może to dlatego że jest made in USA :huh: pozatym pelna elektryka i tempomacik oczywiscie,szara tapicerka itp...Vtec nie jest zbyt slyszalny nawet na stozku a i jeszcze panewki...moim zdaniem sypia sie...przekrecilem penewke na wale w moim bylym silniku :furious:
downthespiral

#10

Post autor: downthespiral »

Aro pisze:ABS nie byl podstawowym wyposazeniem EJ1,ja nie mam w swojej wersji....może to dlatego że jest made in USA :huh: pozatym pelna elektryka i tempomacik oczywiscie,szara tapicerka itp...Vtec nie jest zbyt slyszalny nawet na stozku a i jeszcze panewki...moim zdaniem sypia sie...przekrecilem penewke na wale w moim bylym silniku :furious:
tak, mój również nie ma ABS-u mimo iż jest to model USA na rynek europejski. Oczywiście pełna elektryka bez tempomatu i czarna deska (którą ostatnio podziurawiłem montując nawigację: 4 śruby- wygląda teraz fatalnie)
vidar

#11

Post autor: vidar »

AriN pisze:Stożek nie stożek ale nie zmienia to faktu iż vtec w d serii nie jest tak bardzo słyszalny ponieważ nie ma co tam się za bardzo przełączać jak to się dzieje na 2 wałkach.
Eeee tam gadacie, że nie ma się co przełączać. Tzn. jak jest dodatkowy wałek to fazy otwarcia zaworów się zmieniają? A na jednym nie? I tam i tutaj jest przełączenie faz.
Może i jest mniej słyszalny, ale tak czy inaczej zawory otwierają się bardziej niż podczas eksploatacji na niskim zakresie obrotów. A może ten głośniejszy dźwięk to jest po prostu efekt przepustnicy, która ma większą średnicę?

Zresztą czy się przełącza czy nie to nie zależy zupełnie od ilości wałków, bo to nie wałek się przesuwa :P
Ostatnio zmieniony śr 26 lis 2008, 07:12:07 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
Maestrro

#12

Post autor: Maestrro »

Aha. :tak: Wydaje mi się, że do rzadkich kolorów można zaliczyć również "czarny" w EJ1. Wszystkie hondy jakie widziałem w tym kolorze i z tym silnikiem to albo były malowane albo miały zmieniony silnik (SWAP) :-)
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#13

Post autor: AriN »

No EJ1 z prawdziwym seryjnym serduchem jest niewiele co do koloru to nie jest on rzadki. Rzadkim kolorem jest kolor grafitowy taki jak ma Jankes.
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
kuchar

#14

Post autor: kuchar »

Jak ktos ma lub wie niech napisze wszystkie oznaczenia kolorów w coupe.
Wiem, że są na forum ogólnie do 5gen. ale czy np. czarny w HB i cuope był taki sam ? bo mi się wydaje, że w coupe był inny odcień...
kuchar

#15

Post autor: kuchar »

Youtro pisze:ja mam czarny w ej1 kolor d-black czyli czarny ze złotym blaskiem perły.
Czyli NH-503-P tak ? to ja mam ten sam.
AriN jest w info o HB ale w/w koloru tam nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 22 mar 2009, 17:44:10 przez kuchar, łącznie zmieniany 2 razy.
drawen

#16

Post autor: drawen »

Trochę z innej beczki. Czy zdarzało się komuś spotkać z tym, żeby coupe było rejestrowane na 5 osób? Bo wydaje mi się że jest ono większe albo przynajmniej podobnych rozmiarów (oczywiście chodzi mi o kanapę tylną) co hatchback 3 drzwiowy zwany dalej jajkiem. Czy można dołożyć trzeci pas z tyłu i zarejestrować na 5 osób? Co trzeba zrobić żeby tak zarejestrować, specjalny przegląd, czy zwykły na stacji diagnostycznej wystarczy?
MarceL
Berbeć
Posty: 40
Rejestracja: wt 21 paź 2008, 21:42:52
Lokalizacja: Ulanów

#17

Post autor: MarceL »

Przecież coupe jest rejestrowane na 5 osób, ma też 3 pas na środku.
drawen

#18

Post autor: drawen »

No to w takim razie przepraszam za zamieszanie, ale oglądając aukcję na allegro nie zauważyłem tam trzeciego pasa. Zapytałem więc na innym forum czy coupe jest na 4 czy 5 osób i dostałem odpowiedź że na 4. Przed chwilą ktoś inny napisał że na 5. Tak że mam nadzieje że nie wychodziły coupe na 4 i na 5 osób. Dzięki za info ;)
MarceL
Berbeć
Posty: 40
Rejestracja: wt 21 paź 2008, 21:42:52
Lokalizacja: Ulanów

#19

Post autor: MarceL »

To już pewnie zależy od wydziału komunikacji, ktoś sobie zamarzył, żeby zarejestrować na 4 osoby, albo urzędnik się pomylił i później już tak zostaje przy kolejnych rejestracjach jak się ktoś nie upomni o zmianę. A co do 3 pasa to zazwyczaj go nie widać, bo ludzie chowają pod kanapą, ale na pewno jest 3 pas w serii.
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#20

Post autor: AriN »

Kuchar ten kolor jest w spisie wrzucałem taki wpis i tam jest. Fachowo nazywa się Granada Black Metallic Clearcoat - NH-503P - 1992-1995. Jedyne co tam się może nie zgadzać to roki w których występował lakier.

Co do ilości miejsc to tak jak kolega napisał coupe jest na 5 osób no chyba że ktoś miał jakieś tam zachcianki i coś tam pozmieniał ;) W trasę nie wyobrażam sobie jazdy w 5 osób tak apropo ;)

Owy spis:

Aztec Green Pearl Clearcoat - BG-29P - 1993-1994
Camellia Red Pearl Clearcoat - R-86P - 1993-1995
Captiva Blue Pearl Clearcoat - B-62P - 1992-1994
Celestial Blue Pearl Clearcoat - B-53P - 1992-1993
Champion White Clearcoat - NH-0 - 1992-1995
Cobalt Blue Pearl Clearcoat - B-54P - 1992-1993
Concord Blue Metallic Clearcoat - B-58M - 1992
Fiesta Green Pearl Clearcoat - GY-15P - 1992-1994
Flint Black Metallic Clearcoat - NH-526M - 1992
Frost White - NH-538 - 1992-1995
Geneva Green Pearl Clearcoat - G-62P - 1992-1993
Granada Black Metallic Clearcoat - NH-503P - 1992-1995
Harvard Blue Pearl Clearcoat - B-63P - 1992-1995
Horizon Gray Metallic Clearcoat - RP-21M - 1992-1995
Lausanne Green Pearl Clearcoat - G-71P - 1992-1995
Malachite Green Pearl Clearcoat - BG-31P - ? 1995 ?
Milano Red Tricoat/Clearcoat - R-81 - 1992-1995
Opal Green Metallic Clearcoat - G-73M - 1992-1993
Pardadise Blue Green Pearl Clearcoat - BG-33P - 1995
Pewter Gray Metallic Clearcoat - NH-537M - 1992-1992
Phantom Gray Pearl Clearcoat - NH-561P - 1992-1995
Rosewood Brown Metallic Clearcoat - YR-503M - 1992-1993
Sonoma Red Pearl Clearcoat - R-75P - 1992
Tahitian Green Pearl Clearcoat - BG-28P - 1992
Torino Red Pearl Clearcoat - R-72P - 1992-1995
Vogue Silver Metallic Clearcoat - NH-583M - 1992-1995
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
ODPOWIEDZ