Honda Civic Coupe V gen.
EJ rulez!
Symbol EJ był zarezerwowany dla V i VI generacji Hondy Civic Coupe. W interesującej nas V generacji rozróżniamy wersje EJ1 i EJ2, spotkałem sie również z nazwami EX (EJ1) i DX (EJ2).
Historia
Jego produkcja rozpoczęła sie w roku 1993 (jednak do europy trafił w roku 1994), a ostatnie modele tej generacji opuszczały linie produkcyjną na początku roku 1996 (dlatego też modele z 1996 są rzadko spotykane) w którym to też roku na rynku pojawił się następca, czyli VI generacja.
Wyposażenie:
Tak jak i w wersji Hatchback i Sedan, wersja Coupe dostępna była w różnych wersjach wyposażenia. Najbardziej podstawowy model wersji DX (EJ2) z silnikiem 1.5 posiadał wspomaganie kierownicy i centralny zamek, a w wersji EX (EJ1) z silnikiem 1.6 VTEC posiadał dodatkowo w standardzie ABS, Airbag kierowcy i elektryczny szyberdach. Oczywiście przy kupnie zarówno EJ1 jak i EJ2 można było wybrać sobie parę dodatków jak np: Airbag dla pasażera, elektryczne szyby i lusterka czy mocniejszy system stereo (wtedy tylko z odtwarzaczem kasetowym ). Najbogatsza wersja nosi nazwę Pro-Tec, która posiadała takie bonusy jak utwardzone zawieszenie, carbonowe wykończenie we wnętrzu, gałka zmiany biegów momo, lepszy lakier.
Można spotkać (biały kruk) wersję z tapicerką w kolorze beżowym/łososiowym. Była to wersja wypuszczona tylko na rynek amerykański
Dane techniczne:
1. Wymiary:
Długość: 440,0cm
Szerokość: 169,5 cm
Wysokość: 134,5 cm
Rozstaw osi: 262,0 cm
Rozstaw kół: 147,5 cm (przód), 146,5 cm (ty3)
2. Wersje silnikowe:
A) Honda Civic 1.6 ESi Coupe EJ1
Model: Civic
typ: EJ1
Oznaczenie: 1.6 ESi (EX)
Nadwozie: Coupe
Rocznik: 93-96
skrzynia biegów: automatyczna/manualna 5-biegowa
Silnik: D16Z6/Z9
- pojemność: 1590 cm3
moc: 125 KM przy 6600 obr/min
moment obr.: 142 Nm przy 5200 obr/min
cylindrów: 4
zaworów na cylinder: 4 (16V)
kompresja: 9,4 : 1
wałek rozrządu: SOHC VTEC
VTEC załączany przy: 4800 obr/min
system paliwowy: PGM-FI
standard OBD: OBD1
sterownik ECU: P28
B) Honda Civic 1.5 LSI Coupe EJ2
Model: Civic
typ: EJ2
Oznaczenie: 1.5i, 1.5 LSi (DX)
Nadwozie: Coupe
Rocznik: 93-96
Waga całkowita: 998 kg (w podstawowej wersji wyposażenia)
skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Silnik: D15B7
- pojemność: 1493 cm3
moc: 102 KM przy 5900 obr/min
moment obr.: 132 Nm przy 5000 obr/min
cylindrów: 4
zaworów na cylinder: 4 (16V)
kompresja: 9,2 : 1
wałek rozrządu: SOHC
system paliwowy: PGM-FI
standard OBD: OBD1
sterownik ECU: P06
Masa dopuszczalna całkowita: 1500 i 1530 kg
Masa własna: 1015 i 1060 kg (z przekładnią automatyczną +30kg)
Masa max załadunku: 485 i 470 kg (z przekładnią automatyczną -30kg)
Rozmiar tarcz hamulcowych - 242 mm
Pojemność bagażnika - 381 litrów
D15B7 0-100 km/h : 9,7sek
D16Z6 0-100 km/h : 8,7 sek