D16Y3 + czapka VTEC SOHC i dalszy tuning

Serce samochodu niedomaga ?
kooondzikkk

D16Y3 + czapka VTEC SOHC i dalszy tuning

#1

Post autor: kooondzikkk »

Witam . Po kilku dniowym przekopywaniu internetu , szukaniu potrzebnych info i opieraniu się na swoich doświadczeniach uważam, że w Polsce jest niewiele projektów z tym silnikiem i odpowiedzi na moje pytania są nie do końca rozwikłane . Na wstępie dodam, że celuję w granice 150-160 koni z silnika D16Y3 (113koni)

Zadam kilka pytań i bardzo proszę o odpowiedź szczególnie osoby które mają doświadczenia z przeróbkami silników .
1. Jaka głowica? D16Z6 , czy D16Y8 , różnią się czymś? Np. Wielkościa zaworów.
2. Jako, że silnik Y3 ma wysoki skok tłoków (90mm) , jak to może się mieć do stopnia sprężania , późniejszego użytkowania, wytrzymałości tego silnika jeżeli moim planem jest doprężenie tłokami P29?
3. Czy moja seryjna wiązka z D15B7 wystarczy do podpięcia całego tego silnika (oprócz dołożenia 2 przewodów od zaworu VTEC)
4.Jaki seryjny wałek mogę dołożyć do głowicy Z6 lub Y8 aby miało to sens w postaci wyższej mocy i wzrostu momentu?
5. Jaki kolektor ssący (wystarczy Z6? bo wg. mnie koszt sportowego ssaka ~1200zł jest troszkę bez sensu)
6. Przepustnica H22A czy może lepiej spisze się od B16 OBD1?
7. Co sądzicie o regulowanym kole rozrządu?
8. Co z korbowodami przy takim stopniu sprężania ?
9. O ile może podnieśc kompresje uszczelka pod głowicą od Y8 ? Czy warto takową nabyć czy może zostać przy Z6?

Dodam tylko , że silnik będzie obowiązkowo strojony , dodatkowo będzie na 2.25 cala przelocie i dobrym dolocie , lekkim kole zamachowym i hybrydowej skrzyni biegów.
Nie interesuje mnie zmiana silnika na B,H , K serie . Chcę zrobić mocne N/A D16 .
Może ktoś ewentualnie cenowo rozpatrzeć taką zabawę z D serią .
Jeśli o czymś zapomniałem to napiszę później.
ODPOWIEDZ