Tylne lampy europejskie vs lampy JDM (Jpn/USA)
: sob 07 paź 2006, 00:06:33
mowa tutaj o seryjnych lampach tylnych od civica V gen.
tak wiec dośa sporo siedzia3em w tym temacie i chetnie podziele sie doświadczeniami...
Na początek kilka s3ów o ró?nicach miedzy lampami eropejskimi a Japonskimi/amerykanskimi (które w dalszej cześci bede określa3 jako JDM):
Tylne lampy w wersji JDM spotykamy seryjnie w civicach V g. made in Japan jak i w civicach zza oceanu czyli z USA.
Lampy te z zewnątrz wyglądają identycznie... tylko wprawne oko mo?e zobaczya ró?nice. Jednak mimo prawie identycznego wyglądu zewnetrznego lampy nie swiecą tak samo w wersji na europe jak w wersji JDM co jest wynikiem przepisów ruchu drogowego jakie mamy w europie ale o tym w dalszej cześci. Oba rodzaje lamp wystepują we wszystkich rodzajach nadwozia w V generacji Civica. Jednak tutaj nale?y pamietaa ?e lampy tylne od Hatchbacka nie bedą pasowa3y do sedana ani do coupe i na odwrót, natomiast tylne lampy od coupe są identyczną kopią lamp tylnych od sedana wiec od sedana bedą posawaa do coupe i na odwrót
1.Sposób świecenia lamp:
a) Lampy w wersji JDM
jak widaa na świat3ach pozycyjnych/stopu świeci sie ca3a lampa zewnetrzna razem z miejscem gdzie jest odblask (czyli z lewej strony) jak i z naro?nikiem. Oprócz tego oświetlona równie? jest lampa wewnetrzna (na klapie). Po wciśnieciu hamulca lampa zewnetrzna jak i wewnetrzna świeci mocniej.
b)Lampy w wersji europejskiej
tak w3aśnie świecą tylne lampy w wersji europejskiej. go3ym okiem widaa ró?nice. Lampa zewnetrzna pali sie jedynie do odblasku a sam odblask nie jest juz podświetlony. naro?nik lampy zewnetrznej równie? nie jest podświetlony. Lampy wewnetrzne nie palą sie na postojówkach/stop wcale, gdy? w wersji europejskiej lewa lampa wewnetrzna wykorzystywana jest jako lampa przeciwmgielna.
2. Budowa
Lampy europejskie, wewnetrzne jak i zewnetrzne, ró?nią sie równie? budową od lamp JDM. Jednak jak juz wspomnia3em wcześniej, z zewnątrz nie widaa ró?nicy ale ró?nica ta jest widoczna od środka.
a) lampy zewnetrzne
Oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji JDM od środka:
a zaznaczone kólkiem jest miejsce na ?arówke która oświetla naro?nik lampy zewnetrznej, znajduje sie ona zaraz obok ?arówki od świate3 pozycyjnych/stop.
a oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji europejskiej od środka:
w miejscu gdzie w wersji JDM jest ?arówka oświetlająca naro?nik, nie ma nic.
I to w3asnie jest ró?nica w budowie lamp zewnetrznych w wersji JDM i europejskiej. Oczywiście ró?nią sie jeszcze jak wcześniej wspomina3em tym ?e w lampie JDM podświetlony jest odblask... ale togo nie mam wam niestety jak pokazac bo musia3bym rozebraa klosz na cześci...
b) lampy wewnetrzne
generalnie w wersji europejskiej w lewej lampie wewnetrznej jest tzw lustro otaczające ?arówke które ma s3u?ya lepszemu świeceniu a prawa lampa wewnetrzna jest "pusta" gdy? w wersji europejskiej jest tam tak w3aściwie tylko dla ozdoby. Lampy wewnetrzne JDM nie posiadają tego lustra wcale ale za to pomiedzy ?arówką a kloszem jest kawa3ek plastiku który ma za zadanie idealnie rozpraszaa świat3o na ca3ą szerokośa lampy wewnetrznej. Tego kawa3ka plastiku nie posiadają lampy wewnetrzne europejskie.
3. przepisy
Ró?nica w sposobie świecenia tylnych lamp w civicach V g (i nie tylko) wynika z przepisów jakie obowiązują w europie. Mianowicie mówią one ze ka?dy samochód musi seryjnie bya wyposa?ony w tylną lampe przeciwmgielną. W Japonii i w USA nie ma takiego wymagania dlatego seryjne lampy w civicach JDM w3aśnie świecą sie ca3e. Jednak gdy Honda wypuszcza3a swoje modele na rynek Europejski musia3a dostosowaa swoje auta do przepisów panujących w Eurowie. W civic`u V g. honda postanowi3a rozwiązaa ten problem wy3ączając lampy wewnetrzne i wykorzystując wewnetrzną lampe lewą jako lampe przeciwmgielną'
4. Mod lamp europejskich na JDM.
W wiekszości przypadków przeróbka ta wygląda tak ?e poprostu wstawia sie ?arówki w lampy wewnetrzne tak aby świeci3y sie one jako pozycja/stop. A lampy zewnetrzne pozostawia sie bez przeróbek.
a efekt takiej przeróbki wygląda tak:
jak widaa nie jest to wierny wzór idea3u... poniewa? jest przerwa w miejscu gdzie jest odblask na lampie zewnetrznej, gdy? pozosta3y one oryginalne.
Sam próbowa3em zabraa sie te? do przerobienia lampy zewnetrznej tak aby świeci3a sie ca3a... niestety poleg3em... musia3bym roztrzaskaa klosz bo nie uda3o mi sie bo rozebraa
kogo wy?ej pokazany efekt zadowala to droga wolna i jest to bardzo proste do zrobienia... mnie jednak taki efekt nie zadowoli3... dlatego te? przerobi3em lampy wewnetrzne a zewnetrzne kupi3em w wersji JDM i efekt wygląda tak:
(niestety zdjecie nie za dobrej jakości i nie oddaje prawdziwego wra?enia postaram sie zrobia jakieś lepsze ?eby by3o dok3adniej widaa jak to świeci)
pali sie ca3y ty3ek bez ?adnej przerwy na odblasku, czyli tak jak w prawdziwych lampach JDM bya powinno . przeszkadzają mi jeszcze troche te lampy wewnetrzne, poniewa? bez tego rozpraszacza o którym wspomina3em wcześniej świat3o ?arówki nie rozprasza sie tak 3adnie jak w prawdziwych lampach wewnetrznych JDM... a tego kawa3ka plastiku niestety nie da sie prze3o?ya do lamp europejskich... too bad... ale jak tylko bedzie troche kaski to kupie poprostu JDM`owe lampy i bedzie pozzamiatane
Wiec jeśli ktoś chce miea ty3ek civica czysto w stylu JDM to polecam swój sposób albo kupno ca3ych lamp tylnych w wersji JDM. O dziwo no?na takie dostaa dośa 3atwo nówki sztuki kosztują oko3o 400 z3. A jeśli ktoś ma mo?liwośa sprowadzenia z zagranicy to myśle ?e da3oby sie i taniej
tak wiec dośa sporo siedzia3em w tym temacie i chetnie podziele sie doświadczeniami...
Na początek kilka s3ów o ró?nicach miedzy lampami eropejskimi a Japonskimi/amerykanskimi (które w dalszej cześci bede określa3 jako JDM):
Tylne lampy w wersji JDM spotykamy seryjnie w civicach V g. made in Japan jak i w civicach zza oceanu czyli z USA.
Lampy te z zewnątrz wyglądają identycznie... tylko wprawne oko mo?e zobaczya ró?nice. Jednak mimo prawie identycznego wyglądu zewnetrznego lampy nie swiecą tak samo w wersji na europe jak w wersji JDM co jest wynikiem przepisów ruchu drogowego jakie mamy w europie ale o tym w dalszej cześci. Oba rodzaje lamp wystepują we wszystkich rodzajach nadwozia w V generacji Civica. Jednak tutaj nale?y pamietaa ?e lampy tylne od Hatchbacka nie bedą pasowa3y do sedana ani do coupe i na odwrót, natomiast tylne lampy od coupe są identyczną kopią lamp tylnych od sedana wiec od sedana bedą posawaa do coupe i na odwrót
1.Sposób świecenia lamp:
a) Lampy w wersji JDM
jak widaa na świat3ach pozycyjnych/stopu świeci sie ca3a lampa zewnetrzna razem z miejscem gdzie jest odblask (czyli z lewej strony) jak i z naro?nikiem. Oprócz tego oświetlona równie? jest lampa wewnetrzna (na klapie). Po wciśnieciu hamulca lampa zewnetrzna jak i wewnetrzna świeci mocniej.
b)Lampy w wersji europejskiej
tak w3aśnie świecą tylne lampy w wersji europejskiej. go3ym okiem widaa ró?nice. Lampa zewnetrzna pali sie jedynie do odblasku a sam odblask nie jest juz podświetlony. naro?nik lampy zewnetrznej równie? nie jest podświetlony. Lampy wewnetrzne nie palą sie na postojówkach/stop wcale, gdy? w wersji europejskiej lewa lampa wewnetrzna wykorzystywana jest jako lampa przeciwmgielna.
2. Budowa
Lampy europejskie, wewnetrzne jak i zewnetrzne, ró?nią sie równie? budową od lamp JDM. Jednak jak juz wspomnia3em wcześniej, z zewnątrz nie widaa ró?nicy ale ró?nica ta jest widoczna od środka.
a) lampy zewnetrzne
Oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji JDM od środka:
a zaznaczone kólkiem jest miejsce na ?arówke która oświetla naro?nik lampy zewnetrznej, znajduje sie ona zaraz obok ?arówki od świate3 pozycyjnych/stop.
a oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji europejskiej od środka:
w miejscu gdzie w wersji JDM jest ?arówka oświetlająca naro?nik, nie ma nic.
I to w3asnie jest ró?nica w budowie lamp zewnetrznych w wersji JDM i europejskiej. Oczywiście ró?nią sie jeszcze jak wcześniej wspomina3em tym ?e w lampie JDM podświetlony jest odblask... ale togo nie mam wam niestety jak pokazac bo musia3bym rozebraa klosz na cześci...
b) lampy wewnetrzne
generalnie w wersji europejskiej w lewej lampie wewnetrznej jest tzw lustro otaczające ?arówke które ma s3u?ya lepszemu świeceniu a prawa lampa wewnetrzna jest "pusta" gdy? w wersji europejskiej jest tam tak w3aściwie tylko dla ozdoby. Lampy wewnetrzne JDM nie posiadają tego lustra wcale ale za to pomiedzy ?arówką a kloszem jest kawa3ek plastiku który ma za zadanie idealnie rozpraszaa świat3o na ca3ą szerokośa lampy wewnetrznej. Tego kawa3ka plastiku nie posiadają lampy wewnetrzne europejskie.
3. przepisy
Ró?nica w sposobie świecenia tylnych lamp w civicach V g (i nie tylko) wynika z przepisów jakie obowiązują w europie. Mianowicie mówią one ze ka?dy samochód musi seryjnie bya wyposa?ony w tylną lampe przeciwmgielną. W Japonii i w USA nie ma takiego wymagania dlatego seryjne lampy w civicach JDM w3aśnie świecą sie ca3e. Jednak gdy Honda wypuszcza3a swoje modele na rynek Europejski musia3a dostosowaa swoje auta do przepisów panujących w Eurowie. W civic`u V g. honda postanowi3a rozwiązaa ten problem wy3ączając lampy wewnetrzne i wykorzystując wewnetrzną lampe lewą jako lampe przeciwmgielną'
4. Mod lamp europejskich na JDM.
W wiekszości przypadków przeróbka ta wygląda tak ?e poprostu wstawia sie ?arówki w lampy wewnetrzne tak aby świeci3y sie one jako pozycja/stop. A lampy zewnetrzne pozostawia sie bez przeróbek.
a efekt takiej przeróbki wygląda tak:
jak widaa nie jest to wierny wzór idea3u... poniewa? jest przerwa w miejscu gdzie jest odblask na lampie zewnetrznej, gdy? pozosta3y one oryginalne.
Sam próbowa3em zabraa sie te? do przerobienia lampy zewnetrznej tak aby świeci3a sie ca3a... niestety poleg3em... musia3bym roztrzaskaa klosz bo nie uda3o mi sie bo rozebraa
kogo wy?ej pokazany efekt zadowala to droga wolna i jest to bardzo proste do zrobienia... mnie jednak taki efekt nie zadowoli3... dlatego te? przerobi3em lampy wewnetrzne a zewnetrzne kupi3em w wersji JDM i efekt wygląda tak:
(niestety zdjecie nie za dobrej jakości i nie oddaje prawdziwego wra?enia postaram sie zrobia jakieś lepsze ?eby by3o dok3adniej widaa jak to świeci)
pali sie ca3y ty3ek bez ?adnej przerwy na odblasku, czyli tak jak w prawdziwych lampach JDM bya powinno . przeszkadzają mi jeszcze troche te lampy wewnetrzne, poniewa? bez tego rozpraszacza o którym wspomina3em wcześniej świat3o ?arówki nie rozprasza sie tak 3adnie jak w prawdziwych lampach wewnetrznych JDM... a tego kawa3ka plastiku niestety nie da sie prze3o?ya do lamp europejskich... too bad... ale jak tylko bedzie troche kaski to kupie poprostu JDM`owe lampy i bedzie pozzamiatane
Wiec jeśli ktoś chce miea ty3ek civica czysto w stylu JDM to polecam swój sposób albo kupno ca3ych lamp tylnych w wersji JDM. O dziwo no?na takie dostaa dośa 3atwo nówki sztuki kosztują oko3o 400 z3. A jeśli ktoś ma mo?liwośa sprowadzenia z zagranicy to myśle ?e da3oby sie i taniej