Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
: pt 08 lut 2008, 15:04:55
Zamieszczam poniżej manuala z wymiany przednich tarcz oraz klocków hamulcowych w Hondzie Civic Coupe (dodam że teraz juz w mojej, choć wtedy była ona własnościa mojego kolegi ), dużo zdjec i dość dobry opis wiec nie powinno być problemu z czymkolwiek, jeśli pytania sie pojawią to na PW .
No to lecimy:
Na początku trzeba było w naszym przypadku pozbyć sie kapselka ukrywającego śrubki od kół
Następnie poluźniamy śruby mocujące koło.
Lewarkiem podnosimy autko do góry
Teraz ja przystępuje do operacji z odpowiednimi do tego akcesoriami
Koło odkręcone, wiec już niepotrzebne
Stare klocki i tarcza jeszcze na miejscu
Odkręcamy dwie śruby (zaznaczone na zdjęciu), które mocują zacisk
Po odkręceniu śrub możemy wyciągnąć zacisk.UWAGA, do zacisku nadal jest przyłączony przewód hamulcowy
Wyciągamy stare klocki, po jednym z każdej strony (w sumie dwa)
Następną czynnością jest odkręcenie jarzma, które także przykręcone jest na dwie śruby
Po zdjęciu jarzma, możemy zabrać się za odkręcenie tarcz. Są to także dwie śruby, które potrafią sie zapiec. Czesto nie da rady ich odkrecić w tradycyjny sposób i trzeba użyć płaskiego śrubokręta i młotka.
Jeśli tarcza też jest mocno zapieczona do piasty, to wkręcamy śrubę w któryś z pozostałych otworów (tak jak na zdjęciu).Tarcza powinna puścić.
Zdejmujemy starą tarcze
I kompletne hamulce są zdemontowane odsłaniając nam piastę.
Nakładamy na piastę i...
Sprawdzamy, czyścimy i montujemy na swoje miejsce jarzmo
Najczęściej przy takiej wymianie, tłoczek w zacisku jest maksymalnie wysunięty. Trzeba go schować. Metoda na zdjęciach jest najlepsza
Wkładamy w jarzmo nowe klocki, pamiętając, że zewnętrzny klocek jest bez blaszki, a wewnętrzny z blaszką, która ma być na dole.
Montujemy zacisk
I nowe hamulce założone
Znalezione na www.japanese-riders.pl a na zdjeciach widać amstafffa
Podziękowania dla Molekssa
Uwaga : patent z mlotkiem-powinno sie to robic na prezkreconym kluczyku, wtedy tloczek cofnie sie latwiej i co najwazniejsze z pomoca komputera(jesli mamy wersje z ABS mozna go nawet uszkodzic gdy robimy to "na chama").
Uwaga2 : Na zdjęciach nmowe tarcze są źle założone, nacięcia powinny być w druga stronę.
No to lecimy:
Na początku trzeba było w naszym przypadku pozbyć sie kapselka ukrywającego śrubki od kół
Następnie poluźniamy śruby mocujące koło.
Lewarkiem podnosimy autko do góry
Teraz ja przystępuje do operacji z odpowiednimi do tego akcesoriami
Koło odkręcone, wiec już niepotrzebne
Stare klocki i tarcza jeszcze na miejscu
Odkręcamy dwie śruby (zaznaczone na zdjęciu), które mocują zacisk
Po odkręceniu śrub możemy wyciągnąć zacisk.UWAGA, do zacisku nadal jest przyłączony przewód hamulcowy
Wyciągamy stare klocki, po jednym z każdej strony (w sumie dwa)
Następną czynnością jest odkręcenie jarzma, które także przykręcone jest na dwie śruby
Po zdjęciu jarzma, możemy zabrać się za odkręcenie tarcz. Są to także dwie śruby, które potrafią sie zapiec. Czesto nie da rady ich odkrecić w tradycyjny sposób i trzeba użyć płaskiego śrubokręta i młotka.
Jeśli tarcza też jest mocno zapieczona do piasty, to wkręcamy śrubę w któryś z pozostałych otworów (tak jak na zdjęciu).Tarcza powinna puścić.
Zdejmujemy starą tarcze
I kompletne hamulce są zdemontowane odsłaniając nam piastę.
Nakładamy na piastę i...
Sprawdzamy, czyścimy i montujemy na swoje miejsce jarzmo
Najczęściej przy takiej wymianie, tłoczek w zacisku jest maksymalnie wysunięty. Trzeba go schować. Metoda na zdjęciach jest najlepsza
Wkładamy w jarzmo nowe klocki, pamiętając, że zewnętrzny klocek jest bez blaszki, a wewnętrzny z blaszką, która ma być na dole.
Montujemy zacisk
I nowe hamulce założone
Znalezione na www.japanese-riders.pl a na zdjeciach widać amstafffa
Podziękowania dla Molekssa
Uwaga : patent z mlotkiem-powinno sie to robic na prezkreconym kluczyku, wtedy tloczek cofnie sie latwiej i co najwazniejsze z pomoca komputera(jesli mamy wersje z ABS mozna go nawet uszkodzic gdy robimy to "na chama").
Uwaga2 : Na zdjęciach nmowe tarcze są źle założone, nacięcia powinny być w druga stronę.