Lampy w stylu "prawie jak US/JDM" - FOTOSTORY
: wt 22 sty 2008, 00:13:37
Krótki poradnik co zrobia w EG, ?eby z ty3u pali3y sie 4ry świat3a pozycyjne.
W naszej wersji europejskiej, z ty3u auta świecą sie nam dwa świat3a pozycyjne w lampach zewnetrznych, a wewnątrz jest świat3o cofania i świat3o przeciwmgielne świecące sie tylko po stronie kierowcy. Celem zabiegu jest przeróbka wiązki elektrycznej tak, by z ty3u pali3y sie cztery świat3a pozycyjne, świat3a stop zostają po staremu, świat3a przeciwmgielne bedą sie świecia zarówno po stronie kierowcy jak i pasa?era. W wersji europejskiej (LHD) lampa wewnetrzna od strony pasa?era ma zaślepione wyjście na świat3o przeciwmgielne.
Lista potrzebnych cześci:
- tylna wewnetrzna lampa od wersji angielskiej (RHD)
- dwie wiązki od tylnych lamp zewnetrznych
- dwie ?arówki 5W21
- cienki p3aski śrubokret
Zaczynamy prace w domowym zaciszu. Bierzemy na warsztat wiązke od lampy zewnetrznej:
W porównaniu do wiązki oryginalnej z lampy wewnetrznej:
Wiązka z lampy zewnetrznej ma cztery przewody:
Zamiast trzech:
Ca3y zabieg polega na tym, aby poprzestawiaa w odpowiedniej kolejności kabelki. Poszczególne przewody wyciągają sie w bardzo prosty sposób - wystarczy podwa?ya klapke dociskająca przewody od strony przewodów, a nastepnie od strony wtyczki podwa?ya plastikowy zaczep (widoczny jest na poni?szym zdjeciu tu? nad metalowym bolcem) i wyciągnąa przewód:
- czarny przewód to masa i wedruje na przeciwna strone
- czerwono-czarny przewód odpowiada za świat3o pozycyjne
- zielono-?ó3ty przewód to świat3o cofania
- zielono-bia3y przewód to świat3o przeciwmgielne
W3aściwą kolejnośa widaa na poni?szym zdjeciu:
Teraz pozostaje nam wymiana lampy wewnetrzej z tej wersji LHD na RHD
Jedyny problem jaki pozostaje nam jeszcze rozwiązaa to monta? wiązki. O ile sama wtyczka jest identyczna i pasuje idealnie, oprawki na ?arówki ju? nie - są odwrotne - szara oprawka pasuje na dó3, a czarna na góre. Rozwiązanie problemu zamontowania szarej oprawki na góre a czarnej na dó3 zostawie wszystkim indywidualnie - mo?na podcinaa, podklejaa, dowolnie.
Tak wygląda3o przed:
A tak wygląda po:
W naszej wersji europejskiej, z ty3u auta świecą sie nam dwa świat3a pozycyjne w lampach zewnetrznych, a wewnątrz jest świat3o cofania i świat3o przeciwmgielne świecące sie tylko po stronie kierowcy. Celem zabiegu jest przeróbka wiązki elektrycznej tak, by z ty3u pali3y sie cztery świat3a pozycyjne, świat3a stop zostają po staremu, świat3a przeciwmgielne bedą sie świecia zarówno po stronie kierowcy jak i pasa?era. W wersji europejskiej (LHD) lampa wewnetrzna od strony pasa?era ma zaślepione wyjście na świat3o przeciwmgielne.
Lista potrzebnych cześci:
- tylna wewnetrzna lampa od wersji angielskiej (RHD)
- dwie wiązki od tylnych lamp zewnetrznych
- dwie ?arówki 5W21
- cienki p3aski śrubokret
Zaczynamy prace w domowym zaciszu. Bierzemy na warsztat wiązke od lampy zewnetrznej:
W porównaniu do wiązki oryginalnej z lampy wewnetrznej:
Wiązka z lampy zewnetrznej ma cztery przewody:
Zamiast trzech:
Ca3y zabieg polega na tym, aby poprzestawiaa w odpowiedniej kolejności kabelki. Poszczególne przewody wyciągają sie w bardzo prosty sposób - wystarczy podwa?ya klapke dociskająca przewody od strony przewodów, a nastepnie od strony wtyczki podwa?ya plastikowy zaczep (widoczny jest na poni?szym zdjeciu tu? nad metalowym bolcem) i wyciągnąa przewód:
- czarny przewód to masa i wedruje na przeciwna strone
- czerwono-czarny przewód odpowiada za świat3o pozycyjne
- zielono-?ó3ty przewód to świat3o cofania
- zielono-bia3y przewód to świat3o przeciwmgielne
W3aściwą kolejnośa widaa na poni?szym zdjeciu:
Teraz pozostaje nam wymiana lampy wewnetrzej z tej wersji LHD na RHD
Jedyny problem jaki pozostaje nam jeszcze rozwiązaa to monta? wiązki. O ile sama wtyczka jest identyczna i pasuje idealnie, oprawki na ?arówki ju? nie - są odwrotne - szara oprawka pasuje na dó3, a czarna na góre. Rozwiązanie problemu zamontowania szarej oprawki na góre a czarnej na dó3 zostawie wszystkim indywidualnie - mo?na podcinaa, podklejaa, dowolnie.
Tak wygląda3o przed:
A tak wygląda po: