Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
emtees
Natchniony
Posty: 1083
Rejestracja: wt 28 wrz 2021, 10:44:01
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 33

Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

#1

Post autor: emtees »

Jak zapewne część z was wie, niektóre K serie mają natrysk na denko tłoka, a inne nie. Silniki, które mają ten diwajs to głównie jednostki z usportowionych wersji Civica i Accorda typu K20A2, K20Z4, k24A3 itd itp. "Cywilne" wersje nie posiadają natrysków (ciekawe czemu K20A6 wręcz hurtowo przycierają się przy pałowaniu na autostradzie...), ale można je dorobić. Co potrzebujemy?

- dysze natrysków ze śrubami X4
- gwintownik M8x0.75 maszynowy oraz wykańczający
- długie wiertło 7.2mm oraz długie wiertło 3mm
- wiertło 6mm
- Imbus 10mm oraz 14mm

Wiercenie otworów pod dysze nie wymaga idealnej precyzji co do 1mm gdyż zakres położenia tychże jest bardzo duży, nie ma obaw o kolizję z tłokiem. Najważniejsze jest proste wywiercenie otworów.
Miejsce pod natryski jest wstępnie obrobione i doskonale widoczne.
Obrazek

Najlepiej zacząć od wykonania nawiertu pod bolec ustalający wystający z dyszy natrysku. Nie zapomnijcie o wstępnym zapunktowaniu miejsc pod wiercenie.

Obrazek

Gotowy nawiert, 5-6mm głębokości wystarczy. Powyżej nawiertu widać zapunktowanie pod otwór do kanału olejowego. A na zdjęciu poniżej jest już otwór 3mm "pilot" pod zasilanie dyszy. Wiercimy do głównego kanału zasilającego, pamiętajcie o tym, ponieważ to z tego miejsca są smarowane panewki...
Obrazek

Gotowy, docelowy otwór...

Obrazek

Wiercąc uważajcie przy końcu, otwór jest dosyć głęboki, około 1.5cm i łatwo na koniec wiercenia o złamanie wiertła. Powstały otwór gwintujecie gwintownikiem maszynowym, potem należy go poprawić wykańczającym dla pewności, że nie będzie się zacinał. Teraz przechodzimy do najważniejszego...

Jako, że tak jak napisałem wiercimy do głównego kanału zasilającego w olej panewki musimy jakoś wypłukać ze środka wszystkie opiłki, a będzie ich tam w choooolerę. Na szczęście inżynierowie Hondy to ogarnięci ludzie więc....
Obrazek

Obrazek

Mamy piękne zaślepki na obu końcach kanału. Z jednej strony imbus 10mm, z drugiej 14mm. Wykręcamy, płuczemy, również od strony panewek. Zapewne w tym miejscu zorientowaliście się, że nie bardzo można przeprowadzić całość operacji mając silnik w jednym kawałku w aucie ;)

Na co komu ta instrukcja? Jakby komuś, kiedyś w silniku z "tajpera" korba wyleciała bokiem to można kupić blok z Accorda, przerobić i mamy to samo za 1/5tą ceny ;)
Ostatnio zmieniony śr 05 kwie 2023, 21:55:32 przez emtees, łącznie zmieniany 1 raz.
Uwaga frajerzy...
Awatar użytkownika
Yossarian
Nałogowiec
Posty: 671
Rejestracja: śr 08 lip 2020, 10:19:35

Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

#2

Post autor: Yossarian »

Elegancki poradnik!
http://autobezsens.blogspot.com/ - mój blog o motoryzacji dziwnej, choć nie tylko. Zapraszam!
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

#3

Post autor: Logan »

Dobrze napisane , przejrzyście. Mocne 2/10.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

#4

Post autor: Grzesieek »

Mądry człek (jak na haaatffuuuuuu hondziarza), słuchać go!
Awatar użytkownika
emtees
Natchniony
Posty: 1083
Rejestracja: wt 28 wrz 2021, 10:44:01
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 33

Natrysk na denko tłoka K20A6/A9 i pochodne.

#5

Post autor: emtees »

Zwieńczając całość podrzucam jeszcze fotkę zamontowanych natrysków. Oczywiście nie jest tak, że nawierciłem otwory pionowo co do stopnia dlatego dałem dodatkowo podkładki aluminiowe i troszkę specyfiku "ajustick" (takie coś jak klej do gwintów w żelu, doszczelnia przerwy do 0.25mm).

Obrazek
Uwaga frajerzy...
ODPOWIEDZ