Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Cześć, wymyśliłem sobie, że wymienię w swoim d15b turbo, kolektor na plastikowy z d14z4. Widziałem w tym same plusy, pod warunkiem, że go nie rozsadzi ciśnienie.
Niestety okazało się to nie takie proste „silnik krokowy” w d14z4 jest w przepustnicy i ma o jeden pin więcej, a dodatkowo przepustnica ma przekładkę do której jest podpięty jakiś zawór podciśnienia? Czy jest jakaś opcja pogodzenia tego kolektora z moim silnikiem?
Niestety okazało się to nie takie proste „silnik krokowy” w d14z4 jest w przepustnicy i ma o jeden pin więcej, a dodatkowo przepustnica ma przekładkę do której jest podpięty jakiś zawór podciśnienia? Czy jest jakaś opcja pogodzenia tego kolektora z moim silnikiem?
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Zapytam szczerze i wprost - jakie znalazłeś plusy takiego rozwiązania? Pytam, bo patrząc na większość problemów z kolektorami przy nowoczesnych autach to właśnie turbo i rozszczelnienie Nie chcę źle wróżyć, ale wydaje mi się że właśnie dokładasz sobie taki problem. Tym bardziej, że to kolektor z wolnossaka i nikt nie myślał przy jego projektowaniu o tym, żeby wytrzymał nadciśnienie
Co do samego krokowca - nie kojarzę tak na szybko czy jest jakaś przepustnica z krokowcem na trzy piny, a rozwiązanie typu zewnętrzny krokowy przykładowo z Boscha od jakiegoś opla to będzie rzeźba w gównie i nie wydaje mi się żeby seryjny sterownik poprawnie wysterował taki wynalazek
Co do samego krokowca - nie kojarzę tak na szybko czy jest jakaś przepustnica z krokowcem na trzy piny, a rozwiązanie typu zewnętrzny krokowy przykładowo z Boscha od jakiegoś opla to będzie rzeźba w gównie i nie wydaje mi się żeby seryjny sterownik poprawnie wysterował taki wynalazek
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Chodzi oczywiście o temperaturę, w L15 też jest plastik. Kolektor wytrzymuje w serii większe podciśnienie niż mam doładowanie, więc liczę, że wytrzyma. Kolektor kształtem do złudzenia przypomina aluminiowy więc powinien być równie dobry.
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:10:11 przez Discodirt, łącznie zmieniany 3 razy.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Nie chcę żebyś potraktował to co napiszę jako torpedowanie pomysłu, ale jest jeden duży błąd w Twoich założeniach Przyjmuję argument odnośnie temperatury (domyślałem się że o to chodzi - to słuszny tok rozumowania), natomiast odnośnie ciśnienia/podciśnienia - nie możesz patrzeć na to w ten sposób, że jeśli coś wytrzymuje podciśnienie przykładowo -0.9b to wytrzyma +0.9b To są totalne inne warunki pracy, kto kiedyś naprawiał klimatyzację ten wie to najlepiej Próżnia potrafi nawet maskować nieszczelności...
Co do walki z temperaturą - moim skromnym zdaniem nie zyskasz więcej niż po prostu kupując/dorabiając przekładkę pod kolektor ssący z teflonu/bakelitu. Namęczysz się, narzeźbisz i jaki tego będzie efekt? 1KM? Załóż porządny ICek, zrób na niego kierownicę powietrza zgodnie ze sztuką, zaizoluj rury dolotowe, dorzuć przekładki termiczne, a uzyskasz lepszy efekt szybciej i bez takiej męczarni, która potencjalnie może się zakończyć rozszczelnieniem kolektora przy pierwszym załadowaniu boosta
Co do walki z temperaturą - moim skromnym zdaniem nie zyskasz więcej niż po prostu kupując/dorabiając przekładkę pod kolektor ssący z teflonu/bakelitu. Namęczysz się, narzeźbisz i jaki tego będzie efekt? 1KM? Załóż porządny ICek, zrób na niego kierownicę powietrza zgodnie ze sztuką, zaizoluj rury dolotowe, dorzuć przekładki termiczne, a uzyskasz lepszy efekt szybciej i bez takiej męczarni, która potencjalnie może się zakończyć rozszczelnieniem kolektora przy pierwszym załadowaniu boosta
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:06:40 przez emtees, łącznie zmieniany 1 raz.
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Podkładkę izolacyjną mam, ale do kolektora nie można się dotknąć, tak samo jak do aluminiowej rozpórki kielichów. Odnoszę wrażenie, że powietrze jest chłodzone w intercoolerze, a następnie podgrzewane w jakimś stopniu w ssaku. A jeżeli chodzi o wytrzymałość plastiku to trzeba to przetestować. Z podłączeniami elektryki sobie poradziłem.
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:20:19 przez Discodirt, łącznie zmieniany 1 raz.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Jeśli nawet rozpórka się grzeje to znaczy, że pod maską masz niezły piekarnik. Kolektor wydechowy masz owinięty? Kocyk na turbo może? Odczyty z IAT sprawdzałeś?
Cieszę się, że poradziłeś sobie z elektryką i skoro tak to rozumiem, że kolektor jest już na aucie i wszystko działa Daj znać jakie będą efekty i czy kolektor się trzyma - bardzo liczę na to, że moje złowróżbne gadanie się nie sprawdzi
Cieszę się, że poradziłeś sobie z elektryką i skoro tak to rozumiem, że kolektor jest już na aucie i wszystko działa Daj znać jakie będą efekty i czy kolektor się trzyma - bardzo liczę na to, że moje złowróżbne gadanie się nie sprawdzi
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Kolektor jest na miejscu, auto śmiga. Trzeba było go przyciąć, żeby zmieścić zawór vtec. Dorobiłem też adapter umożliwiający spięcie krokowego z przepustnicą. Kolektor mimo, że z 1.4 to szerokość kanałów ma 42mm!
Ostatnio zmieniony sob 10 wrz 2022, 08:50:27 przez Discodirt, łącznie zmieniany 3 razy.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Nie czuć różnicy, auto chodzi tak samo jak przed konwersją.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Raczej to nie wpłynęło na temperaturę pod maską.