D16Z6 remont na lepszych częściach

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Talon
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: czw 14 cze 2018, 04:40:16

D16Z6 remont na lepszych częściach

#1

Post autor: Talon »

Siemka!

Wczoraj kupiłem swap D16Z6 po taniości do remontu (pierścienie, olej jadł) i teraz chcę go wyremontować od zera tylko jak już remontować to co warto wymienić na lepsze lub jaka firma aby to polatało. Na pewno głowa leci na porting i planowanie ale co dalej? W przyszłości wpadnie soft także przydało by się trochę odprężyć. Tak więc liczę na parę pomocnych wskazówek. Za każdą pomocną odpowiedz bardzo dziękuję :)
:japan: D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#2

Post autor: Grzesieek »

Niby łatwy remont, ale nie do końca. Do poziomu fabryki nie dojdziesz, tam są takie pasowania, że nawet nie ma czym tego dokładnie zmierzyć. Co do części to pierścienie TP/Riken (oba to OEM), uszczelkę (metalową) pod głowicę i uszczelniacze możesz dać Elringa (z moich doświadczeń), panewy jedyne pewne to OEM, tylko tu pojawia się problem bodajże 7 wartości nominalnych dla każdego czopu... kolejne wymiary rozstrzelone są chyba co 0,002mm :/ Niektórzy polecają jeszcze ACL i King- ale z tym nie mam doświadczeń i chyba występują tylko w jednym wymiarze.
Awatar użytkownika
Talon
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: czw 14 cze 2018, 04:40:16

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#3

Post autor: Talon »

Czyli jak panewy będą dobre to je zostawić? A tłoki jakieś lepsze? p29 będą lepsze czy zostawić seryjne?
:japan: D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#4

Post autor: Grzesieek »

Najlepiej wymienić (chyba, że serio nie będzie na nich większych śladów zużycia), tylko trzeba to porządnie spasować (najlepiej znaleźć porządny zakład od remontów silników) ;) Popatrz na temat pasków "plastigauge"- mają większą dokładność niż typowe suwmiarki i mikrometry.

Jak masz zamiar dmuchać to nie doprężaj motoru (P29 to tłoki z DOHC?). Zostaw co masz, chyba, że masz zamiar dmuchnąć silnik szybciej niż później, to możesz iść w drugą stronę i wrzucić tłoki z Suzuki Vitary (odprężają motor).
Awatar użytkownika
Talon
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: czw 14 cze 2018, 04:40:16

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#5

Post autor: Talon »

Wycisnę na serii +/- 200km? Zrobiłbym remont, pierścienie, panewki (jeśli będzie trzeba) uszczelniacze, uszczelkę tak jak mówisz metalową, wystarczyło by żeby z softem to się nie rozklekotało po przejechaniu 100km? :D
:japan: D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#6

Post autor: Grzesieek »

Z adminem (Logan) pogadaj, przetrenował (wciąż trenuje?) ten temat :)
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#7

Post autor: Logan »

Talon pisze: Wycisnę na serii +/- 200km? Zrobiłbym remont, pierścienie, panewki (jeśli będzie trzeba) uszczelniacze, uszczelkę tak jak mówisz metalową, wystarczyło by żeby z softem to się nie rozklekotało po przejechaniu 100km? :D
Na sofcie 200 lekko zrobisz i jeśli będziesz z głową jeździł to wytrzyma. Rozgrzanie oleju, chłodzenie turbiny etc.
Jeśli chcesz turbić to musisz przeliczyć koszty, czy na pewno chcesz, bo ni uja sie to nie oplaca :D
Ale jak już robić to tłoki vitary jak pisał Grzesieek, żeby odprężyć.
A do turba to jeszcze sporo gratów trzeba wymienić/dołożyć, żeby to miało ręce i nogi.




Grzesieek pisze: sob 16 cze 2018, 12:24:44 Z adminem (Logan) pogadaj, przetrenował (wciąż trenuje?) ten temat :)
:bije:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#8

Post autor: Grzesieek »

:D
Awatar użytkownika
Talon
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: czw 14 cze 2018, 04:40:16

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#9

Post autor: Talon »

A używane tłoki i vitary mogą być? I z jakiej strony brać te części uszczelki itd?

A co do opłacalności to nie bój się auto bardziej na pokaz bo na codzień to mam Prelude V w gazie 😁
:japan: D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#10

Post autor: Logan »

Jeśli ma być porządnie to ja bym używek nie ryzykował.
Ale to już zależy od budżetu i ewentualnego szczescia, bo mozna trafić w bdb stanie za smieszne pieniadze ;)

Uszczelki itp polecam brać od https://jarusnet.pl/ inne przydatne graty też ma.
A jeśli chodzi o używane części, to facebook, grupy sprzedażowe i civicklub, chociaż głównie został facebook :(

https://www.facebook.com/groups/5338181 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/3226225 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/5413294 ... =bookmarks
Awatar użytkownika
Talon
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: czw 14 cze 2018, 04:40:16

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#11

Post autor: Talon »

A jeżeli złoże na tłokach ori to wycisnę z tego silnika na sofcie 200kuca? Dzisiaj rozbieraliśmy silnik i panewki ok ale jak już rozebrane to można wymienić tłoki do uratowania jedynie jeden trochę porysowany, pierścienie do wymiany. :)
:japan: D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

Re: D16Z6 remont na lepszych częściach

#12

Post autor: Logan »

Bez problemu, okolice 200, nawet ciut ponad przy 0.5b.
Przy odprezeniu mozna bezpieczniej dmuchnać ciut więcej ;)
ODPOWIEDZ