D16Z6 remont na lepszych częściach
D16Z6 remont na lepszych częściach
Siemka!
Wczoraj kupiłem swap D16Z6 po taniości do remontu (pierścienie, olej jadł) i teraz chcę go wyremontować od zera tylko jak już remontować to co warto wymienić na lepsze lub jaka firma aby to polatało. Na pewno głowa leci na porting i planowanie ale co dalej? W przyszłości wpadnie soft także przydało by się trochę odprężyć. Tak więc liczę na parę pomocnych wskazówek. Za każdą pomocną odpowiedz bardzo dziękuję
Wczoraj kupiłem swap D16Z6 po taniości do remontu (pierścienie, olej jadł) i teraz chcę go wyremontować od zera tylko jak już remontować to co warto wymienić na lepsze lub jaka firma aby to polatało. Na pewno głowa leci na porting i planowanie ale co dalej? W przyszłości wpadnie soft także przydało by się trochę odprężyć. Tak więc liczę na parę pomocnych wskazówek. Za każdą pomocną odpowiedz bardzo dziękuję
D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Niby łatwy remont, ale nie do końca. Do poziomu fabryki nie dojdziesz, tam są takie pasowania, że nawet nie ma czym tego dokładnie zmierzyć. Co do części to pierścienie TP/Riken (oba to OEM), uszczelkę (metalową) pod głowicę i uszczelniacze możesz dać Elringa (z moich doświadczeń), panewy jedyne pewne to OEM, tylko tu pojawia się problem bodajże 7 wartości nominalnych dla każdego czopu... kolejne wymiary rozstrzelone są chyba co 0,002mm Niektórzy polecają jeszcze ACL i King- ale z tym nie mam doświadczeń i chyba występują tylko w jednym wymiarze.
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Czyli jak panewy będą dobre to je zostawić? A tłoki jakieś lepsze? p29 będą lepsze czy zostawić seryjne?
D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Najlepiej wymienić (chyba, że serio nie będzie na nich większych śladów zużycia), tylko trzeba to porządnie spasować (najlepiej znaleźć porządny zakład od remontów silników) Popatrz na temat pasków "plastigauge"- mają większą dokładność niż typowe suwmiarki i mikrometry.
Jak masz zamiar dmuchać to nie doprężaj motoru (P29 to tłoki z DOHC?). Zostaw co masz, chyba, że masz zamiar dmuchnąć silnik szybciej niż później, to możesz iść w drugą stronę i wrzucić tłoki z Suzuki Vitary (odprężają motor).
Jak masz zamiar dmuchać to nie doprężaj motoru (P29 to tłoki z DOHC?). Zostaw co masz, chyba, że masz zamiar dmuchnąć silnik szybciej niż później, to możesz iść w drugą stronę i wrzucić tłoki z Suzuki Vitary (odprężają motor).
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Wycisnę na serii +/- 200km? Zrobiłbym remont, pierścienie, panewki (jeśli będzie trzeba) uszczelniacze, uszczelkę tak jak mówisz metalową, wystarczyło by żeby z softem to się nie rozklekotało po przejechaniu 100km?
D15Z1 // D16Z6 // H22A5
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Z adminem (Logan) pogadaj, przetrenował (wciąż trenuje?) ten temat
- Logan
- Administracja
- Posty: 1705
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 33
- Kontakt:
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Na sofcie 200 lekko zrobisz i jeśli będziesz z głową jeździł to wytrzyma. Rozgrzanie oleju, chłodzenie turbiny etc.Talon pisze: Wycisnę na serii +/- 200km? Zrobiłbym remont, pierścienie, panewki (jeśli będzie trzeba) uszczelniacze, uszczelkę tak jak mówisz metalową, wystarczyło by żeby z softem to się nie rozklekotało po przejechaniu 100km?
Jeśli chcesz turbić to musisz przeliczyć koszty, czy na pewno chcesz, bo ni uja sie to nie oplaca
Ale jak już robić to tłoki vitary jak pisał Grzesieek, żeby odprężyć.
A do turba to jeszcze sporo gratów trzeba wymienić/dołożyć, żeby to miało ręce i nogi.
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
A używane tłoki i vitary mogą być? I z jakiej strony brać te części uszczelki itd?
A co do opłacalności to nie bój się auto bardziej na pokaz bo na codzień to mam Prelude V w gazie
A co do opłacalności to nie bój się auto bardziej na pokaz bo na codzień to mam Prelude V w gazie
D15Z1 // D16Z6 // H22A5
- Logan
- Administracja
- Posty: 1705
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 33
- Kontakt:
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Jeśli ma być porządnie to ja bym używek nie ryzykował.
Ale to już zależy od budżetu i ewentualnego szczescia, bo mozna trafić w bdb stanie za smieszne pieniadze
Uszczelki itp polecam brać od https://jarusnet.pl/ inne przydatne graty też ma.
A jeśli chodzi o używane części, to facebook, grupy sprzedażowe i civicklub, chociaż głównie został facebook
https://www.facebook.com/groups/5338181 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/3226225 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/5413294 ... =bookmarks
Ale to już zależy od budżetu i ewentualnego szczescia, bo mozna trafić w bdb stanie za smieszne pieniadze
Uszczelki itp polecam brać od https://jarusnet.pl/ inne przydatne graty też ma.
A jeśli chodzi o używane części, to facebook, grupy sprzedażowe i civicklub, chociaż głównie został facebook
https://www.facebook.com/groups/5338181 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/3226225 ... =bookmarks
https://www.facebook.com/groups/5413294 ... =bookmarks
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
A jeżeli złoże na tłokach ori to wycisnę z tego silnika na sofcie 200kuca? Dzisiaj rozbieraliśmy silnik i panewki ok ale jak już rozebrane to można wymienić tłoki do uratowania jedynie jeden trochę porysowany, pierścienie do wymiany.
D15Z1 // D16Z6 // H22A5
- Logan
- Administracja
- Posty: 1705
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 33
- Kontakt:
Re: D16Z6 remont na lepszych częściach
Bez problemu, okolice 200, nawet ciut ponad przy 0.5b.
Przy odprezeniu mozna bezpieczniej dmuchnać ciut więcej
Przy odprezeniu mozna bezpieczniej dmuchnać ciut więcej