Opadnięte drzwi - porada.
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
Opadnięte drzwi - porada.
Na pewno niektórzy właściciele civic 5 generacji (głównie żabek i kupejek) spotkali sie z takim upierdliwym zjawiskiem jak opadanie drzwi. Sworznie od strony kierowcy są z reguły bardziej obciążone i najcześciej skala zjawiska po tej stronie auta jest wieksza. U mnie również to wystąpiło i regulacja samego pałąka nie była w efekcie dobrym rozwiązaniem ze wzgledu na widoczne od zewnątrz "niezgranie" drzwi i reszty karoserii.
Ostatnio gdzieś w sieci znalazłem na to sposób, z którego niezwłocznie skorzystałem.
W moim przypadku musiałem wyregulować drzwi kierowcy jak i pasażera.
No to zaczynamy opowieść
Po pierwsze musimy zaopatrzyć sie w niezbędne narzędzia:
- dobry klucz 12
- lewarek
- miekka szmatka
- podkładki stalowe najlepiej cynkowane lub aluminowane (średnica otworu około 10-11 mm wystarczy) o grubości 0,5-1,0 mm
- WD40 (w razie problemów)
- dobre piwko
Otwieramy drzwi na całą szerokość, podkładamy lewarek ze szmatką pod krawedź drzwi i lekko unosimy:
Nastepnie odkrecamy dwie śruby mocujące dolny zawias na drzwiach. Musiałem początkowo użyć dużej siły ponieważ śruby dosyć mocno trzymały, ale potem już poszło bez problemu:
Przy okazji przeleciałem po sworzniu WD40 bo troche cieżko chodził.
Podkładamy podkładki miedzy drzwi i zawias. Przykrecamy śruby ponownie. Na śruby przed przykreceniem można nałożyć troche smaru miedziowego (czy jak to sie zwie) żeby sie nie zapiekły tak szybko:
Po skreceniu całości można wypróbować efekty swojej pracy. W razie czego można jeszcze podregulować położenie pałąka:
Ale myśle, że przy pomocy samych podkładek o różnej grubości (grubsze na bardziej opadniete drzwi, cieńsze na mniej) poradzimy sobie bez problemu.
Regulacja drzwi po obu stronach auta zajeła mi raptem oko3o 20-30 minut bez pomocy innych osób. Oczywiście trzeba uważać przy odkrecaniu śrub, żeby drzwi nie spadły z lewarka bo sobie można zrobia bube. Podejście powinno bya takie jak do kobiety: zdecydowanie, dużo siły ale bez szarpania i pójdzie wszystko gładziutko
Sposób jest naprawde prymitywnie prosty. Nie ma konieczności wymiany sworzni czy całych zawiasów.
Koszt? Hmmmm... a ile mogą kosztowaa cztery twarde podkładki? 10gr?
Acha, zapomniałbym: dobre piwko - tutaj możemy jednak zbankrutować
Powodzenia!
Ostatnio gdzieś w sieci znalazłem na to sposób, z którego niezwłocznie skorzystałem.
W moim przypadku musiałem wyregulować drzwi kierowcy jak i pasażera.
No to zaczynamy opowieść
Po pierwsze musimy zaopatrzyć sie w niezbędne narzędzia:
- dobry klucz 12
- lewarek
- miekka szmatka
- podkładki stalowe najlepiej cynkowane lub aluminowane (średnica otworu około 10-11 mm wystarczy) o grubości 0,5-1,0 mm
- WD40 (w razie problemów)
- dobre piwko
Otwieramy drzwi na całą szerokość, podkładamy lewarek ze szmatką pod krawedź drzwi i lekko unosimy:
Nastepnie odkrecamy dwie śruby mocujące dolny zawias na drzwiach. Musiałem początkowo użyć dużej siły ponieważ śruby dosyć mocno trzymały, ale potem już poszło bez problemu:
Przy okazji przeleciałem po sworzniu WD40 bo troche cieżko chodził.
Podkładamy podkładki miedzy drzwi i zawias. Przykrecamy śruby ponownie. Na śruby przed przykreceniem można nałożyć troche smaru miedziowego (czy jak to sie zwie) żeby sie nie zapiekły tak szybko:
Po skreceniu całości można wypróbować efekty swojej pracy. W razie czego można jeszcze podregulować położenie pałąka:
Ale myśle, że przy pomocy samych podkładek o różnej grubości (grubsze na bardziej opadniete drzwi, cieńsze na mniej) poradzimy sobie bez problemu.
Regulacja drzwi po obu stronach auta zajeła mi raptem oko3o 20-30 minut bez pomocy innych osób. Oczywiście trzeba uważać przy odkrecaniu śrub, żeby drzwi nie spadły z lewarka bo sobie można zrobia bube. Podejście powinno bya takie jak do kobiety: zdecydowanie, dużo siły ale bez szarpania i pójdzie wszystko gładziutko
Sposób jest naprawde prymitywnie prosty. Nie ma konieczności wymiany sworzni czy całych zawiasów.
Koszt? Hmmmm... a ile mogą kosztowaa cztery twarde podkładki? 10gr?
Acha, zapomniałbym: dobre piwko - tutaj możemy jednak zbankrutować
Powodzenia!
Ostatnio zmieniony śr 10 kwie 2013, 23:16:18 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 5 razy.
masz opisane na http://fotoporadnik.prv.pl/
Poddawając pomysł na opadnięte drzwi zastosowałem sworznie z tylnych drzwi z MA/MB/MC czyli dość popularnego modelu "Angielka". Normalne jest (prócz taxi), że drzwi najczęściej są otwierane przednie a nie tylne. Udało mi się z anglika znaleźć całe zawiasy za piwo z auta o niskim przebiegu. Sworznie zmieniamy, jedynie co to pomiędzy zawias a zawleczkę zabezpieczającą dajemy cieńką podkładkę sprężynową i drzwi są jak nowe, bez kombinacji itd
- zielonysko
- Forumowy As
- Posty: 155
- Rejestracja: śr 16 sty 2013, 15:51:58
- Lokalizacja: Sko
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
uzywane na złomie, albo wytoczyć u tokarza
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
x2kr0lik pisze:to może niech znajomy zrobi ich więcej... kilka osób by się pewnie znalazło na zakup czegoś takiego.
Też mam opadnięte drzwi od strony kierowcy
Suzuki Swift
viewtopic.php?f=26&t=27583
viewtopic.php?f=26&t=27583
Ja sobie poradziłem troche innym sposobem. Mianowicie w miejsce tulei dałem śruby i zdaje to egzamin.
Wrzucam link do poradnika z innego forum (może moderatorzy nie usunął )
http://www.civicforum.pl/showthread.php ... wi-Civic-V
Wrzucam link do poradnika z innego forum (może moderatorzy nie usunął )
http://www.civicforum.pl/showthread.php ... wi-Civic-V
-
- Berbeć
- Posty: 44
- Rejestracja: sob 09 lut 2013, 13:31:33
- Lokalizacja: TG
-
- Żółtodziób
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 21 lut 2015, 00:03:50
- Lokalizacja: Wiesvagenowo