Strona 1 z 1

D15B2 Dymi po Remoncie

: pn 11 lip 2016, 21:20:46
autor: mateusz.krze
Witam mam problem ze swoim D15B2. Po remoncie głowicy dymi na biało i czuć olejem w powietrzu,zapłon ustawiony,przebieg 257 tkm, LPG. Brakuje mi już pomysłów dlaczego tak się dzieje.

: pn 11 lip 2016, 22:50:49
autor: Grzesieek
Woda (biały dym) i olej się spala. Jak było przed remontem?

: pn 11 lip 2016, 23:05:41
autor: mateusz.krze
Przed remontem głowicy brała spore ilości oleju ale nie dymiła po przygazowaniu na 4-4.5 tys puszczała niebieska chmurke ale nic poza tym (ok 0.5 l po przejechaniu 600-700 km jednego dnia) wody nigdy nie brała. Po złożeniu wszystkiego pali normalnie ale mocno dymi (najgorzej na rozgrzanym silniku)

: pn 11 lip 2016, 23:09:15
autor: Laskosz
Na czym polegał ten remont?

: pn 11 lip 2016, 23:10:08
autor: mateusz.krze
wymiana uszczelniaczy, frezowane gniazda zaworowe, szlifowane zawory, planowana głowica i ustawione luzy zaworowe

: pn 11 lip 2016, 23:23:16
autor: Laskosz
Co do smrodu z oleju, to pewnie pierścienie już nie zbierają. A jak z temperaturą?

: pn 11 lip 2016, 23:25:35
autor: mateusz.krze
z temp. wszystko okey dochodzi tak do 1\4 i dmuchawa załącza.

: pn 11 lip 2016, 23:45:59
autor: Grzesieek
Jaka uszczelka wleciała? Może tędy dostaje się płyn chłodniczy. Jesteś już w stanie określić czy ubywa?

: pn 11 lip 2016, 23:48:30
autor: mateusz.krze
firmy nie pamiętam jakaś japońska. w sumie zrobiłem kilka kilometrów koło domu dalej nie jeździłem przy takiej chmurze.

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2016 23:48 ]
uszczelka dokręcona odpowiednim momentem z zachowaniem kolejności

: pn 11 lip 2016, 23:53:06
autor: Grzesieek
Bardzo intensywnie dymi? Zobaczy czy nie robi się tzw. "masło" pod wlewem oleju.

: pn 11 lip 2016, 23:56:08
autor: mateusz.krze
Nic takiego sie nie dzieje zero śladów jakiego kolwiek szlamu. po wyjęciu bagnetu nie dymi z dołu. A co do uszczelki znalazłem opakowanie i to była taka: https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... one-n04018

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2016 23:56 ]
A co do dymienia to tak że jadąc widze w lusterku cały czas chmure za sobą.Na wolnych obrotach mniej ale cały czas dymi

: wt 12 lip 2016, 09:29:26
autor: Laskosz
Nie nazbierało się wody w wydechu? Masz katalizator? Może spróbuj odkręcić wydech za kolektorem i zobacz czy z kolektora będzie chmura leciała.

: wt 12 lip 2016, 18:18:15
autor: mateusz.krze
Mam katalizator. Wody raczej sie nie nazbieralo bo ona caly czas jezdzila bez zadnych problemow a teraz po remoncie jest jakas tragedia.

[ Dodano: Wto 12 Lip, 2016 18:18 ]
Dzisiaj wykręciłem świece po dwóch dniach :
https://zapodaj.net/24cbb8e99ca03.jpg.html
https://zapodaj.net/dd56497c26e43.jpg.html
https://zapodaj.net/b910a81b4125d.jpg.html

Świece całe mokre a po ich wyjęciu leci dymek z cylindrów
Ubyło ok. 0.5l wody
Przejechane może 10km

: wt 12 lip 2016, 23:34:53
autor: Grzesieek
No to niestety obstawiam uszczelkę pod głowicą, albo źle splanowaną głowicę. Musisz szukać tam, gdzie było grzebane -> głowica.

: czw 14 lip 2016, 20:48:37
autor: zeberko
olej czuc bo nie wymieniles pierscieni, nie sprawdziles owalizacji...
natomiast kopcenie na bialo moze byc spowodowane niefachowa obrobka glowicy, badz jej peknieciem w trakcie obrobki przez nieumiejetny montaz na frezarce.

: pt 15 lip 2016, 20:26:28
autor: mateusz.krze
To fakt nie wymienialem pierscieni. Cylindry byly dokladnie mierzone i jakiejs tragedii nie bylo z nimi. Bylem w zakladzie w ktorym robilem i twierdza ze cos przy montazu albo uszczelka lipna bo oni maja taka maszyne ze nie ma takiej mozliwosci (slowa ktore od nich uslyszalem) w chwili obecnej auto stoi i czeka az znajde jakis silnik albo blok w dobrym stanie bo nie oplaca sie dolu remontowac

: pt 07 paź 2016, 09:55:11
autor: vokartar
Wygląda na to, że coś jest źle poskładane. Czuję ponowne rozbieranie wszystkiego.