Hej,
Muszę zmienić w tylnym zawieszeniu 2x duży cukierek i 1x tuleja wahacza tylnego dolnego zewnętrzna i wewnętrzna - odpowiednio 081105 081101
http://www.strongflex.eu/pl/civic-v-91- ... 19433.html
1. Jakich firm części i gdzie kupić? Mechanik zaproponował mi 2x140zł i 70zł, co po spojrzeniu na oferty w internecie wydaje mi się dużo za dużo. Z drugiej strony chcę tym autem jeszcze trochę pojeździć, doradźcie mi jakieś marki, konkretne sklepy.
2. Mając warsztat i narzędzia samemu wymiana tulei to będzie ciężka sprawa? Lepiej oddać mechanikowi ze swoimi częściami?
3. Mogę wymienić tylko jedną mniejszą tuleję, nie w parze?
4. Po takiej naprawie konieczne będzie ustawienie zbieżności?
Duży cukierek i inna tuleja
Z dużym cukierkiem może być problem bez prasy (nie wiem ja z poliuretanowym), pozostałe tuleje bezproblemowo.
Jeśli podmieniasz gumową tuleję na gumową, to myślę, że możesz zmienić jedną sztukę, jeśli ta po przeciwnej stronie jest ok.
Obejdzie się bez ustawiana zbieżności pod warunkiem, że nie ruszysz tylnego wahacza od zbieżności (albo zaznaczysz sobie jego położenie). I pod warunkiem, że zbieżność była prawidłowo ustawiona na sprawnym zawieszeniu.
Jeśli podmieniasz gumową tuleję na gumową, to myślę, że możesz zmienić jedną sztukę, jeśli ta po przeciwnej stronie jest ok.
Obejdzie się bez ustawiana zbieżności pod warunkiem, że nie ruszysz tylnego wahacza od zbieżności (albo zaznaczysz sobie jego położenie). I pod warunkiem, że zbieżność była prawidłowo ustawiona na sprawnym zawieszeniu.
Oczywiście wymieniam na gumę, link dałem bo jest ładny schemat rozrysowany.
Widzę OEM po 62zł za duże, jak nic sensowniejszego nie znajdę to chyba te zamówię.
[ Dodano: Sob 09 Lip, 2016 13:05 ]
Czy w VI było takie samo zawieszenie? Może też któryś Accordach? Chodzi mi nie tylko o tuleje ale i o całe wahacze.
Widzę OEM po 62zł za duże, jak nic sensowniejszego nie znajdę to chyba te zamówię.
[ Dodano: Sob 09 Lip, 2016 13:05 ]
Czy w VI było takie samo zawieszenie? Może też któryś Accordach? Chodzi mi nie tylko o tuleje ale i o całe wahacze.