Panowie postaram sie opisac Wam jak najlepiej potrafię co się przytrafiło w aucie i mam nadzieję że coś doradzicie.
Mianowicie 1 września miałem zmienianą samą głowice z d15b2 na d16w3 dół pozostał od b2
Był to generalny remont silnika mianowicie rzecz jasna.
No wiec na dzien dzisiejszy 02.09.2015r
Założone:
Przy stanie licznika 226.000
-Splanowana Głowica D16W3 1,6 o 0,4mm - o mocy 116KM plus wałek rozrządu od D16Y7 z civica 1,6 o mocy 105KM
(kanały dolotowe i wydechowe zostały spolerowane) Glowica wraz z pokrywa zaworow i oslona kolka rozrzadku [pomalowana struktura VHT
-Nowa uszczelka pod głowice metalowa
-Nowa uszczelka pod miskę olejową
-Wymieniony olej Mobil 10W40 na dotarcie
(Po dotarciu docelowo Motul 10W40)
-Nowe pierscienie tłokowe
-Nowy pasek rozrządu D16Z6
-Nowa Pompa wody
-Nowe panewki
-Nowe uszczelniacze zaworowe
-Ustawione zawory
Tutaj reszta była robiona i zakladana przez inna osobe w lutym obecnie w pierwszym tygodniu lutego
-Założony ssak od d15b7 ogólnie cały osprzęt czyli przejście z jedno na wielopunkt (komp wiązka i aparat zaplonowy itp itd)
Od czasu remontu wyżej podanej daty przejezdziłem bezawaryjnie do czasu wymiany ssaka kompa jak wyżej.
Ja nie mialem mozliwosci gdzie to wszystko zrobic pod blokiem.
Po zlozeniu wszystkiego cos zassalo do srodka nadmienie ze od remontu przejezdzilem prawie pol roku bez żadnych incydentow.
Na poczatku przejechano sie czy wszystko dobrze jest zlozone itp itd.
Okazalo sie ze zaczelo cos klepac podejrzenie Panewka.
Po rozebraniu gory rozebrana glowica na 1 widac że cos zassalo lekkie wgnioty tak samo i na tloku od gory.
Głowica zawieziona sprawdzona i czysto tloki rowniez ok bo myslalem ze moze jakis luz na tloku sie zrobił (koles sprawdzal recznie tloki a mysle ze sprawdzanie recznie nie jest za bardzo pro bo mozna nie wyczuć luzu no chyba ze sie mylę)
Ogolem po odpaleniu silnik klekotal tak jak by nie wiem porownanie diesel kle kle kle jak by cos klepalo nie wiem jak to wam napisac od strony kółka rozrządu oczywiście
Panewki byly cale wszystko posprawdzane ok.
Macie jakies pomysly co to moze byc bo niby tam gdzie zawozilem glowice i tloki do spr powiedzieli aby jescze wal sprawdzic bo mogl on nadpekac czy cos takiego i moze to tak klepie sam nie wiem (tak oni stwierdzili)
Na dniach bedziemy go jeszcze sprawdzac ale bardzo sie obawiam aby sie nie okazalo ze znowu zlozymy i bedzie tak chodzilo jak przed rozbiorka bo to wiadomo czas pieniadze na nowe uszczelki itp
Jakies rady>?
[ Dodano: Śro 09 Mar, 2016 07:36 ]
temat do usuniecia