Błąd numer 8, aparat zapłonowy i układ chłodzenia.
: czw 01 paź 2015, 18:22:15
Witam.
Jechałem kiedyś do szkoły moją Hanulką (EG4-D15B2) i rozsypał mi się łożysko w aparacie zapłonowym, pojechałem szybko do domu pociągiem i przywiozłem jeszcze jeden aparat, lecz okazało się że jest od wersji z pełnym wtryskiem. Przełożyłem bebechy, ale wyskoczył mi chceck informujący o uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego, po kolejnej próbie naprawy i wymiany czujnika, aparat zdechł definitywnie.
Tak więc zamówiłem na ebay-u nowy aparat, wymieniłem płyn chłodniczy termostat, gdy auto się zagrzało zaczęło mi gasnąc przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub gdy obciążałem silnik kręcąc kołami w miejscu (wspomaganie). Kolejnie motor zaczął przerywać, gasnąc, obroty skakać o ponad 1500 obr/min przy dodaniu gazu na biegu jałowym i znowu pojawił się check z błędem numer 8.
Jak koledzy myślicie, czy winą tego stanu rzeczy jest wadliwy aparat zapłonowy? Czy może powinienem szukać problemu gdzie indziej?
Kolejny mój problem jest z temperatura silnika ostatnim czasie, silnik się ani razu nie zagotował (zawsze kontroluje stan temperatury, awaryjnie włanczam ogrzewanie), ale po dłuższej jeździe, np 80 km, jak przypiłuje ją to drastycznie wzrasta mi temperatura. Jak jadę spokojnie to z reguły nie ma żadnego problemu. W oleju wody nie mam, termostat wymieniłem, a ze układu chłodzenia spalin nie czuje. Czy winna może być zakamieniona chłodnica'? Wentylator sprawdzałem i na postoju się włącza, ale nie jestem pewien czy też w czasie jazdy. Który czujnik jest odpowiedzialny za uruchomianie wentylatora i jak ewentualnie mogę sprawdzic ten czujnik bez miernika?
Jechałem kiedyś do szkoły moją Hanulką (EG4-D15B2) i rozsypał mi się łożysko w aparacie zapłonowym, pojechałem szybko do domu pociągiem i przywiozłem jeszcze jeden aparat, lecz okazało się że jest od wersji z pełnym wtryskiem. Przełożyłem bebechy, ale wyskoczył mi chceck informujący o uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego, po kolejnej próbie naprawy i wymiany czujnika, aparat zdechł definitywnie.
Tak więc zamówiłem na ebay-u nowy aparat, wymieniłem płyn chłodniczy termostat, gdy auto się zagrzało zaczęło mi gasnąc przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub gdy obciążałem silnik kręcąc kołami w miejscu (wspomaganie). Kolejnie motor zaczął przerywać, gasnąc, obroty skakać o ponad 1500 obr/min przy dodaniu gazu na biegu jałowym i znowu pojawił się check z błędem numer 8.
Jak koledzy myślicie, czy winą tego stanu rzeczy jest wadliwy aparat zapłonowy? Czy może powinienem szukać problemu gdzie indziej?
Kolejny mój problem jest z temperatura silnika ostatnim czasie, silnik się ani razu nie zagotował (zawsze kontroluje stan temperatury, awaryjnie włanczam ogrzewanie), ale po dłuższej jeździe, np 80 km, jak przypiłuje ją to drastycznie wzrasta mi temperatura. Jak jadę spokojnie to z reguły nie ma żadnego problemu. W oleju wody nie mam, termostat wymieniłem, a ze układu chłodzenia spalin nie czuje. Czy winna może być zakamieniona chłodnica'? Wentylator sprawdzałem i na postoju się włącza, ale nie jestem pewien czy też w czasie jazdy. Który czujnik jest odpowiedzialny za uruchomianie wentylatora i jak ewentualnie mogę sprawdzic ten czujnik bez miernika?