Strona 1 z 1

Przegrzany silnik nie chce odpalić

: śr 08 lip 2015, 18:45:13
autor: wwa00
Jeździłem sobie wczoraj bez celu po malu, po miescie prawie godzinę aż w końcu nagle Hanka zgasła ;( Odruchowo spojrzałem na licznik i wskazówka temp płynu chłodzącego była na czerwonym polu. Przed tym auto jechało cały czas normalnie, a ja nie spoglądałem na wskażnik temperatury. Przepchałem ją na parking i poszedłem do domu. Dzisiaj przy próbie odpalenia cały czas kręci i nic się nie dzieje.

Co się mogło stać ? Interesują mnie w pierwszej kolejności możliwe uszkodzenia, które nie będą przewyższały wartości samochodu.

Silnik D15B2 jakby co ;)

: pt 10 lip 2015, 12:02:17
autor: Laskosz
wwa00 pisze:Odruchowo spojrzałem na licznik i wskazówka temp płynu chłodzącego była na czerwonym polu
co za odruch :cyklop:

Sprawdź czy jest iskra. Cewka nie lubi wysokiej temperatury, mógł ją szlag trafić

: pt 10 lip 2015, 13:37:50
autor: wwa00
Okazało się, że rozrząd przeskoczył. Chcąc go od nowa ustawić jak na złość ukręciła się śruba od napinacza i została w środku. Przyspawałem kawałek śruby, poskładałem wszystko i odpaliła :) Tylko, że po chwili zsuną się pasek od rozrządu, zapewne dlatego, że ta śruba od napinacza nie jest przyspawana idealnie prosto.

: pt 10 lip 2015, 14:28:26
autor: RaDar
Rozwiercaj to i gwintuj, załóż wiekszą śrubę bo na przyspawanej to szkoda jeździć zaraz ci rozrząd pójdzie i po silniku. Mi też kiedyś w coupe poszła śruba to trochę się z tym pierniczyłem :/

: ndz 12 lip 2015, 23:22:55
autor: wwa00
Już poszła ta śruba. Może uda mi się żabką wykręcić starą śrubę tylko potrzebuje lepszego dojścia, muszę opuścić silnik. Jak to zrobić ? Szukam gdzieś poradnika i nie moge znaleźć.

: ndz 12 lip 2015, 23:29:28
autor: Laskosz
Szukasz poradnika jak opuścić silnik?

: pn 13 lip 2015, 11:18:44
autor: wwa00
Tak bo nie wiem jak to dokładnie trzeba zrobić. Na pewno trzeba opuscic na poduszkach ale to na końcu. a co przedtem ?

: pn 13 lip 2015, 11:26:35
autor: Drix
Przede wszystkim poduszka koło wspomagania kierownicy, no i druga to po przeciwnej stronie, od skrzyni. Lewarek pod miske olejową (tylko pierw pod miske deske podłóż i dopiero lewarek) no i albo podnosisz budę drugim lewarkiem, a pierwszym opuszczasz silnik , albo odwrotnie.

Lewarek pod silnik podkładasz przed odkręceniem poduszek :P No i ogólnie to potem będziesz mieć trochę gimnastyki, żeby przykręcić poduchy.

: pn 13 lip 2015, 12:20:29
autor: wwa00
Aha, a co z półosiami, połączeniem maglownicy z kierownicą itp. Potrzebuje opuścić kilkadziesiąt centów więc nie wiem czy to nie bedzie wadzić.

: pn 13 lip 2015, 13:22:38
autor: Laskosz
to już chyba łatwiej będzie go do góry wyciągnąć

: wt 14 lip 2015, 09:11:10
autor: Drix
wwa00 pisze:Aha, a co z półosiami, połączeniem maglownicy z kierownicą itp. Potrzebuje opuścić kilkadziesiąt centów więc nie wiem czy to nie bedzie wadzić.
Jak nie spóbujesz to się nie przekonasz. Myślę, że ok. 10-20 cm ruszysz bez odkręcania półosi.. Natomiast magiel nie będzie przeszkadzać.