Mały problem z rurą od osłony termicznej kolektora wydechowe
: pt 27 mar 2015, 14:01:20
Witam all forumowiczow
Jestem mozna powiedziec swierzakiem na tym forum. Posiadam Hanieczke Civic V 1,3 D13B2 i przypadkowo znalazlem na necie podniesienie mocy tego silnika. Jak wiadomo posiada gaznik. Kiedys bylem posiadaczem Hanieczki IV 1,5 D15B2 z wtryskiem PGM-Fi i bylem z niej bardzo zadowolony! Tym bardziej jak ja stuningowalem mechanicznie
Niestety jakis baran przywalil mi w bok z dosc duza predkoscia i Hanieczka do kasacji. Matko Boska! Ile ja dni nieprzespanych
miałem przez to. Ale mniejsza o to. W zwiazku z tym, ze lubie jak jest kilka koniuszkow wiecej, prosze nie piszcie mi ze mi sie nie oplaca robic przerobek w d13b2, lepiej zrobic swapa tak wiem o tym, ale po pierwsze nie stac mnie na to, a po drugie nie mam za bardzo warunkow.
Zakupilem wszystkie graty do tego potrzebne i pierwsze za co sie wzialem, to wymiata kolektora wydechowego z 4-1 na 4-2-1.
Mysle sobie co to za problem, zreszta juz to robilem w poprzedniej w IV-gen. Otwieram maske, biore sie za demontaz oslony termicznej kolektora. Patrze, a tutaj jakas szmaciana rurka jest podlaczona do tej oslony. Mowie sobie, co jest!? WTF! I ta rura idzie z oslony do gaznika.
Na drugi dzien dowiedzialem sie, ze ta rura doprowadza cieple powietrze z oslony do gaznika jak jest na ssaniu, a jak sie juz silnik nagrzeje to wtedy pobiera zimne powietrze z rury dolotu ze zderzaka.
Wiec pomozcie mi, co mam zrobic z ta szmaciana rura po zamontowaniu kolektora 4-2-1? Przeciez nie bedzie swobodnie sobie wisiec i pobierac powietrza z komory silnika. Nie wiem czy to jest dobry pomysl ale myslalem, zeby odciac nozycami do blachy ta mala rurke, ktora jest przyspawana do oslony termicznej i przyspawac ja do kolektora wydechowego 4-2-1. Dzieki temu podlacze ta szmaciana rurke od gaznika, ktora pobiera cieple powietrze, ale wiadomo bedzie szpecila kolektor wydechowy No chyba, ze macie jakies inne lepsze pomysly.
Pozdrawiam
cienkibolek1990
Jestem mozna powiedziec swierzakiem na tym forum. Posiadam Hanieczke Civic V 1,3 D13B2 i przypadkowo znalazlem na necie podniesienie mocy tego silnika. Jak wiadomo posiada gaznik. Kiedys bylem posiadaczem Hanieczki IV 1,5 D15B2 z wtryskiem PGM-Fi i bylem z niej bardzo zadowolony! Tym bardziej jak ja stuningowalem mechanicznie
Niestety jakis baran przywalil mi w bok z dosc duza predkoscia i Hanieczka do kasacji. Matko Boska! Ile ja dni nieprzespanych
miałem przez to. Ale mniejsza o to. W zwiazku z tym, ze lubie jak jest kilka koniuszkow wiecej, prosze nie piszcie mi ze mi sie nie oplaca robic przerobek w d13b2, lepiej zrobic swapa tak wiem o tym, ale po pierwsze nie stac mnie na to, a po drugie nie mam za bardzo warunkow.
Zakupilem wszystkie graty do tego potrzebne i pierwsze za co sie wzialem, to wymiata kolektora wydechowego z 4-1 na 4-2-1.
Mysle sobie co to za problem, zreszta juz to robilem w poprzedniej w IV-gen. Otwieram maske, biore sie za demontaz oslony termicznej kolektora. Patrze, a tutaj jakas szmaciana rurka jest podlaczona do tej oslony. Mowie sobie, co jest!? WTF! I ta rura idzie z oslony do gaznika.
Na drugi dzien dowiedzialem sie, ze ta rura doprowadza cieple powietrze z oslony do gaznika jak jest na ssaniu, a jak sie juz silnik nagrzeje to wtedy pobiera zimne powietrze z rury dolotu ze zderzaka.
Wiec pomozcie mi, co mam zrobic z ta szmaciana rura po zamontowaniu kolektora 4-2-1? Przeciez nie bedzie swobodnie sobie wisiec i pobierac powietrza z komory silnika. Nie wiem czy to jest dobry pomysl ale myslalem, zeby odciac nozycami do blachy ta mala rurke, ktora jest przyspawana do oslony termicznej i przyspawac ja do kolektora wydechowego 4-2-1. Dzieki temu podlacze ta szmaciana rurke od gaznika, ktora pobiera cieple powietrze, ale wiadomo bedzie szpecila kolektor wydechowy No chyba, ze macie jakies inne lepsze pomysly.
Pozdrawiam
cienkibolek1990