Piasta tylnego koła
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Piasta tylnego koła
Potrzebuję pomocy. Kupiłem jakieś 1500 kkm temu piasto-łozysko na tył firmy NTN...Samochód CIVIC V EJ2
No i pierdzielone łozysko już wyje
Teraz moje pytanie jest takie czy ma to związek z:
- jeździłem bez kapselka zabezpieczającego łozysko?
- swego czasu w zimie, ze 2 razy dość lekko, równolegle (koło względem krawęznika) suneło mnie bokiem na krawężnik czy mogło się wtedy coś skrzywić/przekosić w wyniku czego po wymianie piasty szybko ją zjadło?
- może to wadliwa sztuka?
Piasta dokręcona była wg. ksiązki z odpowiednią siłą kluczem dynanometrycznym
No i pierdzielone łozysko już wyje
Teraz moje pytanie jest takie czy ma to związek z:
- jeździłem bez kapselka zabezpieczającego łozysko?
- swego czasu w zimie, ze 2 razy dość lekko, równolegle (koło względem krawęznika) suneło mnie bokiem na krawężnik czy mogło się wtedy coś skrzywić/przekosić w wyniku czego po wymianie piasty szybko ją zjadło?
- może to wadliwa sztuka?
Piasta dokręcona była wg. ksiązki z odpowiednią siłą kluczem dynanometrycznym
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
No ok, ale potem zmieniłeś i już jest ok?
Dzisiaj słyszałem opinie, żeby po prostu spróbować jeszcze ją dokręcić.. jest sens? skoro dokręcałem z odpowiednim momentem?
Dzisiaj słyszałem opinie, żeby po prostu spróbować jeszcze ją dokręcić.. jest sens? skoro dokręcałem z odpowiednim momentem?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Oczywiście, że tak. Po za tym teraz letnie założyłem. Zresztą podczas zmiany zakręciłem piastą i słyszałem jak szumi, aczkolwiek nie złapałem za nią i nie sprawdziłem czy ma luz, czy bieżnia zjechana.
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Tzn. w lewej strony też wymieniłem, dokładnie w tym samym czasie i jest ok. Natomiast z prawej wyje
[ Dodano: Wto 24 Mar, 2015 20:48 ]
Panowie, żebym nie zakładał nowego tematu to zapytam tu.. Macie jakieś sprawdzone patenty na odkręcanie śrub wahacza regulacji kątów z tyłu? w EJ2
Póki co, drugi dzień psiukam WD40 i ostukuje śrubę młotkiem...zamierzam tak do piątku, bo dopiero w sobote przymierzam się do ruszenia tych śrub...
Przy okazji jakie to są śruby, to kupiłbym już nowe na zaś oraz wymiary / namiar gdzie kupić te dwie tuleje od tego wahacza?
[ Dodano: Sob 28 Mar, 2015 02:19 ]
To jak??
[ Dodano: Wto 24 Mar, 2015 20:48 ]
Panowie, żebym nie zakładał nowego tematu to zapytam tu.. Macie jakieś sprawdzone patenty na odkręcanie śrub wahacza regulacji kątów z tyłu? w EJ2
Póki co, drugi dzień psiukam WD40 i ostukuje śrubę młotkiem...zamierzam tak do piątku, bo dopiero w sobote przymierzam się do ruszenia tych śrub...
Przy okazji jakie to są śruby, to kupiłbym już nowe na zaś oraz wymiary / namiar gdzie kupić te dwie tuleje od tego wahacza?
[ Dodano: Sob 28 Mar, 2015 02:19 ]
To jak??
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
hehe o brak siły to ja się nie martwie... tylko raczej o to czy śruba się nie urwie, kumacie?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Tylko widzisz, jako tako nie mam kanalu ani sposobnosci, zeby potem w jakis sposob wydobywac urwańca po za tym lepiej niech juz sie urwie mechaniorowi jakiemus.. bo w tym miejscu to troche strach. W koncu ta sruba w bude wchodzi
Natomiadt myslalem, ze macie jakies sposoby typu grzanie/chlodzenie
Natomiadt myslalem, ze macie jakies sposoby typu grzanie/chlodzenie
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
Grzanie i studzenie jak najbardziej ułatwia odkręcanie długo, długo nie ruszanych śrub ale po pierwsze potrzebny do tego palnik którym bez problemu rozgrzejesz śrube do czerwoności, a po drugie grzanie po samym łbie śruby (bo gwint siedzi w budzie) na nie wiele może się zdać. Grzanie i studzenie bardziej nadaje się w innych miejscach gdzie widać drugi koniec śruby, więc w tym przypadku sposób na walenie młotem po łbie śruby będzie tu jak najbardziej ok bo w ten sposób "rozruszasz" odpowiednio gwint który siedzi w budzie . Powodzenia
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Pany.... wraca do mnie temat pier**** **** **** piasty. Zakupiona firmy NTN w maju 2015r. Mamy koniec listopada, ok. 15k km przebiegu i je**** już wyje. Jest to druga w ciągu roku... Pierwszą oddałem na gwarancję po 2 miechach.
Dokręcałem wg książki kluczem dynamometrycznym. Ktoś podpowie co to kur.. może być? Krzywą oś? Kiedyś w ziemie prawym kołem walnałem równolegle w krawężnik.. ale nie było to jakieś mega mocne uderzenie..
Dokręcałem wg książki kluczem dynamometrycznym. Ktoś podpowie co to kur.. może być? Krzywą oś? Kiedyś w ziemie prawym kołem walnałem równolegle w krawężnik.. ale nie było to jakieś mega mocne uderzenie..
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Nie chce mi się czytac od początku tematu. Koła na pewno są wyważone? Geometria robiona? Nie ścina opon?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Koła wyważone, zbieżność z tyłu jest ok. Jedyne czego mógłbym się czepić, to jeździłem bez kapselka metalowego, aczkolwiek smaru było nawalone, a w alusach był kapselek plastikowy - także raczej szczelnie było.
Z przodu bida, bo mi trochę letnie ścieło byc może dlatego, że wymianiałem osłonę przegubu i nie ustawiałem potem zbieżności..
Z przodu bida, bo mi trochę letnie ścieło byc może dlatego, że wymianiałem osłonę przegubu i nie ustawiałem potem zbieżności..
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Jak geometria jest ok i koła nie biją to nie ma szans żeby tak siadały łożyska. Możliwe że coś tym uderzeniem w krawężnik pokrzywiłeś.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
No dobra.
Trudno, druga poleci na gwarancje.
Trudno, druga poleci na gwarancje.
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
znajdź dobry zakład żeby Ci pomierzyli wszystkie kąty na kołach. Będziesz wiedział co i jak
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878