Strona 1 z 1

minime D15B7

: śr 28 sty 2015, 21:13:58
autor: bezimienny542
Siemka planuję minime w silniku D15B7 na głowicę z Z6 mam już głowicę kolektor ssący i kompa podobno z przesuniętym odcięciem na 8200. Głowica i kolektor idą do remontu generalnego i tu jest moje pytanie czy jest jakiś sposób żeby jeszcze bardziej podnieść moc? bo z tego co czytałem to samo minime to wyciągnie z niego coś około 130 koni zależy od stanu silnika. Może coś jest co można zrobić żeby wyciągnąć coś więcej w necie nie znalazłem nic poza turbo albo kompresor będę wdzięczny za każdą podpowiedz lub link.

: śr 28 sty 2015, 21:26:27
autor: syndicate
doprężyć, ostrzejszy wałek... z tym, że jest to nieopłacalne. Możesz walnąć wałek brian crower + spęzynki i talerzyki, a to kwestia prawie 3k zł.

jesli chodzi o kompresor, w d15 tłoki i korby wytrzymają max 0,4 bar, więcej ten silnik nie zniesie.

: śr 28 sty 2015, 21:33:55
autor: bezimienny542
syndicate, możesz mi powiedzieć w przybliżeniu ile mocy bym uzyskał po tych modach co opisałeś?

: śr 28 sty 2015, 21:39:54
autor: syndicate
nie umiem powiedzieć, ale może ktoś inny będzie wiedział ;)

tu masz jeszcze jedno wideo, a jego opisie inne mody, których możesz dokonać


no i oprócz tego jakieś standardy, typu 4-2-1, czy 2cale.

: śr 28 sty 2015, 22:09:31
autor: bezimienny542
syndicate, dzięki sprawdziłem sobie ceny części i chyba jednak pozostanę minime a resztę kasy odłożę na swap to chyba będzie najrozsądniejsza opcja i mniej kosztowna ale dzięki za pomoc

: śr 28 sty 2015, 22:13:48
autor: syndicate
to zależy na co chcesz potem swapowac, jesli na d16z6, to bez sensu robic mini-me

a jesli na B-serie, to tak, ale lepiej juz odłozyc całą kase na swap, zamiast pakowac głowice w silnik, ktory i tak wyjmiesz ;)

: śr 28 sty 2015, 22:31:47
autor: bezimienny542
plany są na zakute B18C z turbo wystrojonym na 2.5 bara ale na to tir kasy jest potrzeby i dlatego chciałem zacząć od czegoś tańszego bo seria mnie już znudziła :D

: śr 28 sty 2015, 22:34:08
autor: syndicate
no to rzeczywiście w skali tego co planujesz mini-me to grosze... ;)

: śr 28 sty 2015, 22:39:17
autor: bezimienny542
mam nadzieję ze za jakieś 3 może 4 lata będę się mógł pochwalić na forum ale jak do tej pory musi mi minime wystarczyć

: czw 29 sty 2015, 10:31:02
autor: gruszecky
zacznijmy od tego że wałek seryjny który będziesz miał przy robieniu minime nie generuje mocy ani TYM BARDZIEJ momentu powyżej ok 7600 obr/min. Przesuwanie odcinki przydaje się przy ostrzejszym wałku.

Pierwsze co masz zrobić to układ dolotowy i wydechowy, do tego strojenie (mini-me to dłubanie w konstrukcji silnika, każdy jest inny po takiej operacji, kiedyś wstawiano mapę od d16z6 i śmigano, ale mamy 21 wiek, stroicieli i to oni zadbają o dobrą kondycję setupu-koszt to 650-700pln za samo storjenie)

Koszt został opisany wcześniej, wałek stage2 dostaniesz już za 1200PLN, do tego spręzynki i talerzyki i masz dwójke z przodu. Musisz koniecznie taki setup wystroić czyli 700 PLN.

Turbo, żeby miało ręce i nogi to 5k PLN, silniki te wytrzymują spokojnie 0,6b co daje już ok 180KM. Hamburgery soft uważają 07-0,8 i też jakoś nagminnie im to nie wybucha. Zależy jaka turbina i jak obchodzimy się z gazem, bo korby padają głównie jak dostaną od dołu za mocnego kopa z momentu obrotowego czyli nie wolno od dołu dusić do dechy bo pójdzie korba,w innym przypadku nie powinno się to stać.

2,5 bara chcesz mieć, no to konkretnie, w Polsce chyba nikt poza wyczynowcami nie jeździ na takim booście i trudno się dziwić-takie auto nie nadaje się do niczego poza drag queen , bo wiadro które wydoli takie doładowanie będzie musiało wstawać pewnie powyżej 6k rpm a sprzęgło które przeniesie taką moc nie pozwoli na jazdę tym autem w normalnych okolicznościach. czyli 2,5 bara i auto na lawecie wożone

: czw 29 sty 2015, 19:53:49
autor: bezimienny542
gruszecky, dzięki za pomoc i rozpisanie kosztorysu minime, a co do moich planów z turbo 2,5 bara to od razu mówię to już wtedy nie będzie samochód cywilny

: czw 29 sty 2015, 21:25:03
autor: Grzesieek
W grupie na FB pojawiła się głowica D15Z6 z klawiaturą Z6 i wałkiem Crowera stage 3 za 2000 PLN.



Ale też nie widzę sensu brnięcia w D15 minime.

: śr 11 lut 2015, 12:28:29
autor: bezimienny542
gruszecky, rozmawiałem z różnymi mechanikami na temat mojego pomysłu na turbo 2,5 bara i muszę ci przyznać raję ze to nie będzie się nadawało do jazdy. Jedni mówili ze silnik tego nie wytrzyma inni mówili ze jest to możliwe ale jak podali mi przybliżoną cenę takiego modu to kapcie z nóg mi pospadały, pozostanę jednak przy zwykłym swapie bez turbo przewertowałem wszystkie możliwe strony na temat swapy i pojawiało bardzo częste pytanie na temat wagi silnika ze będzie za ciężki do coupe ze będzie się prowadzić jak młotek może mi powiecie czy to prawda czy wyłącznie domysły innych bo odpowiedzi jest tyle ile ludzi na Forum

: śr 11 lut 2015, 12:39:32
autor: gruszecky
tylko h22 z preludy będzie przyciężkawy, b seria waży nie wiem z 10kg więcej niż d-seria?może 15-to jest nic

: śr 11 lut 2015, 12:43:09
autor: bezimienny542
gruszecky, dzięki a pomysł na turbo wziął się poniekąd z tego filmiku


: śr 11 lut 2015, 12:52:38
autor: gruszecky
no to widzisz, a gość ma tylko 1,3 bara (za to silnik k20 i setup taki że wyciągnął z tego 600KM na kołach)

: śr 11 lut 2015, 14:55:02
autor: bezimienny542
troszkę mnie fantazja poniosła ale już zszedłem na zimie dzięki za pomoc minime sobie też odpuszczę i zbieram flotę na konkretny swap