Strona 1 z 1

Nie załacza sie v-tec silnik D15Z3

: czw 08 sty 2015, 15:00:19
autor: Daros1231
Witam mam problem z moja hania
problem polega na tym ze v-tec sie nie załacza ,wkreci sie max do 4,5-5 tys obrotów i powinien załaczyc sie v-tec a tu dupa przerywa i szarpie autem
nie wiem co jest grane moze ktos cos doradzi..[/b]

: czw 08 sty 2015, 15:05:08
autor: ceelx
odepnij zawór i zobacz czy coś się zmieni

: czw 08 sty 2015, 15:08:54
autor: gruszecky
w ogóle stary, masz silnik d15z3 czyli vtec-e. Twój vtec działa poprawnie tylko nie tak jak sobie byś życzył;]. To eco-vtec, załącza się w okolicy 2-2,5k rpm, powyżej tej wartości do końca już nic się nie będzie działo

: sob 10 sty 2015, 10:05:54
autor: Daros1231
po odpiecu nic nie dało dalej to samo :/

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2015 ]
własie nie bo jak kupiłem auto to v-tec fajnie działał i załaczał sie dopiero od 4.5 tys obrótów i do odciecia szedł czyli do 8.5 tys obrotów a teraz do 4 5 tys obrotów i przerywa i szarpie autem
czysciłem cały mechanizm tego zaworu v-tec ,silniczek krokowy tez i ic nie dało...

: sob 10 sty 2015, 11:21:33
autor: ceelx
skoro odpiąłeś zawór vtec i nic się nie zmieniło, to się nie czepiaj VTECa

: sob 10 sty 2015, 15:56:40
autor: Daros1231
To co moze byc tego przyczyna

: sob 10 sty 2015, 16:29:18
autor: syndicate
a błędy?

: sob 10 sty 2015, 19:06:32
autor: Daros1231
Nie podpinalem jeszcze pod kompa

: sob 10 sty 2015, 19:49:28
autor: Nikoś
A olej w silniku masz :D

: pn 12 sty 2015, 10:26:37
autor: gruszecky
ale co wy panowie dyskutujecie, przecież widzicie że mu się vtec-e załączał na 4,5k rpm, to chyba oczywiste że tu nie ma żadnej dyskusji, gdyż kolega ma wyjątkowy jedyny silnik na świecie i nikt inny takiego nie ma więc nie możemy pomóc.


Albo możemy-uświadomić Cię, że nigdy nie włączał Ci się vtec na 4 ani 4,5k rpm. Twój silnik to vtec-e. d15z3 na bloku. VTEC-E na kapie zaworowej. Co to oznacza? Że faza auto nie jedzie szybciej na wyższych obrotach, tylko wolniej na niskich. Silnik który zdobył wiele nagród w swoim czasie za bardzo niskie spalanie.

12 zaworów pracuje do ok 3tys obrotów, powyżej tej wartości włączają się dodatkowe 4 i pracuje 16 zaworów. Koniec pieśni.

D15Z3 nie ma VTECa - ma VTEC-E. Powyżej 3tysi nic się nie dzieje. Poza dobrym samopoczuciem kierowcy.

9lat temu zaczynałem z tym samym silnikiem i myślałem podobnie do Ciebie więc uwierz mi-wiem co mówię :gunsmilie:


Aha-masz rozwalony obrotomierz albo nei wiem. te silniki powyżej 6,8k rpm nie generują mocy. I to się może zgadzać.

Gdy jest problem z silnikiem ,komputer przechodzi w tryb serwisowy i nie pozwala przekroczyć 3tys obr/min.

W Twoim silniku domyślnie vtec włącza się ok 3tys obr./min. Czyli te wartości nam się pokrywają tylko u Ciebie jest kopsnięte o 1,5tys obr/min do przodu.

: pn 12 sty 2015, 17:44:16
autor: Daros1231
ale to jest dziwne ze jak kupiłem auto chodził jak burza własnie od 4.5 tys obrotów był taki odrzut i do 8.5 tys i ten ryk silnika cos pieknego a teraz juz tego brak ;/
:cry: