Strona 1 z 1

Silniczek 1.3 i problemy swap? mni-me? remont? DDDDD:

: śr 07 sty 2015, 14:57:46
autor: Malibu613
Witam! Civik podobał mi sie chyba odkąd pierwszy raz go zobaczyłem, nieawno kupiłem Civika v w cenie 1800zł w LPG. cena taka a nie inna dlatego że trzeba się będzie mocno zająć blachą (reperaturki kupione spawacz ogarnięty ;)). wziąłem go ze względu na to że silnik przyzwoicie pracował a podłoga była czysta niczym łza oczywiście kieliczy wachacze i wszystko inne co ważne także.
oczywiście moja Hanka nie stroni od minusów. niedawno zaczęła leciutko klekotać jak diesel spalanie na LPG wyniosło 13l/100km ( kod błędu 1 czyli sonda), dmucha i lekko pluje olejem spod korka i czasem po przekręceniu kluczyka po nocce odgroty na jałowym potrafią zejść do 400... (komputer wykrył błędy w podawaniu paliwa na jałowym. do wymiany mam filtr oleju, zrobić przeguby, zregenerować maglownicę.
oczywiście byłem przygotowany na takie koszty... czego sie spodziewać od auta za taką cenę :D.
Jako że jestem nowy chciałem was prosić o radę. co byście zrobili na moim miejscu? Remont silnika? swap na d16? mini-me? mam troche pieniędzy ale nie chce ich wywalić w błoto. nie jestem jakimś rajdowcem po prostu chce miło i bez stresu sie przemieszczać i za dużo nie płacić za paliwo. najchętniej został bym w LPG.

: śr 07 sty 2015, 17:55:41
autor: syndicate
remont 1.3 to niezbyt opłacalna opcja, jak już coś, to nowy słupek, bo jak chcesz spokojnie jeździć, to d16 Ci zbędne

: czw 08 sty 2015, 01:34:30
autor: Malibu613
tak sie wlasnie zastanawiam... bo jak miałbym już zakładać nowy słupek to wolę coś co da mi frajdę na przyszłość bo pewnie za jakiś czas odczuje niedosyt mocy, stąd pytanie o mocniejszą jednostkę :P tylko wlasnie sie boję jak to będzie z instalacją LPG, czy bedzie trzeba zakładań nową czy coś zmieniać w starej a jeśli zmieniać to co?

: czw 08 sty 2015, 01:35:46
autor: Malibu613
raporty spalania różnych wersji silnikowych są bardzo zbliżone dlatego biorę swapa pod uwagę

: czw 08 sty 2015, 07:53:49
autor: syndicate
katalogowe spalanie zazwyczaj ma się średnio do rzeczywistości, ale dużo zależy też od tego w jakim stanie jest silnik.

no i zdecyduj się, czy chcesz jeździć spokojnie i tanio, czy za jakiś czas odczujesz niedosyt mocy.

jak już mówisz o mini-me, to możesz zostać przy 1.3 i tylko głowicę np. z z6 założyć, bo w przypadku zakładania mocniejszych silników mini-me już nie ma sensu. najlepiej wtedy wziąć od razu całe d16