Strona 1 z 1

D13b2 nie trzyma obrotów, ssanie włącza się po chwili

: śr 26 lis 2014, 13:55:25
autor: Lukasoon21
Witam.
Mam problem z moim d13b2, mianowice po odpaleniu nie ważne że na pb czy na lpg ssanie włącza sie dopiero po około minucie, wcześniej ma 900rpm. a jak sie włączy to ma 1500, gdy zdejme wężyk z nastawnika przepustnicy ma 2000 tys. Drugi problem to gaśnięcie lub niskie obroty ale nie zaraz po wyłączeniu ssania tylko gdy silnik ''już łapie temperature pracy, jest w miare ciepły" objaw ten jest zarówno na pb i lpg. Gdy silnik sie pożadnie nagrzeje na trasie nie ma żadnych problemów. Krokowiec wyczyszczony, wężyki podciśnień sprawdzone na oko, trzy wymieniłem bo były sparciałe i nieszczelne po czym robiłem reset kompa według poradnika. Membrana reduktora tyle co wymieniona i gaz wyregulowany. Civic ma 270 tys przebiegu z czego 170 na gazie i nigdy nie było z nim problemów.

Jeszcze zapytam czy silnik ma jakieś ''fazy pracy'' w sensie że na ssaniu jest jakiś jeden obieg podciśnień, gdy sie nagrzewa inny i gdy jest już ciepły inny? Wtedy wiedział bym mniej więcej gdzie szukać.

: śr 26 lis 2014, 15:39:08
autor: syndicate
majstrowałeś coś ze śrubką regulującą obroty w gaźniku?

: śr 26 lis 2014, 16:22:20
autor: Lukasoon21
Kiedyś tak, musiałem podregulować ale to było z rok temu i wszystko działało do teraz

: śr 26 lis 2014, 16:42:27
autor: syndicate
mam podobny problem, z tym, że nie mam gazu. z tego co się okazuje, to że druga przepustnica kapie cały czas i przez to zalewa cały gaźnik. więc sprawdź czy ona kapie cały czas, czy otwiera się dopiero po 4k obrotów np.

: śr 26 lis 2014, 17:24:40
autor: Lukasoon21
hmm... ale czy wtedy nie wariowałby cały czas? A po przekroczeniu 4000tys czuć wyraźnie że druga sie otwiera

: śr 26 lis 2014, 17:33:01
autor: syndicate
tak czy siak szukaj w gaźniku
wężyki podciśnien

i jeszcze sprawdz czy pracuje na wszystkich 4 cylindrach

: śr 26 lis 2014, 17:56:02
autor: Lukasoon21
pracuje na 4 cylindrach, podjade żeby sprawdzili mi wakuometrem podciśnienia może czegoś nie widać...

: śr 26 lis 2014, 19:57:03
autor: rad-ek
ja miałem kiedyś podobne objawy z tym że tylko po wyłączeniu się ssania i wyszło że coś z podciśnieniami było zrąbane a wyszło to dopiero przy takich temperaturach jak teraz mamy więc tam bym szukał problemu

: pn 01 gru 2014, 12:51:43
autor: Lukasoon21
Znalazałem przyczyny, to sonda lambda i wyłamane wtyki w czujniku temperatury powietrza dolotowego (błąd nr 10). Ta złączka pod puszką filtra powietrza.