Strona 1 z 1

D13B2 padło

: sob 23 sie 2014, 22:12:53
autor: _HaN_
Cześć, mam problem z moją Hanią. Próbuje go rozwiązać od kilku dni, w nerwów po głowie chodzą mi myśli w stylu kanister benzyny i ogień. Wszystko zaczęło się tydzień temu, może zacznę od tego o czym mowa - 1.3 z LPG. Któregoś dnia jeździłem sobie i na benzynie dałem opór i przy 6.5k rpm było "odcięcie" szarpała, strzelała i nie chciała dalej jechać. Wiec przełączyłem na LPG i dałem sobie spokój z tym na tamtejszy dzień, pojechałem postawić auto pod domem a poszedłem pojeździć innym samochodem, gdy wróciłem i chciałem wjechać do garażu Honda nie chciała odpalić jak odpaliła to trzeba było trzymać gaz w podłodze a mimo to tylko strzelała i nie wchodziła na obroty, na następny dzień rano próbowałem kilka razy zapalić w końcu odpaliła ale szarpała, gasła itd, za którymś razem zapaliła na benzynie i normalnie jechała, pojechałem do pracy i w drodze powrotnej z pracy zaczęła gasnąć, trzymałem gaz w podłodze a ona strzelała, przerywała, szarpała bez znaczenia czy benzyna czy gaz. Zawiozłem ją do garażu i od tej pory odpala na 2 sekundy i gaśnie i tak bez przerwy. Jakieś pomysły ? Wiem że się rozpisałem, połowa mojego tekstu jest bez znaczenia ale musiałem się komuś wyżalić :C Proszę o jakąś pomoc, sugestie cokolwiek :)

- świece nowe
- kopułka i palec nowe

Zauważyłem, że gdy zdjąłem całą patelnie i ta przepustnica prostokątna u góry z tyłu (chyba ssanie) gdy ją ręka przytrzymam praktycznie zamknięta (leciuteńko uchylona) daje rade pracować na wolnych ale gdy dam tylko troszkę gazu to zaraz gaśnie.


Do tego z przewodu doprowadzającego gaz zaczął mi się ulatniać gaz podczas jednej z prób odpalenia ale nie wiem czy to może mieć coś do rzeczy czy zwykły zbieg okoliczności

: ndz 24 sie 2014, 08:23:40
autor: Nikoś
Spróbuj wyczyścić gaźnik i sprawdz przewody podcisnieniowe czy nie są popękane lub czy nie są bardzo miękkie zaraz przy krućcach bo tam najszybciej trafia je szlak. Może po prostu dmuchneło ci uszczelke pod głowicą od piłowania a może przyczyną jest gaz. W kolegi volvie też było podobnie i okazało sie że silnik dostawał benzynę i jednocześnie gaz bo coś tam padło przy gazie

: ndz 24 sie 2014, 12:40:13
autor: _HaN_
Ciśnienie 12, wszystkie wężyki dobre. Jakieś inne propozycje Panowie ? ;)

: pt 29 sie 2014, 22:51:35
autor: _HaN_
Ktos, coś ? ;)

: sob 30 sie 2014, 20:10:44
autor: Kub@
Sprawdz czy pompa paliwo podaje, ja jak mialem takie problemy to juz nie domagala i gaznik wyczyscilem wraz z tym zaworem eacv oraz go wyregulowalem tak jak pisza w manualu i smigala jak szalona ;)

: ndz 31 sie 2014, 17:48:10
autor: _HaN_
Pompa podaje, jak ją zapalam i pompuje gazem to zapali i jak po zapaleniu nadal pompuje gazem to silnik pracuje i wkreca sie na obroty, jak dam gaz do oporu i tak trzymam to gaśnie. Dzisiaj gaźnik wyjęty jutro czyszczonko i zobaczymy ;)

: wt 16 wrz 2014, 01:53:59
autor: Electrolit
Jak efekty?
Niepokoi mnie ten gaz.
Spróbuj go zakręcić i odpalać na samej benzynie.
Może miesza się jedno z drugim i dlatego są takie problemy.

: wt 16 wrz 2014, 20:15:36
autor: _HaN_
Problem rozwiązany, rozkręciłem cały gaźnik, wyczyściłem i "jeździła" (btw myślałem że D13 tak jedzie) ale przy dokręcaniu patelni pękł kawałek gaźnika więc kupiłem za 50 zł gaźnik, rozkręciłem, wyczyściłem i jest gitara, silnik odzyskał 40% mocy, wreszcie jeździ jak powinna, drobne regulacje do zrobienia. Co do gazu nie wiem co było przyczyną, obciąłem przewód, zaprawiłem nową końcówke i wszystko póki co śmiga, silnik ma 300k przejechane wiec nie spodziewam się żylety ale grama oleju nie bierze wiec jestem zadowolony :) Dzięki za pomoc wszystkim którzy się udzielili :))