Strona 1 z 1

CHECK a ABS? WTF???

: pt 16 maja 2014, 18:43:15
autor: rad-ek
Witam. Panowie dzisiaj zapalił mi się check engine,zrobiłem samodignostyke wyskoczyły mi dwa błędy z pierwszym dałem sobie rade i został mi ten gorszy a mianowicie: błąd nr21 czyli Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód -moje pytanie brzmi wtf??? ja nie mam abs'u. Robiłem swap i dzisiaj podpiąłem nowy komp i wiązka też była od innego auta wstawiana więc gdzieś tu szukać przyczyny tego błędu??? Pomocy bo teraz mi auto na trybie serwisowym chodzi...

: ndz 18 maja 2014, 21:22:38
autor: Wojtek92
Możliwe że nowy komp wywala błąd bo nie ma owego abs'u i głupieje przez to wszystko. Pasowałoby dać komputer do przeróbki... nie wiem na 100% ale chyba sie da :)

: ndz 18 maja 2014, 21:31:15
autor: rad-ek
no właśnie komp kupiłem i od razu był strojony,odcinka przesuwana i vtec też więc myślałem że będzie git. Dzisiaj znajomy mi podpowiedział że błąd 21 w autach bez abs to spalony elektrozawór VTEc lub przerwa w obwodzie,więc jutro po pracy sprawdze czy coś w tym jest... bo możliwe że na wtyczce od vitka jest problem jakiś. Jak rozgryze to opisze o co chodziło

: ndz 18 maja 2014, 21:36:48
autor: Wojtek92
Tego nie wiedziałem :happy: . Zawsze jakiś news wpadnie . Ogarnij jutro i zdaj relacje ;)

: śr 21 maja 2014, 22:19:49
autor: rad-ek
Elektrozawór jest git...podałem mu na postoju 12v i silnik zaczął kuleć czyli zawór działa...ale problem chyba siedzi we wtyczce bo jest pęknięta,ma luzy i cały czas się wypina,jutro po pracy podłoncze na stale kabelek i zobaczymy czy błąd po resecie znowu wyskoczy, dam cynk jak coś

: pt 30 maja 2014, 20:56:50
autor: rad-ek
Ok panowie,powracając do tematu błędu 21
Troche nie było czasu ale dziś podłączałem diode pod kabelek od vteca i sprawdzałem czy podczas jazdy idzie napięcie na zawór i okazało się że NIE. Pomyśłałem więc że to wina kompa ale wsadziłem po chwili kompa P30 od b16 i też nic i na kompie od b18 też brak impulsu w odpowiednim momencie... Wiązke kabinową miałem przerabianą od silnika d13b2 a silnikową niewiadomego pochodzenia> JUTRO MAM ZAMIAR PUŚCIĆ KABEL OD KOMPUTERA BEZPOŚRDNIO DO ZAWORU I JĘZELI BEDZIE DZIAŁAĆ TO SUPER A JAK NIE TO BRAKNIE MI POMYSŁÓW



Rozwiązaniem problemu były pomieszane kable w wiązce kabinowej i silnikowej. ABY VTEC SIE ZAŁĄCZAŁ I ZNIKŁ BŁĄD 21 TRZEBA BYŁO PUŚCIĆ KABLE BEZPOŚREDNIO Z PINU A4 DO ZAWORU VTEC A Z PINU D6 DO CZUJNIKA OLEJU I DALEJ POPROWADZIĆ MASE NA SILNIK I PROBLEM ROZWIĄZANY :)