Strona 1 z 3

olej mineralny do silnika po remoncie?

: śr 19 mar 2014, 18:27:06
autor: Kalix495
Jak w temacie kapitalny remont pierscienie panewki uszczelniacze docieranie gniazd i zaworów. Wcześniej kupiłem mineralny olej bo nie spodziewałem się ze bd trzeba robić remont . Mam 15w40 może być czy zaszkodzi on nowym częścią?

: śr 19 mar 2014, 18:32:50
autor: kamil588
na okres docierania ok. po 1 tyś zmień na półsyntetyk np ;)

: śr 19 mar 2014, 19:22:41
autor: kazik2_h9w3
Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie

: śr 19 mar 2014, 19:44:53
autor: Grzesieek
Są różne szkoły, jedna mówi właśnie, że na okres docierania powinno się stosować mineralny, inna, żeby wlewać od razu docelowy olej (w twoim przypadku na pewno nie będzie to minerał)... i zwolennikiem tej drugiej jestem. Czytaj, bo dużo było o tym na forum.

: śr 19 mar 2014, 20:23:19
autor: Mela
U mnie jak był remont w innym samochodzie, lany był od razu docelowy olej i ma się dobrze po 20 tys km.

: czw 20 mar 2014, 10:05:43
autor: Kalix495
kazik2_h9w3 pisze:Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie
A jaki zalałeś?

: czw 20 mar 2014, 10:39:26
autor: ceelx
Grzesieek pisze:że na okres docierania powinno się stosować mineralny
tak też i u mnie było. teraz 10w40 Valvoline

: czw 20 mar 2014, 15:49:21
autor: kamil588
ceelx pisze:
Grzesieek pisze:że na okres docierania powinno się stosować mineralny
tak też i u mnie było. teraz 10w40 Valvoline
to samo. ale jak Grzesiek mówił różne szkoły są tak samo jak są różne szkoły na docieranie silnika po takim remoncie

: czw 20 mar 2014, 18:24:38
autor: Kalix495
NO to tak też zrobie , Po takim remoncie to jej szybko nie sprzedam to trzeba zadbać o swiezy silniczek :D czeka mnie długi okres zamulanie , przez docieranie ,ale no trudno :D

: czw 20 mar 2014, 18:38:31
autor: Hakier
Mela pisze:ma się dobrze po 20 tys km.
kto normalny robi 20tys na oleju?

Grzesieek, wszystko opisał jak należy. ja osobiście lałbym docelowy olej na docieranie

: czw 20 mar 2014, 19:03:50
autor: Kalix495
HakerPL1 pisze:
Mela pisze:ma się dobrze po 20 tys km.
kto normalny robi 20tys na oleju?

Grzesieek, wszystko opisał jak należy. ja osobiście lałbym docelowy olej na docieranie
Docelowy w nich jaki był lany 10 w40 pół syntetyk ?

: czw 20 mar 2014, 19:55:13
autor: Grzesieek
Ta, 10W40, ale skoro masz wszystko wyremontowane (tak zakładam) to spróbuj z syntetykiem może (5W30)? Niech ktoś bardziej doświadczony się jeszcze wypowie.

: czw 20 mar 2014, 20:09:03
autor: Kalix495
Grzesieek pisze:Ta, 10W40, ale skoro masz wszystko wyremontowane (tak zakładam) to spróbuj z syntetykiem może (5W30)? Niech ktoś bardziej doświadczony się jeszcze wypowie.
No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko , byłem zobaczyć części to panewki i piersicienie już trzeba było wymienić , jeszcze panewki w miarę ,ale pierścienie nie zbierały wgl już

: czw 20 mar 2014, 20:24:25
autor: Laskosz
Kalix495 pisze:No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko
wymienione wszystko to znaczy co ? :P
Wymiana pierścieni, panewek i uszczelniaczy to nie remont. Po czymś takim nie lej syntetyka tylko pół syntetyk.
Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.

: czw 20 mar 2014, 20:39:09
autor: Kalix495
Laskosz pisze:
Kalix495 pisze:No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko
wymienione wszystko to znaczy co ? :P
Wymiana pierścieni, panewek i uszczelniaczy to nie remont. Po czymś takim nie lej syntetyka tylko pół syntetyk.
Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.

Wymiana pierścienie, panewki główne i korbowodowe , planowanie , docieranie zaworów i gniazd, uszczelniacze zaworowe , świece i przewody zapłonowe no i wiadomo wszystkie uszczelniacze i uszczelki . Wszystkie części OEM lub zamienniki z jdmshop

: czw 20 mar 2014, 22:01:15
autor: mlynek
Laskosz pisze:Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.
mineralny lejesz po to żeby się szybciej wszystko dotarło bo ma gorsze właściwości smarujące, po 800-1000km zmieniasz na olej docelowy

Kalix495, co do oleju na docieranie zrobisz jak uważasz ale docelowo lej pełen syntetyk, nie żadne półsyntetyki

: czw 20 mar 2014, 22:41:30
autor: kazik2_h9w3
Kalix495 pisze:
kazik2_h9w3 pisze:Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie
A jaki zalałeś?
Mobil 1 tylko nie pamiętam parametrów
Oczywiście docieranie na mineralu było

: czw 20 mar 2014, 22:41:43
autor: Laskosz
mlynek pisze:mineralny lejesz po to żeby się szybciej wszystko dotarło
sorry ale osobiście uważam to za herezje. Ale spoko luz, każdy robi to co uważa za słuszne :P
Swoją drogą ilu ludzi się wypowiada tyle różnych opinii. Może dlatego tematy o oleju są takie fajne że można zakładać ich milion i nigdy się nie nudzą

: pt 21 mar 2014, 00:39:19
autor: Hakier
Laskosz pisze:sorry ale osobiście uważam to za herezje
no niestety piroman ma rację, minerał ma gorsze właściwości i szybciej się dociera, ale ja i tak lałbym docelowy ;)

: pt 21 mar 2014, 08:58:50
autor: gruszecky
w TTG jest wlewany minerał na pierwsze pół godziny po pierwszym odpaleniu, zlewany, wrzucany półsyntetyk na docierkę, czyli jakieś ja wiem, 1,5tys km. albo coś, potem zlewany i wlewany docelowy 5w50. Jak narazie remonty okazały się nic się nie wysrało, jeden silnik przeleciał już 100tys. km od remontu i nadal smiga na 5w50