Strona 1 z 1
Mały problem.
: śr 19 mar 2014, 10:27:00
autor: Norman
Witam, zwracam się do Was z zapytaniem bo ja już nie mam zielonego pojęcia co jest grane:/ ...
Mianowicie od czasu do czasu podczas normalnej jazdy po mieście pojawiają się dziwne stuki w prawym kole, podczas jazdy na wprost jest cicho, podczas skręcania w lewo również
, natomiast stuki zaczynają pojawiać się przy hamowaniu przyspieszaniu i skręcaniu w stronę prawą. Jest tak jakiś czas, wszystko ucicha, pare dni i znów jest to samo
Macie jakieś pomysły?
Za wszelkie próby pomocy wielkie dzięki.
: śr 19 mar 2014, 10:48:28
autor: kamil588
Może opisz bardziej te stuki. To jest ciągłe stukanie przez jakiś czas czy pojedyńcze stuki? mógłbyś je do czegoś porównać?
: śr 19 mar 2014, 10:51:45
autor: Norman
Jest to dość metaliczny dźwięk, na skręconych kołach w prawą strone występuje takie strzelanie, jak by przegub, jednak przeguby są zdrowe osłony całe. przy przyspieszaniu jak i hamowaniu jest to jeden wielki metaliczny huk
: śr 19 mar 2014, 12:16:23
autor: Grzybohun
Jak nie przegub..
To moze sworznie?
: śr 19 mar 2014, 12:32:21
autor: ceelx
też sprawdziłbym zawias, tuleje, sworznie etc
: śr 19 mar 2014, 12:34:52
autor: Norman
no ale sworzeń to by i był jakiś luz na kierownicy o ile się nie myle
: śr 19 mar 2014, 14:13:39
autor: Etman
luz na kierownicy jakby przegub był wysrany chyba, jak nie skrzeczy to sworzeń górny raczej ok, ale możesz mieć przy takich objawach problem z dolnym
: śr 19 mar 2014, 19:05:52
autor: kazik2_h9w3
A przeguby wewnętrzne też masz zdrowe??
Ja musiałem wymienić te satelitki czy tam kamyki na końcu półosi bo miałem uszkodzone
A może coś z osłoną tarczy??
: śr 19 mar 2014, 21:54:53
autor: Norman
wewnętrznych nie sprawdzałem, no ale czy w takim wypadku raz by stuki były, drugim razem zaś nie?
: śr 19 mar 2014, 21:58:56
autor: Grzybohun
stuki pewnie są jak mocniej depniesz, co nie? wiem ma podobnie
: czw 20 mar 2014, 09:48:32
autor: Norman
Dokładnie tak jak mówisz. przy mocniejszym depnięciu zaczyna coś jak by przeskakiwać ? :ohme:
podczas hamowania i skrętu masz to samo?
: czw 20 mar 2014, 12:17:23
autor: Grzybohun
No tak. Ja profilaktycznie wymienie cale polosie na takie ktore nie pukaly, dam nowe sworznie i gumy w zawiasie. Jak to nie pomoze to nie wien co to. (zrobie to za jakis czas wiec niestety nie podpowiem Ci za 2dni czy pomoglo)
: czw 20 mar 2014, 13:17:10
autor: gruszecky
hehe na przekładni nie poczujesz luzu ani w sworzniu ani w przegubie.. Bo czemu?Odczuć można na kierownicy luz w układzie kierowniczym a przeguby to element przeniesienia napędu, a sworzeń wahacza to element zawieszenia.
Na moje przegub, sworzeń często łatwo złapać np. przy hamowaniu, -po zatrzymaniu słychać pojedyńcze puknięcie. Przy skręcaniu będzie to przegub-niestety trudną sprawą zlokalizowanie czy wew czy zew, bo jednak okazuje się że wbrew powszechnym opiniom-brzmią niemal identycznie