Strona 1 z 1

D15b2 problem z odcięciem zapłonu ?

: wt 21 sty 2014, 17:05:47
autor: Bladyy
Witam, dopiero wczoraj zorientowałem się (po wysłuchaniu kolegi) że mogę mieć problem z rozrządem.

Otóż wszyscy moi znajomi Honda civic V,VI mają odcinkę typowe "łututututu" a ja mam coś dziwnego ... Auto ładnie wkręca się na obroty z tym że nie ma tego tututut a jest łuuuuuuutuuuuuuuuuuutuuuuuuuu po odcięciu drastycznie spada moc i obroty, w trakcie jazdy jak złapałem odcinkę to chciało mnie z fotela wyrwać ... to "wygląda" bardziej na zamulanie silnika niż na odcięcie ...

Kolega doradził mi żebym sprawdził rozrząd, bo może być przestawiony o jeden/dwa ząbki, ma to jakiś sens ?

Dodam, że Hania całkiem ładnie wkręca się na obroty, niema problemu z przyśpieszaniem, a i prędkość jest b. dobra, póki co najwięcej wycisnąłem nią ok. 195 km/h

i pytanie na koniec, dlaczego odcięcie w moim aucie tak dziwnie brzmi ? - jak tylko znajdę chwilkę to nagram filmik poglądowy i wrzucę do pomocy. Dziękuję za pomoc ! :)

: wt 21 sty 2014, 17:19:11
autor: Laskosz
Bladyy pisze:Dodam, że Hania całkiem ładnie wkręca się na obroty, niema problemu z przyśpieszaniem, a i prędkość jest b. dobra, póki co najwięcej wycisnąłem nią ok. 195 km/h
więc rozrząd będziesz miał dobrze ustawiony. Ja obstawiam coś w kablach wysrane

: wt 21 sty 2014, 17:34:09
autor: Bladyy
Laskosz pisze: więc rozrząd będziesz miał dobrze ustawiony. Ja obstawiam coś w kablach wysrane
Kable WN mam rozumieć ?

Fajkę na 2-gim tłoku mam zawiniętą izolacją ... jest na niej przebicie, ale brałem nówkę sztukę kabel od kolegi z Preludy (na sprawdzenie tego problemu) dalej odcinka brzmi tak samo ...

: wt 21 sty 2014, 18:31:03
autor: Laskosz
Nie kable wn :flex: w hondzie jest milion kabli.
To moze byc ktorys z tych co ida do kompa, od jakiegos czujnika albo czujniczka, moze sam komp winny, przy ilu obrotach odcina ?

: wt 21 sty 2014, 18:34:17
autor: Bladyy
odcina normalnie na obrotomierzu przy 7100-7200 na kompie pewnie przy 6800
hmm ostatnio "zgasł" mi zegarek

: wt 21 sty 2014, 18:41:42
autor: Laskosz
Przegladnij kable, zaczynajac od aparatu zapłonowego czy któryś nie jest naderwany, albo nie zwiera się z czymś

: wt 21 sty 2014, 18:43:30
autor: Bladyy
okej, jak tylko będę miał czas - bo wiadomo praca ważniejsza ... - i miejsce to przeglądne wszystkie kable, a oprócz kabli, jest jeszcze jakaś inna możliwość ?

: wt 21 sty 2014, 18:46:21
autor: Laskosz
Komp. Przynajmniej dla mnie. Poczekaj jeszcze się ktoś może wypowie

: wt 21 sty 2014, 22:06:56
autor: Davidho
A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie ... słyszałem jak w d14z2 odcina ...tak powoli i słabnie strasznie . Dodam , że w tym samym samochodzie po zmianie kolektora dolotowego i wydechowego d16z6 auto zaczęło odcinać zapłon dużo szybciej i nie słabnie drastycznie .

: wt 21 sty 2014, 22:21:40
autor: Laskosz
Davidho pisze:A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie
no proszę Cię...

: wt 21 sty 2014, 22:35:15
autor: Davidho
Ja mówię tylko co widziałem ... co prawda to było d14z2 ale d15b2 też ma 90 hp i do tego dwupunktowy wtrysk więc może podobnie odcinać ... po prostu przy samej odcince niechętnie wkręca się na obroty ale może niech wypowie sie ktoś kto posiada d15b2 .

: wt 21 sty 2014, 23:05:37
autor: Bladyy
Davidho pisze:A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie ... słyszałem jak w d14z2 odcina ...tak powoli i słabnie strasznie . Dodam , że w tym samym samochodzie po zmianie kolektora dolotowego i wydechowego d16z6 auto zaczęło odcinać zapłon dużo szybciej i nie słabnie drastycznie .
mam kolektor wydechowy 4-2-1, oprócz poprawy dołu nic nie pomógł

Pomińmy 2-gą część filmiku, ale w pierwszej jest na PB, ciśnie do odcięcia D15b2 - jest charakterystyczne łututututut
KLIK

u mnie natomiast odcięcie wygląda tak jakby składało się na nie jego 4-5 odcięć czyli (sorry za takie łopatologiczne tłumaczenie - ale tak najprościej bez filmiku - nie mogę znaleźć aparatu)
łu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu \/
Łuuuuuuuuuuuuuuuu - tuuuuuuuuuuuuuuuu - tuuuuuuuuuuuuuuuu