Strona 1 z 1
Wydech
: wt 07 kwie 2009, 10:41:06
autor: shogunnn
Oczywiście tematów na temat wydechów jest cała masa, ale chciałbym podejść do sprawy trochę inaczej, nie chodzi o kolejną bezsensowną debatę co jest lepsze a co gorsze, tylko napisanie:
- jaki masz silnik ,
- co zmieniłeś,
- modyfikacje które przeprowadziłeś są na + czy -,
będzie to wskazówka dla innych którzy będą chcieli przerobić wydech we własnym zakresie , a nie szukanie po różnych forach setek rozwiązań z których nie wiadomo co wybrać..
Proste pytanie, prosta odpowiedź, co masz?, co zmieniłeś?, i czy jest git?
Ja posiadam d13b2, nie jest to rakieta ale pogrzebać można
, cały mój wydech to seria więc czas coś zmienić, oby na +
: wt 07 kwie 2009, 11:03:47
autor: Pecado
Silnik : D15B7
Zmiany :
- wyrzucona puszka rezonansowa
- wkładka sportowa K&N w seryjnej puszce, seryjny dolot
- doprowadzony dolot zimnego powietrza ze zderzaka (spirorura), AirDuct w zderzaku
- kolektor wydechowy z D16Z6 (4-2-1)
- wycięty katalizator, w miejce którego zamontowany przelot o dość duzej srednicy
- środkowy przelot i koncowy komorowy oem.
- strojenie
Wrazenia :
- wycięcie kata na plus, wstawienie metalowej rurki zamiast kata powoduje metaliczny odgłos "kamieni w garnku". Po wspawaniu tłumika przelotowego w to miejsce dodało basu, dośc uciązliwego poniżej 4 tys rpm.
- modyfikacja dolotu na plus, samochód stał sie dynamiczniejszy w górnym zakresie. W dolnym zwiekszył sie poziom hałasu (ryk - miły dla ucha).
- po strojeniu (AFR) samochód ma lżej, sprawniej wkręca sie i ciagnie az do końca.
Zmian w spalaniu nie odnotowano.
Co jeszcze bym zmienił :
- tłumik w miejscu katalozatora na mniejszy (mniejszej średnicy). Liczę na to, ze wyeliminuje dudniący bas pod podłogą.
- Koncowy przelotowy, dla odetkania układu. Czuje ze końcowy nie pozwala na swobodne oddychanie.
: wt 07 kwie 2009, 11:24:28
autor: shogunnn
Pecado pisze:Silnik : D15B7
Zmiany :
- wyrzucona puszka rezonansowa
- wkładka sportowa K&N w seryjnej puszce, seryjny dolot
- doprowadzony dolot zimnego powietrza ze zderzaka (spirorura), AirDuct w zderzaku
- kolektor wydechowy z D16Z6 (4-2-1)
- wycięty katalizator, w miejce którego zamontowany przelot o dość duzej srednicy
- środkowy przelot i koncowy komorowy oem.
- strojenie
Wrazenia :
- wycięcie kata na plus, wstawienie metalowej rurki zamiast kata powoduje metaliczny odgłos "kamieni w garnku". Po wspawaniu tłumika przelotowego w to miejsce dodało basu, dośc uciązliwego poniżej 4 tys rpm.
- modyfikacja dolotu na plus, samochód stał sie dynamiczniejszy w górnym zakresie. W dolnym zwiekszył sie poziom hałasu (ryk - miły dla ucha).
- po strojeniu (AFR) samochód ma lżej, sprawniej wkręca sie i ciagnie az do końca.
Zmian w spalaniu nie odnotowano.
Co jeszcze bym zmienił :
- tłumik w miejscu katalozatora na mniejszy (mniejszej średnicy). Liczę na to, ze wyeliminuje dudniący bas pod podłogą.
- Koncowy przelotowy, dla odetkania układu. Czuje ze końcowy nie pozwala na swobodne oddychanie.
Dokładnie o to mi chodziło, WIELKIE DZIĘKI dla Pecado
, jeszcze tylko zmian wydechu w d13b2 może się doczekam to będę usatysfakcjonowany!
: wt 07 kwie 2009, 11:43:00
autor: BRNK
1 d13b2
-odblokowana przepustnica
-gaz
-zmieniony koncowy na jakis z allegro.
auto przyjemnie pracuje, przy bardzo niskich obrotach sluchac basik, w wyzszej partii obrotow robi sie mała szlifiereczka. nie wiadomo co do konca siedzi w tym aucie poniewaz samo z siebie objezdza wszelkie d15 bez jakich kolwiek problemow, tak wiec nie jest objektywnie mowic o tym co dal wydech.
2 d13b2
-odblokowana przepustnica
-koncowy zmieniony na dedykowaną dwururke do hondy.
-zmienione rury wydechowe z d13b2 na d16z6, zamiast kata strumienica.
auto nie brzeczy jak w przypadku wspawywanych rurek zamiast kata, dzwiek nie uciazliwy. przed przeróbkami objezdzał go masakrycznie 1 d13b2 ktory opisywalem, po przerobkach nadach go masakrycznie objezdza
kierowca twierdzi ze auto jest żwawsze i lepiej reaguje na gaz, nie zastanawia sie tez przy wcisnieciu pedała gazu tylko od razu reaguje.
3 D15Z1
-4-2-1 z d16z6
-koncowy cholera wie co
zalozenie 4-2-1 do d15z1 jest jednoznacze z wywaleniem kata co juz odmula go i daje efekty. ( z katem przy odcince na 2 biegu predkosc 90km/h, bez kata 2 bieg i odcinka to 115km/h) wiecej nie grzebe w wydechu.
: wt 07 kwie 2009, 17:54:43
autor: muzammil
d15b7
mody:
-CAI
-kolektor wydechowy 4-2-1 ebay
-rozwiercony kolektor ssacy
-brak katalizatora
-uklad wydechowy 50mm(z Accorda SR 2.3)
-koncowy z Accorda 2.3
-zmodyfikowana mapa, wyzej odcinka
wrazenia:
po zmianie kolektora wydechowego wyrazny przyrost Nm od samego dolu, po zalozeniu CAI brak odczuwalnych roznic(dupohamownia). Wymiana calego ukladu na szerszy i przesuniecie odcinki: lepiej jedzie w gornych zakresach i czuc przyspieszanie do samego konca, minimalnie jakby gorszy dol(znow dupohamownia:))
: wt 07 kwie 2009, 18:16:20
autor: molekss
D13B2
Zmiany:
- brak zwężki i sitka
- odblokowana przepustnica + wężyk nr 3
- kolektor od D16A9
- tłumik końcowy przelotowy WM Sport z silencerem
Wrażenia:
po zmianie kolektora wydechowego znaczny przyrost mocy od samego dołu, końcowy chyba trochę odetkał układ wydechowy. z silencerem - prawie jak seria, bez - ładnie mruczy.
teraz zastanawiam się co z katalizatorem zrobić.
: wt 07 kwie 2009, 18:35:22
autor: reg1n
jestem zdania, że wydechu w d13 nie warto rozgrzebywać,
-po pierwsze trochę to nie na miejscu żeby auto 75konne brzmiało jak bombowiec przy takich osiągach
-wyrzucenie katalizatora pozbawia auto prawa do poruszania się po drogach legalnie, bo w teorii auto nie może przejść przeglądu
-przepustowość spalin opuszczających układ jest (w jakiś tam sposób) wyliczana, ingerencja w układ (np wyrzucając kata) może spowodować rezonans co sprawi że będzie głośniej, a ta sama ilość spalin będzie opuszczała układ wolniej
na plus
+modyfikacja wydechu w odpowiedniej konfiguracji może świetnie brzmieć i być relatywnie cicha tylko kwestia tylko osiągów i opłacalność (czytaj wartość auta, a koszt modyfikacji)
+ładny tłumok ładnie wygląda
coś w rodzaju OEM looka robionego przez SSG albo coś z oferty Ultera
Moje mody to odblokowana przepustnica i wałek d14a1, pozwoliło mi to na pogonienie między innymi
cordoby 1,8 90km
d13b2 w serii z właśnie jakimś tam końcowym ala apexi
primery 1,6 100km
d16y3 (swap) ej2 115km
d15z1 z 4-2-1, przelot i końcówa
bmw e36 1,6 105km, 1,8 115km (tyle ze z bmw to zawsze tak po mieście nigdy na kresce i i z pasażem w bawarze + czapeczki chicago bulls u chłopaków)
jak masz wolna kasę to lepiej wyreguluj auto (zawory, gaźnik, zapłon), wymień płyny i filtry ,jak szykujesz grubszy cash flow, a mocy za mało to swapuj (kwestia opłacalnosci swapowania eg3 - nieopłacalne, opcja dla pasjonatów) albo zmień auto... albo uwaga nowość d13z6, Piasek robi już ostatnie szlify
: pn 13 kwie 2009, 23:38:02
autor: kubz
BRNK pisze:1 d13b2
3 D15Z1
-4-2-1 z d16z6
-koncowy cholera wie co
zalozenie 4-2-1 do d15z1 jest jednoznacze z wywaleniem kata co juz odmula go i daje efekty. ( z katem przy odcince na 2 biegu predkosc 90km/h, bez kata 2 bieg i odcinka to 115km/h) wiecej nie grzebe w wydechu.
D15Z1:
- 4-2-1 z d16z6
- środkowy zamiennik seryjnego
- końcowy Ulter dedykowany - komorowy
do tego ssący z d16z6 i fajnie ryczy na stożku
co do odcinki na 2 biegu przy 90.. a pozniej przy 115... hm jak niby to mozliwe:)? przeciez to kompletnie nie od wydechu zalezy, a od przełożeń skrzyni
u mnie przy około 110 jest odcięcie na 2 biegu, wydech nie ma tu kompletnie nic do gadania
: wt 14 kwie 2009, 02:53:03
autor: BRNK
nie wiem czemu tak. po prostu zakladam ze mu lzej sie rozpedzac bez kata i przy tych samych obrotach (bo odcinka sie nie zmieniala) potrafi rozwinac wyzsza predkosc.
: wt 14 kwie 2009, 21:41:04
autor: vidar
BRNK pisze:przy tych samych obrotach (bo odcinka sie nie zmieniala) potrafi rozwinac wyzsza predkosc
BRNK, to co mówisz jest fizycznie niemożliwe
Żeby przy tych samych obrotach rozwinąć wyższą prędkość musiałbyś zmienić przełożenie skrzyni (final albo ten 2 bieg). A może w międzyczasie zmieniłeś sprzęgło -> poprzednie mogło się ślizgać i to też może dawać taki efekt
Żeby jechać szybciej utrzymując tą samą prędkość obrotową silnika możesz też zwiększyć średnicę kół (ale wtedy licznik i tak pokazywałby nadal 90 km/h, natomiast radar pokazałby ci np. 115 km/h
)
: wt 14 kwie 2009, 22:27:34
autor: BRNK
moze i nie mozliwe ale z palca tego nie wyssalem, sa to moje odczucia i testy, nic innego nie modzilem tylko wywalilem kata.
fakt faktem u mnie kat byl w kolektorze wiec gdy wlecialo 4-2-1 z d16z6 moglo pare kucy przybyc no ale bez szalenstw raczej
: wt 14 kwie 2009, 22:29:05
autor: BRNK
a swoja droga niemozliwe jest to ze autko przez to ze nie muli go kat ma lżej i leci lepiej? przeciez wywalajac kata mu ulzylem
: wt 14 kwie 2009, 22:49:51
autor: vidar
Masz rację, ulżyłeś mu, dlatego wkręca się szybciej na te docelowe obroty.
Ale fizyki nie ominiesz. Nie zmieniając przełożeń w skrzyni przy 5000 obr/min powinieneś teoretycznie jechać z tą samą prędkością liniową co wcześniej. Koło o określonej średnicy kręcąc się z określoną prędkością obrotową będzie miało zawsze tą samą określoną prędkość liniową:
V = Vr * 2 * R * 3,14
gdzie:
V - prędkość liniowa
Vr - prędkość obrotowa
2*R - średnica (R - promień koła)
3,14 - to słynne Pi
: wt 14 kwie 2009, 22:58:43
autor: KroSmaN
a w między czasie kolego opon nie zmieniałeś i są przekłamania na liczniku
: śr 15 kwie 2009, 10:24:34
autor: barti
D16Z6
mody:
-short ram
-kolektor wydechowy 4-2-1 ebay
-brak katalizatora
-układ wydechowy 58mm na jednym końcowym tłumiku
-końcowy N1
-zmodyfikowana mapa, wyżej odcinka, niżej vtec
-skrzynia hybryda
wrazenia:
po zmianie wydechu wyrażnie lepiej przyspiesza z dołu i środku, o gorze trudno powiedzieć bo nie byłem na hamowni.
Srednica wydechu pod lekko zmodzone D16 może ciut za duża ale bedzie zaturbiony więc bedzie ok.