Strona 1 z 1

Wydech

: wt 07 kwie 2009, 10:41:06
autor: shogunnn
Oczywiście tematów na temat wydechów jest cała masa, ale chciałbym podejść do sprawy trochę inaczej, nie chodzi o kolejną bezsensowną debatę co jest lepsze a co gorsze, tylko napisanie:
- jaki masz silnik ,
- co zmieniłeś,
- modyfikacje które przeprowadziłeś są na + czy -,

będzie to wskazówka dla innych którzy będą chcieli przerobić wydech we własnym zakresie , a nie szukanie po różnych forach setek rozwiązań z których nie wiadomo co wybrać..
Proste pytanie, prosta odpowiedź, co masz?, co zmieniłeś?, i czy jest git?

Ja posiadam d13b2, nie jest to rakieta ale pogrzebać można :hyhy: , cały mój wydech to seria więc czas coś zmienić, oby na +

: wt 07 kwie 2009, 11:03:47
autor: Pecado
Silnik : D15B7

Zmiany :
- wyrzucona puszka rezonansowa
- wkładka sportowa K&N w seryjnej puszce, seryjny dolot
- doprowadzony dolot zimnego powietrza ze zderzaka (spirorura), AirDuct w zderzaku
- kolektor wydechowy z D16Z6 (4-2-1)
- wycięty katalizator, w miejce którego zamontowany przelot o dość duzej srednicy
- środkowy przelot i koncowy komorowy oem.
- strojenie

Wrazenia :

- wycięcie kata na plus, wstawienie metalowej rurki zamiast kata powoduje metaliczny odgłos "kamieni w garnku". Po wspawaniu tłumika przelotowego w to miejsce dodało basu, dośc uciązliwego poniżej 4 tys rpm.
- modyfikacja dolotu na plus, samochód stał sie dynamiczniejszy w górnym zakresie. W dolnym zwiekszył sie poziom hałasu (ryk - miły dla ucha).
- po strojeniu (AFR) samochód ma lżej, sprawniej wkręca sie i ciagnie az do końca.
Zmian w spalaniu nie odnotowano.

Co jeszcze bym zmienił :
- tłumik w miejscu katalozatora na mniejszy (mniejszej średnicy). Liczę na to, ze wyeliminuje dudniący bas pod podłogą.
- Koncowy przelotowy, dla odetkania układu. Czuje ze końcowy nie pozwala na swobodne oddychanie.

: wt 07 kwie 2009, 11:24:28
autor: shogunnn
Pecado pisze:Silnik : D15B7

Zmiany :
- wyrzucona puszka rezonansowa
- wkładka sportowa K&N w seryjnej puszce, seryjny dolot
- doprowadzony dolot zimnego powietrza ze zderzaka (spirorura), AirDuct w zderzaku
- kolektor wydechowy z D16Z6 (4-2-1)
- wycięty katalizator, w miejce którego zamontowany przelot o dość duzej srednicy
- środkowy przelot i koncowy komorowy oem.
- strojenie

Wrazenia :

- wycięcie kata na plus, wstawienie metalowej rurki zamiast kata powoduje metaliczny odgłos "kamieni w garnku". Po wspawaniu tłumika przelotowego w to miejsce dodało basu, dośc uciązliwego poniżej 4 tys rpm.
- modyfikacja dolotu na plus, samochód stał sie dynamiczniejszy w górnym zakresie. W dolnym zwiekszył sie poziom hałasu (ryk - miły dla ucha).
- po strojeniu (AFR) samochód ma lżej, sprawniej wkręca sie i ciagnie az do końca.
Zmian w spalaniu nie odnotowano.

Co jeszcze bym zmienił :
- tłumik w miejscu katalozatora na mniejszy (mniejszej średnicy). Liczę na to, ze wyeliminuje dudniący bas pod podłogą.
- Koncowy przelotowy, dla odetkania układu. Czuje ze końcowy nie pozwala na swobodne oddychanie.
Dokładnie o to mi chodziło, WIELKIE DZIĘKI dla Pecado :ok: , jeszcze tylko zmian wydechu w d13b2 może się doczekam to będę usatysfakcjonowany!

: wt 07 kwie 2009, 11:43:00
autor: BRNK
1 d13b2
-odblokowana przepustnica
-gaz
-zmieniony koncowy na jakis z allegro.

auto przyjemnie pracuje, przy bardzo niskich obrotach sluchac basik, w wyzszej partii obrotow robi sie mała szlifiereczka. nie wiadomo co do konca siedzi w tym aucie poniewaz samo z siebie objezdza wszelkie d15 bez jakich kolwiek problemow, tak wiec nie jest objektywnie mowic o tym co dal wydech.


2 d13b2
-odblokowana przepustnica
-koncowy zmieniony na dedykowaną dwururke do hondy.
-zmienione rury wydechowe z d13b2 na d16z6, zamiast kata strumienica.

auto nie brzeczy jak w przypadku wspawywanych rurek zamiast kata, dzwiek nie uciazliwy. przed przeróbkami objezdzał go masakrycznie 1 d13b2 ktory opisywalem, po przerobkach nadach go masakrycznie objezdza :D kierowca twierdzi ze auto jest żwawsze i lepiej reaguje na gaz, nie zastanawia sie tez przy wcisnieciu pedała gazu tylko od razu reaguje.

3 D15Z1

-4-2-1 z d16z6
-koncowy cholera wie co

zalozenie 4-2-1 do d15z1 jest jednoznacze z wywaleniem kata co juz odmula go i daje efekty. ( z katem przy odcince na 2 biegu predkosc 90km/h, bez kata 2 bieg i odcinka to 115km/h) wiecej nie grzebe w wydechu.

: wt 07 kwie 2009, 17:54:43
autor: muzammil
d15b7

mody:
-CAI
-kolektor wydechowy 4-2-1 ebay
-rozwiercony kolektor ssacy
-brak katalizatora
-uklad wydechowy 50mm(z Accorda SR 2.3)
-koncowy z Accorda 2.3
-zmodyfikowana mapa, wyzej odcinka


wrazenia:
po zmianie kolektora wydechowego wyrazny przyrost Nm od samego dolu, po zalozeniu CAI brak odczuwalnych roznic(dupohamownia). Wymiana calego ukladu na szerszy i przesuniecie odcinki: lepiej jedzie w gornych zakresach i czuc przyspieszanie do samego konca, minimalnie jakby gorszy dol(znow dupohamownia:))

: wt 07 kwie 2009, 18:16:20
autor: molekss
D13B2

Zmiany:
- brak zwężki i sitka
- odblokowana przepustnica + wężyk nr 3
- kolektor od D16A9
- tłumik końcowy przelotowy WM Sport z silencerem

Wrażenia:
po zmianie kolektora wydechowego znaczny przyrost mocy od samego dołu, końcowy chyba trochę odetkał układ wydechowy. z silencerem - prawie jak seria, bez - ładnie mruczy.
teraz zastanawiam się co z katalizatorem zrobić.

: wt 07 kwie 2009, 18:35:22
autor: reg1n
jestem zdania, że wydechu w d13 nie warto rozgrzebywać,
-po pierwsze trochę to nie na miejscu żeby auto 75konne brzmiało jak bombowiec przy takich osiągach
-wyrzucenie katalizatora pozbawia auto prawa do poruszania się po drogach legalnie, bo w teorii auto nie może przejść przeglądu
-przepustowość spalin opuszczających układ jest (w jakiś tam sposób) wyliczana, ingerencja w układ (np wyrzucając kata) może spowodować rezonans co sprawi że będzie głośniej, a ta sama ilość spalin będzie opuszczała układ wolniej
na plus
+modyfikacja wydechu w odpowiedniej konfiguracji może świetnie brzmieć i być relatywnie cicha tylko kwestia tylko osiągów i opłacalność (czytaj wartość auta, a koszt modyfikacji)
+ładny tłumok ładnie wygląda ;) coś w rodzaju OEM looka robionego przez SSG albo coś z oferty Ultera

Moje mody to odblokowana przepustnica i wałek d14a1, pozwoliło mi to na pogonienie między innymi
cordoby 1,8 90km
d13b2 w serii z właśnie jakimś tam końcowym ala apexi
primery 1,6 100km
d16y3 (swap) ej2 115km
d15z1 z 4-2-1, przelot i końcówa
bmw e36 1,6 105km, 1,8 115km (tyle ze z bmw to zawsze tak po mieście nigdy na kresce i i z pasażem w bawarze + czapeczki chicago bulls u chłopaków)

jak masz wolna kasę to lepiej wyreguluj auto (zawory, gaźnik, zapłon), wymień płyny i filtry ,jak szykujesz grubszy cash flow, a mocy za mało to swapuj (kwestia opłacalnosci swapowania eg3 - nieopłacalne, opcja dla pasjonatów) albo zmień auto... albo uwaga nowość d13z6, Piasek robi już ostatnie szlify

: pn 13 kwie 2009, 23:38:02
autor: kubz
BRNK pisze:1 d13b2
3 D15Z1

-4-2-1 z d16z6
-koncowy cholera wie co

zalozenie 4-2-1 do d15z1 jest jednoznacze z wywaleniem kata co juz odmula go i daje efekty. ( z katem przy odcince na 2 biegu predkosc 90km/h, bez kata 2 bieg i odcinka to 115km/h) wiecej nie grzebe w wydechu.
D15Z1:
- 4-2-1 z d16z6
- środkowy zamiennik seryjnego
- końcowy Ulter dedykowany - komorowy

do tego ssący z d16z6 i fajnie ryczy na stożku :D

co do odcinki na 2 biegu przy 90.. a pozniej przy 115... hm jak niby to mozliwe:)? przeciez to kompletnie nie od wydechu zalezy, a od przełożeń skrzyni ;p u mnie przy około 110 jest odcięcie na 2 biegu, wydech nie ma tu kompletnie nic do gadania

: wt 14 kwie 2009, 02:53:03
autor: BRNK
nie wiem czemu tak. po prostu zakladam ze mu lzej sie rozpedzac bez kata i przy tych samych obrotach (bo odcinka sie nie zmieniala) potrafi rozwinac wyzsza predkosc.

: wt 14 kwie 2009, 21:41:04
autor: vidar
BRNK pisze:przy tych samych obrotach (bo odcinka sie nie zmieniala) potrafi rozwinac wyzsza predkosc
BRNK, to co mówisz jest fizycznie niemożliwe :/
Żeby przy tych samych obrotach rozwinąć wyższą prędkość musiałbyś zmienić przełożenie skrzyni (final albo ten 2 bieg). A może w międzyczasie zmieniłeś sprzęgło -> poprzednie mogło się ślizgać i to też może dawać taki efekt ;)
Żeby jechać szybciej utrzymując tą samą prędkość obrotową silnika możesz też zwiększyć średnicę kół (ale wtedy licznik i tak pokazywałby nadal 90 km/h, natomiast radar pokazałby ci np. 115 km/h :P )

: wt 14 kwie 2009, 22:27:34
autor: BRNK
moze i nie mozliwe ale z palca tego nie wyssalem, sa to moje odczucia i testy, nic innego nie modzilem tylko wywalilem kata.

fakt faktem u mnie kat byl w kolektorze wiec gdy wlecialo 4-2-1 z d16z6 moglo pare kucy przybyc no ale bez szalenstw raczej

: wt 14 kwie 2009, 22:29:05
autor: BRNK
a swoja droga niemozliwe jest to ze autko przez to ze nie muli go kat ma lżej i leci lepiej? przeciez wywalajac kata mu ulzylem :gunsmilie:

: wt 14 kwie 2009, 22:49:51
autor: vidar
Masz rację, ulżyłeś mu, dlatego wkręca się szybciej na te docelowe obroty.
Ale fizyki nie ominiesz. Nie zmieniając przełożeń w skrzyni przy 5000 obr/min powinieneś teoretycznie jechać z tą samą prędkością liniową co wcześniej. Koło o określonej średnicy kręcąc się z określoną prędkością obrotową będzie miało zawsze tą samą określoną prędkość liniową:

V = Vr * 2 * R * 3,14

gdzie:
V - prędkość liniowa
Vr - prędkość obrotowa
2*R - średnica (R - promień koła)
3,14 - to słynne Pi

: wt 14 kwie 2009, 22:58:43
autor: KroSmaN
a w między czasie kolego opon nie zmieniałeś i są przekłamania na liczniku :)

: śr 15 kwie 2009, 10:24:34
autor: barti
D16Z6

mody:
-short ram
-kolektor wydechowy 4-2-1 ebay
-brak katalizatora
-układ wydechowy 58mm na jednym końcowym tłumiku
-końcowy N1
-zmodyfikowana mapa, wyżej odcinka, niżej vtec
-skrzynia hybryda


wrazenia:
po zmianie wydechu wyrażnie lepiej przyspiesza z dołu i środku, o gorze trudno powiedzieć bo nie byłem na hamowni.
Srednica wydechu pod lekko zmodzone D16 może ciut za duża ale bedzie zaturbiony więc bedzie ok.