Strona 1 z 1

Tarcze

: wt 20 sie 2013, 20:12:23
autor: MaciejWU
Siemka.słuchajcie mam takie pytanie związane z tarczami:co może jeszcze powodować ich bicie?wykluczam takie coś jak rozgrzanie ich maksymalnie podczas hamowania i wjechanie w kałuże,bicie młotkiem przy montażu(bo są tacy geniusze).co jeszcze może być przyczyną ze bija?dziękówka za odp

: wt 20 sie 2013, 20:34:31
autor: Mela
Chodziło Ci kolego o trzęsienie kierownicą przy hamowaniu ?

: wt 20 sie 2013, 20:59:05
autor: MaciejWU
Tak dokładnie chodzi o trzesienie w czasie hamowania.tarcze nowe sztuki.wymienione sworznie,lozyska,drązki,nawet przeguby,kola wywazone i?na poczatku bylo ok przez jakis 1 miesiac i nagle znowu to samo.Negroazor pytam bo wlasnie kiera trzesie mi sie przy hamowaniu jakby ja ktos mial urwac zaraz..

: wt 20 sie 2013, 21:04:28
autor: MaciejWU
Sorki ze jeszcze raz ja ale Negroazor mówisz o złym osadzeniu..ale przecież nie ma znaczenia która tarcza przy kupieniu/zakładaniu na dana stronę-lewa czy prawa.a jak zakładałem to wszystko sprawdzałem,żeby nie odstawało albo było dobrze dokręcone-z odpowiednia silą a nie 'na hama'może być tez coś z geometria nie tak?rama np w tamtej części bo naprzyklad ktoś miał dzwona?dodam ze nie ściąga przy puszczeniu kiery w żadną strone nawet podczas hamowania..

: wt 20 sie 2013, 21:12:34
autor: Mela
Wszystko wymienione, to koła do wyważenia...mogą być krzywe felgi a nie zawsze to wyjdzie na wyważarce, także zamień koła przód-tył. Upewnij się też że koła są dobrze dokręcone.
Zdarzały się przypadki ,że to winna tarczy (wadliwe)...

: śr 21 sie 2013, 20:51:05
autor: MaciejWU
Jesli chodzi o odwazniki to ogarniam kola w dobrym warsztacie ale sproboje zamienic kola i jeszcze raz je wywarzyc.zobaczymy co wyjdzie w praniu.

: czw 26 gru 2013, 17:55:56
autor: steve23
ja stawiam na wadę fabryczną tarcz, bo zakładam że kupiłeś coś rozsądnego prawda? znajomy po 2 tys km miał wypadek z powodu pęknięcia tarczy a kupił coś porządnego. jeśli kiera nie bije przy prędkości powyżej 100 km to tarcze. chyba że masz zapieczone zaciski bo taka opcja też jest

: czw 26 gru 2013, 18:01:01
autor: MaciejWU
Przestawienie kół nie dało rezultatu.tez już mysle ze wada fabryczna tarcz.kupie jakieś inne np TRW i zobacze.bo niepokojące to jest.i pierun wie co się może później stać.bo jeszcze obstawiam krzywe zwrotnice,piasty.osadzenie tarczy na niej?nie wiem już gdzie szukać..

: czw 26 gru 2013, 18:44:54
autor: Grzybohun
sprawdź czy nie pomoże przetoczenie - zawsze to tańsze niż nowe tarcze ;)

: pt 27 gru 2013, 11:21:29
autor: ceelx
oprzetacza się tarcze też, tylko że jak to zrobisz to zapomnij o reklamacji.
ponadto, jeśli dasz ro reklamacji to upewnij się że nie ma żadnego nalotu na pow. styku tarczy z piasta, bo odrazu ci odrzucą rteklamację;)
piasta musi być oczyszczona baardzo dokładnie i przesmarowana smarem miedzianym. jeśli to jest ok to reklamuj tarcze ale podmnieeń może od kogoś jarzmo zacisku/zacisk :rolleyes:

: pt 27 gru 2013, 17:37:24
autor: sebawo
Jeśli tarcza krzywi się, to obstawiałbym dwie opcje:
1. Wada fabryczna i faktycznie z tym nic nie zrobisz.
2. Krzywa piasta. U mnie zeszły 3 komplety tarcz zanim się okazało, że wszystkiemu winna prawa piasta, także radziłbym pomierzyć przed zakupem nowego kompletu ;)

: sob 04 sty 2014, 02:48:35
autor: SCKAPE
Albo przepalowales... ja sobie zalatwilem tak tarcze w niecaly dzien...

: sob 04 sty 2014, 15:12:18
autor: Wojtek92
Sprawdź sobie jak wygląda powierzchnia tarczy: Czy jest równomiernie przetarta od klocków. Sprawdź sb tłoczki hamulcowe czy ładnie odbijają, czy odbijaki nie są zapieczone, czy klocki mają luz w jarzmie. Jeśli to bd grało, sprawdź koła ( czy nie ma balonów, guzów itp.). Jeśli i to jest w porządku oddaj na reklamację , tak jak wyżej pisali ;).

: sob 04 sty 2014, 22:38:39
autor: Boniek87
co do wyważania kół to ja bym na Twoim miejscu sprawdził na inne wyważarce bo ja też jeździłem do super extra mega zaufanego zakładu no ale w końcu zdecydowałem się pojechać do innego, z nowymi maszynami. Okazało się, że po wyważeniu na nowej maszynie ciężarki były przyklejone w zupełnie innym miejscu, mało tego - na jednym kole z 40 gr zrobiło się 5 gr a na drugim brakowało 20 gr.... różnica była bardzo duża, bicie zniknęło. Przy wymianie zimowek było to samo - sprawdziłem wyważenie tego mojego serwisu odwiedzanego od lat na inne maszynie i znowu były różnice.


a co do przetaczania tarcz to jest to lekarstwo raczej na krótka chwilę bo tarcza która się pofałdowała ma już taką tendencję i w większości po jakimś czasie jest to samo - to nie mój wymysł tylko opinia wielu osób i mechaników