Strona 1 z 1

Moja Hania czasem ma problemy z odpalaniem... POMOCY!

: ndz 09 cze 2013, 17:41:53
autor: Drav3n
Civic 94r. D15B7 EJ2

Na ogół Hania odpala świetnie na tzw. dotyk. Czasem jednak potrafi mnie zawieść. Powiedzmy autko stoi sobie w garażu, odpalam bez problemu i jadę w miasto bądź poza miasto. Bez żadnych problemów dojeżdżam do celu, gaszę silnik, idę do sklepu i wracam za 5-10 minut. Odpalam autko, czekam aż zgaśnie check-engine (w tym momencie słyszę jak włącza się pompka paliwowa) i próbuję odpalić. Autko zaskoczy i natychmiast zgaśnie. Więc próbuję ponownie, przekręcam kluczyk na zapłon, kontrolka check-engine się zapala, lecz w tym momencie w ogóle nie słychać pompki paliwowej. Mógłbym kręcić i kręcić a autko i tak nie zapali. Zmuszony jestem odczekać kolejne 5-10 minut. Wtedy pompka zwykle się włączy, ale już nie pali na dotyk - muszę dogazować żeby nie zgasł silnik.

Co może nie domagać? Bo słyszałem już różne sugestie: że pompka jest na wykończeniu, że filtr paliwa jest zapchany, że jakiś przekaźnik nie podaje paliwa. A Wy co możecie poradzić? Miał już ktoś podobny problem?

: pn 10 cze 2013, 17:36:17
autor: MaciejWU
Kolega miał podobny problem aż pewnego dnia hanka w ogóle niechciała zagadać.przyczyna była pompa paliwa.wymienił było wszystko w porządku.ale nie wiem co tu może być nie halo.ja bym zaczął po kolei.wymiana filtrów powietrze paliwo zobaczyłbym nawet podstawowe rzeczy jak kable świece aparat cewkę kopułkę.nie zaszkodzi.noi na kompie jaki błąd pokazuje.

: pn 10 cze 2013, 21:30:51
autor: Grzesieek
Drav3n, przelutuj przekaźnik pompy najpierw- nic to nie kosztuje, a bardzo prawdopodobne, że to może być to. W weekend u siebie walczyłem z podobną usterką i na razie po przelutowaniu jest ok... ale to trzeba jeszcze dłużej pojeździć ;) Także 5min roboty i będziesz już coś wiedział.

Tu masz niezły tutorial, tyle, że pod 4gena, u nas jest minimalnie inaczej, ale jak nie jesteś mega oporny to i bez tego sobie poradzisz: http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?ar ... znik_pompy

: pn 17 cze 2013, 23:37:18
autor: Drav3n
Grzesieek rzeczywiście miałeś rację. Miałem odpisać już dawno, że przyczyną był ten właśnie przekaźnik pompy paliwa. Wystarczyło przelutować styki, a dokładniej poprawić tak zwane zimne luty w owym przekaźniku - i jak na razie bez żadnego problemu odpala nawet na gorącym silniku. Także jeśli ktoś ma podobny problem to zachęcam do naprawy przekaźnika.

Problem rozwiązany ;)
Dzięki