Strona 1 z 1
Ilosc powietrza, jakosc mieszanki a obroty
: pn 09 mar 2009, 14:30:37
autor: reg1n
Mam takie szybkie pytanie na logike, zdjalem niedawno zwezke w puszce z filtrem powietrza dostaje teraz wiecej powietrza zauwazylem poprawe osiagow w dolnej patrii obrotow, a oslabienie u gory czy dobrze mi sie wydaje czy to ma sens? Wydaje mi sie ze tak ale chcialbym siw upenic bo zwezka chyba wroci na miejsce....
: pn 09 mar 2009, 15:47:17
autor: zimek500
Dokladnie tak jest jak piszesz...
Poprawia to doł , ale pogarsza gore ...
: pt 13 mar 2009, 23:14:33
autor: molekss
hmmm, zastanawiające. to samo ma się do zdjętego sitka w gaźniku?
a wie ktoś może dlaczego zdjęta zwężka poprawia dół ale pogarsza górę ?
: pt 13 mar 2009, 23:23:15
autor: reg1n
pewnie dlatego, że jak masz więcej powietrza to Ci się całe paliwo spali już od niskich obrotów na wyższych obrotach tego powietrza będzie za dużo... wydaje mi się, że to mogłoby zadziałać jakby łatwiej spaliny opuszczały układ czyli np wywalić kata albo dać inny kolektor czego ja nie mam zamiary zrobić ja wsadziłem zwężkę na miejsce i jest lepiej
: sob 14 mar 2009, 00:12:42
autor: molekss
no ja oprócz modów ma kolektor 4-2-1 i kata i troszkę brakuje mi Nm. może założę zwężkę i zobaczę czy coś odczuje w dynamice
: sob 14 mar 2009, 00:20:03
autor: reg1n
ja bym polecił również założyć sitko, jest ono tam nie bez powodu
: sob 14 mar 2009, 11:42:52
autor: jamal
na logike kiedy najlepiej sie spala paliwo wtedy gdy ma duzo powietrza
po co jest sonda lambda po to by miaszanka paliwo powietrze jakos regulowac
po co dodajemy turbo przeca to pompuje bardzod duzo powietrza po to by miec wiecej mocy
po co usowamy zwerzke po to by byl lepszy przeplyw do silnika
po co usowamy sito po to by miec w psychice lepiej dla tego silnika jest to bez sensu tak samo jak zamiana srobek w przepustnicy
takie tam se napisalem
: sob 14 mar 2009, 16:11:14
autor: gvader
A ja mam pytanie troszeczke z innej beczki. Ostatnio wrzuciłem do siebie stożek na aluminiowej rurze zamiast seryjnego dolotu (silnik d15b2). Wydech narazie jest seryjny razem z katalizatorem. Pytanie jest takie czy możliwe jest pogorszenie osiągów w stosunku do serii z powodu za dużej ilości powietrza (za uboga mieszanka)? Auto ogólnie bardzo słabo się zbiera, wydaje mi się, że jest zamulone na seryjnym zasyfionym katalizatorze. Zastanawiam się czy modzik wydechu poprawi troche sytuacje.
: sob 14 mar 2009, 17:15:11
autor: reg1n
Podobno takie stozki firmy no name z allegro za 100zl mozna sobie w d#*e wsadzic... Wywalenie kata powinno cos dac choc nie koniecznie bo teraz z katem wszystko jest wyliczone, teoretycznie po wywaleniu spaliny moga wpadac w rezonans i ostatecznie wcale moze nie byc tak kolorowo, jak to jest w EG4 to nie wiem, moze wywalenie kata cos da, na Twoim miejscu wrocilbym do seryjnego ustawienia i pobawil sie w MPI i glowice od VTECa
: sob 14 mar 2009, 23:52:43
autor: gvader
Hmm. Ogolnie nie jest to jakis tam noname z allegro za 100zl. Caly zestaw jest firmy AOMA, nie jest to moze KN, albo Fujita, ale wydaje mi sie ze jakos to powinno dawac rade.
: ndz 15 mar 2009, 00:52:41
autor: crony
qvader zalezy też jaką tą pawer rurę załozyłeś, tj długośc pałer rury ma wpływ na moment, druga sprawa to jeśli stożek łapie ciepłe powietrze to osiągi też się pogorszą, co do kata to bym go nie ruszał, jakby ci mulil auto to byś nie mógł nawet jechać, poruszaj rurą czy cos w nim dzwoni, ale wątpię, żeby kat padł