d15b8 a d15z1

Serce samochodu niedomaga ?
piotras115

d15b8 a d15z1

#1

Post autor: piotras115 »

przeczytałem na forum cyt:
d15b8 to odvatecowany d15z1 i bardziej przyduszony (jakas inna uszczelka czy jakos tak) ma 70 koni zamiast 90
czy wie ktoś może czy to prawda mam d15b8 i chciałem go troche ,, usprawnić ,, czy naprawde trzeba tylko pozbyć się jakiejś uszczelki ograniczającej moc aby otrzymać 90 koni zamiast 70
Mattt199

#2

Post autor: Mattt199 »

# D15B8, SOHC, 8V, 1493 cm, 70 KM
# D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM
Wątpie w to ze te silniki maja cos wspolnego jak widac wedlug tego co znalazlem... a co do uszczelki to moze jest to tak jak w Niemieckich d14 czyli zwezka na dolocie...
BRNK
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 19:52:16
Lokalizacja: Łask/Łódź

#3

Post autor: BRNK »

Mattt199, zagial mnie tym ze Twoj silnik to 8V. myslalem ze honda czegos takiego nie robila w 5genach.

tez myslalem ze to to samo mniej wiecej bo nawet na civicklubie byly manuale jak odmulic ten silnik i ze da rade. ale skoro tak to chyba nie bardzo.
jarosz

#4

Post autor: jarosz »

d15b8 to wielopunktowy na 8 zaworkach :P produkowany na kanadę.

Kolego to co mogę ci polecić to zmianę głowicy na taka z b2 b7 lub na v tec.

A ten d15z1 to v tec eco czyli w trybie eco chodzi na 12 zaworach na v tec na 16.

Tylko ciekawe jak z ecu... orientujesz się jaki masz??
BRNK
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 19:52:16
Lokalizacja: Łask/Łódź

#5

Post autor: BRNK »

jarosz pisze:Kolego to co mogę ci polecić to zmianę głowicy na taka z b2 b7 lub na v tec.
i dzieki temu zacznie chodzic na 16v ?? :cowboy:

a tak serio to co sie stanie po zmianie glowicy? bardzo odmuli? potwierdzony zabieg czy hipotetyczne założenie?

pytam z ciekawosci, lubie wiedziec :gunsmilie:
mkdadi
Pełnoprawny User
Posty: 73
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 21:04:39
Lokalizacja: Kielce

#6

Post autor: mkdadi »

Zmiana głowicy zadziała tak jak mini-me ;)
Obrazek
piotras115

#7

Post autor: piotras115 »

ale czy mozna by było przełożyć głowicę z 16V do silnika 8V
mkdadi
Pełnoprawny User
Posty: 73
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 21:04:39
Lokalizacja: Kielce

#8

Post autor: mkdadi »

Bez problemu. Sam mam ten silnik i myslalem nad mini-me, ale nie ma sensu. Lepiej swapowac na d16z6/y8

Tu link mini-me d15b8 na y8
http://hondaswap.com/hybrid-eg-ek-dc/da ... -up-96144/
Obrazek
piotras115

#9

Post autor: piotras115 »

ok dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ