zimny dolot d15b7

Piotrekk_44
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: pt 28 wrz 2012, 21:55:16
Lokalizacja: Olszyna

zimny dolot d15b7

#1

Post autor: Piotrekk_44 »

Witam potrzebuje porady jak najlepiej zrobic dolot zimnego powietrza. W ej2 d15b7 mam seryjny , chcialbym go wywalic, zostawic tylko ta czesc rury, ktora laczy sie z przepustnica, lacza sie z nia 2 wezyki jak dobrze pamiętam. dalej chcialem dodac nowa rure od dolotu a na koncu stozek. No i pytanie jak, dokad i jak go oslonic najlepiej zeby nie lapal cieplego, wiem ze bylo juz kilka tematow ale chodzi mi o konkretny pomysl ;)
Bombik
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#2

Post autor: BartekGib »

Jeżeli nie chcesz typowego CAI pod zderzak, który odejmie dołu bo będzie długi i będzie trochę kombinacji z wkładaniem go w zderzak to dolot z CRX'a D16. Ja u siebie tak mam. TO JEST DOKŁADNIE TEN ZESTAW. Tyle, że ja go dorwałem u znajomego za jeszcze lepszą ceną ;)

3 cale, chowa się idealnie za prawą lampą. Na to dajesz jakąś płytę która będzie szczelnie okalała stożek, żeby nie ciągnął ciepłego powietrza. TU MASZ CIEKAWĄ PROPOZYCJĘ.

Do kompletu wywalasz spod zderzaka rezonator (taka duża czarna plastikowa puszka z dojściem spod zderzaka do fabrycznej puszki filtra powietrza) i z prawej kratki zderzaka dajesz jakąś kibel-rurę amelinową (najlepiej do kominków), przeciągasz przez ten otwór przez który przechodził rezonator do komory silnika i gotowe. Dobrze wszystko uszczelnić, etc. żeby robota z odgradzaniem stożka nie poszła na marnację.

To jest najtańszy, najsensowniejszy i najlepszy zestaw jako układ dolotowy. Wchodzi do to EJ2 D15B7 bez żadnego problemu. Do kompletu proponuję filtr stożkowy Simota na 77 mm. Temat załatwiony. I ładnie warczy :)
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Piotrekk_44
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: pt 28 wrz 2012, 21:55:16
Lokalizacja: Olszyna

#3

Post autor: Piotrekk_44 »

mmm... i oto mi chodzilo :)
a co bys powiedzial na takie cos?

http://allegro.pl/filtr-airbox-carbonow ... 66402.html
lub
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 24826.html

z jednej str podlaczasz seryjna rure od przepustnicy a z drugiej strony koniec rury w zderzak? ;)
Bombik
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#4

Post autor: BartekGib »

1. AirBox jak dla mnie raczej nie do Hondy ;)
2. Tam w środku jest naprawdę mało miejsca a stożek odgrodzony płytą dodatkowo by sobie podciągnął trochę świeżego powietrza - ODGRODZONY czyli zimnego a nie ciepłego powietrza. Tutaj liczysz jedynie na to co poleci ze zderzaka i ani grama więcej
3. Ta rurka co dodają do zestawu z racji na chropowatość i swoją małą średnicę również zatrzyma trochę powietrza.
4. Nie pozostawiaj seryjnej rury bo montaż stożka do niej odejmie Ci jeszcze mocy a nie doda. Ja przez miesiąc czasu zastępczo jeździłem na setupie OEM rura + 10 cm aluminiowej rury + Simota na 77 mm i poza dźwiękiem raczej nic tam się nie zmieniło. Na hamowni może i by wypluło 2 konie więcej, ale odczuwalnie to nie jest to. Pozatym OEM jest również nierówny w środku + ma mniejszą średnicę.
5. Cena cena cena. Kupujesz za 240 zł AirBox - dostajesz w zamian sam końcowy zestaw i jedziesz dalej na badziewnej OEM rurze. Za 220 zł jesteś w stanie skompletować cały zestaw rura 3 cale + wężyk odmy + opaska na przepustnicę + stożek Simota + płyta odgradzająca + kibel-rura pod zderzak.
6. W zestawie AirBox'a masz dosyć mały stożek (wiem - bo "dotykałem" wielokrotnie cały AirBox Simoty) a to też się liczy - ja nie mówię, że ma być zaraz locha jak do 2JZ w Suprze ale musi to mieć i swoją przepustowość.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Piotrekk_44
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: pt 28 wrz 2012, 21:55:16
Lokalizacja: Olszyna

#5

Post autor: Piotrekk_44 »

heh pozadnie wytlumaczone;)
najbardziej chodzi mi o to, ze czuje jakby mi troche mulil na cieplym wiec stawiam na ten dolot,
a orientujesz sie moze czy mozna ta oslone bezposrednio od kogos zamowic? ;>
bo jak patrze na te listy chetnych tu inna tam inna zreszta pewnie wiesz o co chodzi:P

I bym byl bardzo wdzieczny jakbys mi to pokazal jak to u Ciebie wyglada ;>
Bombik
kiki
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 11:40:39
Lokalizacja: Bieruń

#6

Post autor: kiki »

pisze sie do zamowienia oslony
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#7

Post autor: BartekGib »

To już po szczegóły co do osłony stożka zapraszam na civicklub.pl :)

Zdjęcie ? Ołkej :)

Obrazek

P.S. Zdjęcie u znajomego z FB jego sklepu, bo dziad nie chciał mi na PenDrive'a wgrać :P

Co do mulenia - D15B7 tak ma w naturze, że lubi zamulić. I tutaj już trzeba walczyć dalej - sam dolot szału nie zrobi, ale poprawi sytuacje, zwłaszcza w górnej partii obrotów.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#8

Post autor: Danio »

Pomyśl nad kolektorem 4-2-1 i przepustnicą większą (to odmuli Ci i zauważysz różnice), sam stożek śliski temat trzeba się na tym znać. mieć wiedzę bo po zrobieniu 1000km zdejmiesz stożek przejedziesz palcem po wewnętrznej stronie rury, a tam niespodzianka w postaci kurzu, który silnik sobie zassie. Wolałbym w lekki zamach zainwestować + 4-2-1 i przepustnica bodajże z H22 podchodzi. Do stożka lepiej parówę dać.
jestem Danio - jakieś pytania?!
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#9

Post autor: BartekGib »

5 tyś km. U mnie rura czyściutka w środku. Ale ja co dobre 5-6 tyś km czyszczę stożek, co zajmuje z suszeniem jakieś 3 h :) Także tu problemu nie widzę.

A parówa fakt faktem robi robotę podobną do CAI na górze, ale dół to jest porażka .... Niestety ale zwężka Venturiego takie a nie inne ma działanie.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#10

Post autor: Grzesieek »

danioeg4, tak czysto logicznie, co da większa przepustnica przy tej samej średnicy ssącego?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#11

Post autor: Danio »

Możeszwiększą rurę od dolotu założyć + jakby wypolerować kanały kolektora to już było by coś lepiej w tym dolocie pogrzebane :D
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#12

Post autor: Grzesieek »

Zapewne 1,03 KM przy idealnie zrobionej robocie. Jak dla mnie bezsensu, chyba, że ktoś mi to logicznie wytłumaczy.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#13

Post autor: Danio »

Gdyby tak było to po co tyle zachodu? Nikt by nie walczył o 1KM.
jestem Danio - jakieś pytania?!
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#14

Post autor: BartekGib »

Też obstawiam wymianę na ssący z Z6 + domowa polerka wewnątrz. Na pewno lepiej by to wyszło.

Podstawa modów - takie rzeczy oczywiste jednym słowem :
-CAI
-4-2-1
-ssący z Z6
-wydeszek chociaż 2,25"

Ale do rzeczy - jaka jest decyzja autora ? Bo ciekaw jestem co on tam chce kombinować :)
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#15

Post autor: Maciej »

Grzesieek pisze:Zapewne 1,03 KM przy idealnie zrobionej robocie. Jak dla mnie bezsensu, chyba, że ktoś mi to logicznie wytłumaczy.
Większa przepustnica + rozwiercony ssak może nie daje żadnych przyrostów, ale kilka mm daje dużo przyjemniejszą reakcję na gaz, tylko tyle, lub aż tyle, polerowanie kolektora to bezsens który raczej nic nie daje, a i tak go w środku nie wypolerujesz.
Poza tym przy zastosowaniu większej przepustnicy, dobrze już nieco podstroić, żeby wykorzystać bonus w postaci większej ilości powietrza.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#16

Post autor: Grzesieek »

Przy rozwierconym ssaku się zgodzę, wcześniej była mowa o samej przepustnicy.
Piotrekk_44
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: pt 28 wrz 2012, 21:55:16
Lokalizacja: Olszyna

#17

Post autor: Piotrekk_44 »

dzieki Panowie za podpowiedzi ;) Mysle ze najpierw zaczne od CAI pozniej 4-2-1 a po tem juz zobaczymy ;)
Bombik
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#18

Post autor: BartekGib »

Noooo - i to jest prawidłowe podejście do tematu :)
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
LukasN0605
Żółtodziób
Posty: 17
Rejestracja: czw 15 gru 2011, 19:34:55
Lokalizacja: Łomża

#19

Post autor: LukasN0605 »

CAI + ssący od z6 + przepustnica h22 - na bogato, ale różnicę będzie czuć :biggrin: Niedługo sam będę robił CAI jakieś fotki wrzucę może podpatrzysz co i jak i sam wystrugasz ;)
ODPOWIEDZ