Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?
: śr 20 lut 2013, 12:22:45
autor: EmpTy212
1. Na zimnym, na ciepłym olej będzie dodatkowo uszczelniać i wyjdzie lepszy wynik.
2. Gaz wciśnięty do końca
3. Nie ma znaczenia, bez reszty świec będzie łatwiej mu kręcić.
Edit: Na ciepłym się mierzy Zaspany jestem i napisałem lekką głupotę!!
: śr 20 lut 2013, 12:27:26
autor: Piekal
A jakie ciśnienie powinno być ?
: śr 20 lut 2013, 12:38:18
autor: EmpTy212
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,28 MPa
- minimalne
silniki D15Z1 oraz D16Z6 1,14 MPa
- silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7 0,93 MPa
: śr 20 lut 2013, 12:42:04
autor: Piekal
Czyli 9,3 bar tak ?
: śr 20 lut 2013, 23:13:59
autor: BartekGib
Piekal pisze:Czyli 9,3 bar tak ?
Tak. 9.3 bar'a.
: czw 21 lut 2013, 22:29:01
autor: Piekal
Czyli ile bar powinno byc zeby samochod dobrze chodzil ? A ile najmniej ? I jakie cisnienie sprezania ma d13b2 jak wychodzi z salonu?
: czw 21 lut 2013, 23:48:58
autor: EmpTy212
Ja jebe masz napisane wszystko czego ty jeszcze chcesz ? Ciśnienie jakie powinno być aby ten silnik funkcjonował w miarę poprawnie to minimum 0.93MPa. Ciśnienie które powinien trzymać jeśli jest w dobrej kondycji to 1,28MPa. Coś jeszcze chcesz aby ktoś ci wyjaśnił ? Każdy silnik ma inne parametry jak wychodzi z salonu więc nikt ci nie powie ile ale coś koło 1.3MPa...
: pt 22 lut 2013, 08:33:48
autor: Laskosz
D13b2 juz nie wychodzi z salonu
Jak to nie ? a mi się marzy IX g z d13 pod maską
: pt 22 lut 2013, 09:27:26
autor: gruszecky
w sumie to nie doczytałem odpowiedzi i się zacząłem wymądrzać a okazuje się że dobrze jest więc niniejszym edytuję
: śr 27 lut 2013, 19:17:21
autor: Piekal
Dzisiaj mierzylem cisnienie na tlokach i mam takie oto wyniki na poszczegolnych tłokach :
I- 11.8
II- 12.00
III- 12.2
IV- 12.9
Co o tym sądzicie ?
: śr 27 lut 2013, 19:26:47
autor: tsunami
Ja wlasnie jade mierzyc na dniach, zobacze co u mnie slychac na tlokach... dam znac jak u mnie trzyma kompresja.
: śr 27 lut 2013, 19:39:04
autor: Piekal
Okeej
: śr 27 lut 2013, 20:45:05
autor: damianek12
Ja z mojego punktu widzenia liczmy masz 1 bar różnicy i to nie robi aż takie różnicy na wał tak mi sie wydaje.A kompresja nie jest najgorsza tak mi sie wydaje jak bez remontu.
: śr 27 lut 2013, 21:00:35
autor: kamilx17
Wyreguluj zawory i wtedy sprawdź czy sie poprawiło
: śr 27 lut 2013, 21:05:43
autor: Danio
Gdyby tak chciało wał deformować od różnicy 1 bar to musiałby być z amelinium W normie a to ze ciśnienie jest inne to może zależeć od masy czynników ale będzie zyło serducho z tym
Re: Ciśnienie na tłokch
: śr 27 lut 2013, 21:13:09
autor: kaczor44
Piekal pisze:Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?
w roli ścisłości
1. silnik rozgrzany do temperatury pracy
2 przepustnica otwarta
3 wszystkie świece MUSZĄ być wykręcone aby rozrusznik mógł odpowiednio szybko obracac wałem
4 powinno być wciśnięte sprzęgło aby zniwelować opory skrzyni i naładowany dobrze akumulator zeby nie było różnicy w prędkości z jaka kreci rozrusznik na początku i na koncu pomiaru dopiero przy tak spełnionych warunkach masz prawidłowo wykonany pomiar ciśnienia a nie wielkie różnice do np 1 bara mogą byc,
: czw 28 lut 2013, 16:14:10
autor: gruszecky
mówi się "gwoli ścisłości" a nie "w roli ścisłości".. co to w ogóle ma znaczyć"w roli ścisłości" ?coś jak "w roli clowna wystapi dziś..." ? Czy może chodzi o aspekt rolnictwa?!
Sory, po prostu mega nie podoba mi się Twój zderzak
: czw 28 lut 2013, 19:59:31
autor: LukasEG8
Prościej sie nie da,
: ndz 10 mar 2013, 17:19:16
autor: tsunami
Wczoraj z malymi obawami o zdrowie mojego serducha w EG sprawdzilem kompresje na tlokach i ku mojemu zdziwieniu badanie wypadlo tak :
D15B2
1 - 1.23
2 - 1.23
3 - 1.26
4 - 1.23
Co o tym sadzicie, mechanik mowi ze wszystko gra, swiece czyste zero oleju na 3 troszke gwint byl brudnawy ale to w koncu silnik 20letni wiec mysle ze to calkiem dobry wynik