Strona 1 z 2

Ciśnienie na tłokch

: śr 20 lut 2013, 12:12:32
autor: Piekal
Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?

: śr 20 lut 2013, 12:22:45
autor: EmpTy212
1. Na zimnym, na ciepłym olej będzie dodatkowo uszczelniać i wyjdzie lepszy wynik.
2. Gaz wciśnięty do końca
3. Nie ma znaczenia, bez reszty świec będzie łatwiej mu kręcić.

Edit: Na ciepłym się mierzy !! Zaspany jestem i napisałem lekką głupotę!!

: śr 20 lut 2013, 12:27:26
autor: Piekal
A jakie ciśnienie powinno być ?

: śr 20 lut 2013, 12:38:18
autor: EmpTy212
Ciśnienie sprężania:

- nominalne 1,28 MPa
- minimalne
silniki D15Z1 oraz D16Z6 1,14 MPa
- silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7 0,93 MPa

: śr 20 lut 2013, 12:42:04
autor: Piekal
Czyli 9,3 bar tak ?

: śr 20 lut 2013, 23:13:59
autor: BartekGib
Piekal pisze:Czyli 9,3 bar tak ?
Tak. 9.3 bar'a.

: czw 21 lut 2013, 22:29:01
autor: Piekal
Czyli ile bar powinno byc zeby samochod dobrze chodzil ? A ile najmniej ? I jakie cisnienie sprezania ma d13b2 jak wychodzi z salonu?

: czw 21 lut 2013, 23:48:58
autor: EmpTy212
Ja jebe masz napisane wszystko czego ty jeszcze chcesz ? Ciśnienie jakie powinno być aby ten silnik funkcjonował w miarę poprawnie to minimum 0.93MPa. Ciśnienie które powinien trzymać jeśli jest w dobrej kondycji to 1,28MPa. Coś jeszcze chcesz aby ktoś ci wyjaśnił ? Każdy silnik ma inne parametry jak wychodzi z salonu więc nikt ci nie powie ile ale coś koło 1.3MPa...

: pt 22 lut 2013, 08:33:48
autor: Laskosz
D13b2 juz nie wychodzi z salonu :cwaniak:
Jak to nie ? :( a mi się marzy IX g z d13 pod maską :(

: pt 22 lut 2013, 09:27:26
autor: gruszecky
:gunsmilie: w sumie to nie doczytałem odpowiedzi i się zacząłem wymądrzać a okazuje się że dobrze jest więc niniejszym edytuję

: śr 27 lut 2013, 19:17:21
autor: Piekal
Dzisiaj mierzylem cisnienie na tlokach i mam takie oto wyniki na poszczegolnych tłokach :

I- 11.8
II- 12.00
III- 12.2
IV- 12.9

Co o tym sądzicie ?

: śr 27 lut 2013, 19:26:47
autor: tsunami
Ja wlasnie jade mierzyc na dniach, zobacze co u mnie slychac na tlokach... dam znac jak u mnie trzyma kompresja.

: śr 27 lut 2013, 19:39:04
autor: Piekal
Okeej ;)

: śr 27 lut 2013, 20:45:05
autor: damianek12
Ja z mojego punktu widzenia liczmy masz 1 bar różnicy i to nie robi aż takie różnicy na wał tak mi sie wydaje.A kompresja nie jest najgorsza tak mi sie wydaje jak bez remontu.

: śr 27 lut 2013, 21:00:35
autor: kamilx17
Wyreguluj zawory i wtedy sprawdź czy sie poprawiło :)

: śr 27 lut 2013, 21:05:43
autor: Danio
Gdyby tak chciało wał deformować od różnicy 1 bar to musiałby być z amelinium :D W normie a to ze ciśnienie jest inne to może zależeć od masy czynników ;] ale będzie zyło serducho z tym ;)

Re: Ciśnienie na tłokch

: śr 27 lut 2013, 21:13:09
autor: kaczor44
Piekal pisze:Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?
w roli ścisłości
1. silnik rozgrzany do temperatury pracy
2 przepustnica otwarta
3 wszystkie świece MUSZĄ być wykręcone aby rozrusznik mógł odpowiednio szybko obracac wałem
4 powinno być wciśnięte sprzęgło aby zniwelować opory skrzyni i naładowany dobrze akumulator zeby nie było różnicy w prędkości z jaka kreci rozrusznik na początku i na koncu pomiaru dopiero przy tak spełnionych warunkach masz prawidłowo wykonany pomiar ciśnienia a nie wielkie różnice do np 1 bara mogą byc,

: czw 28 lut 2013, 16:14:10
autor: gruszecky
mówi się "gwoli ścisłości" a nie "w roli ścisłości".. co to w ogóle ma znaczyć"w roli ścisłości" ?coś jak "w roli clowna wystapi dziś..." ? Czy może chodzi o aspekt rolnictwa?!

Sory, po prostu mega nie podoba mi się Twój zderzak :gunsmilie:

: czw 28 lut 2013, 19:59:31
autor: LukasEG8
Prościej sie nie da,

: ndz 10 mar 2013, 17:19:16
autor: tsunami
Wczoraj z malymi obawami o zdrowie mojego serducha w EG sprawdzilem kompresje na tlokach i ku mojemu zdziwieniu badanie wypadlo tak :

D15B2

1 - 1.23
2 - 1.23
3 - 1.26
4 - 1.23

Co o tym sadzicie, mechanik mowi ze wszystko gra, swiece czyste zero oleju na 3 troszke gwint byl brudnawy ale to w koncu silnik 20letni wiec mysle ze to calkiem dobry wynik :cool2: