Pytanie do posiadaczy d13b2.
Pytanie do posiadaczy d13b2.
Siemka, niedługo będę się przymierzał do kupna V-gena. Oczywiście wiem że najlepszym rozwiązaniem było by kupno d15b2, lecz 2/3 ofert to silniki 1.3 na gaźniku, a 1/3 ofert jest godna uwagi. Więc nastawiam się również że być może trafi się akurat ten 1.3 na gaźniku. Aktualnie posiadam d14a3.
I teraz pytania kieruje do posiadaczy silników d13b2 czyli 1.3 na gaźniku:
1) Średnie spalanie (styl jazdy oraz średnie odległości).
2) Czy miałeś/aś problemy z gaźnikiem ? (jak tak to jakie).
3) Jak wygląda sprawa z ssaniem ? (słyszałem że nawet po krótkim postoju ssanie znowu się załącza. Jest na to jakaś rada ?).
4) Ogólna ocena d13b2.
*Jak ktoś ma pomodzony gaźnik, czy silnik to dopiszcie.
*Jeśli ktoś miał do czynienia z 1.3 i 1.5 to proszę o porównanie.
Wiem, że tematów o d13b2 jest multum, lecz najwięcej się wypowiadają Ci co nie mieli takiego silnika. Może komuś się przyda temat przy wyborze tej jednostki.
Dodaję jeszcze ankietę dla tych bardziej leniwych, którym zbytnio nie chce się odpowiadać w temacie. :laugh:
I teraz pytania kieruje do posiadaczy silników d13b2 czyli 1.3 na gaźniku:
1) Średnie spalanie (styl jazdy oraz średnie odległości).
2) Czy miałeś/aś problemy z gaźnikiem ? (jak tak to jakie).
3) Jak wygląda sprawa z ssaniem ? (słyszałem że nawet po krótkim postoju ssanie znowu się załącza. Jest na to jakaś rada ?).
4) Ogólna ocena d13b2.
*Jak ktoś ma pomodzony gaźnik, czy silnik to dopiszcie.
*Jeśli ktoś miał do czynienia z 1.3 i 1.5 to proszę o porównanie.
Wiem, że tematów o d13b2 jest multum, lecz najwięcej się wypowiadają Ci co nie mieli takiego silnika. Może komuś się przyda temat przy wyborze tej jednostki.
Dodaję jeszcze ankietę dla tych bardziej leniwych, którym zbytnio nie chce się odpowiadać w temacie. :laugh:
więc będe pierwszy Mam honde z silnikiem d13b2 od czerwca i powiem, że jestem zadowoolony z kupna, tez kupiłem 1,3 bo z 1,5 ciężko bylo znaleść.
1. Mi sednio pali 8 litrów, tak mówił poprzedni właściciel i chyba też tak jest
Jeżdze hmm. 20 km w jedną strone i troszke tutaj po miasteczku.
2. Nie miałem problemów żadnych
3. U Mnie ssanie chodzi hmm. chwile z 2 minuty może , pózniej chodzi ładnie cichutko
4. Ogólnie to git, tylko tych koni mało ale robie mpfi
1. Mi sednio pali 8 litrów, tak mówił poprzedni właściciel i chyba też tak jest
Jeżdze hmm. 20 km w jedną strone i troszke tutaj po miasteczku.
2. Nie miałem problemów żadnych
3. U Mnie ssanie chodzi hmm. chwile z 2 minuty może , pózniej chodzi ładnie cichutko
4. Ogólnie to git, tylko tych koni mało ale robie mpfi
" nie lubimy robić , lubimy się wozić <3 " Honda ?
tylko ze jak juz kolega pisal wieksza ilosc w dobrym stanie za nie duze pieniadze to 1.3.. a w sumie w najlepszym stanie dostaje sie 1.3 a z 1.5 ciezko choc nie mowie ze sie nie trafiaja...kusi pisze:4.Ogólnie odradzam, dużo pali, a mocy nie ma. Bierz d15b2 cena chyba ta sama.
1.mi pali roznie zalezy jak i gdzie jezdze... ale srednio dynamicznie jezdzac to 9-10 litrow w miescie,duzo swiatel postoji itp.. na trasie 6-8... cykl mieszany spokojnie takze kolo 7-8litrow... najwiecej spalila przy ciskaiu i zabawie w zimie ok 12...
2.jakis wiekszych problemow nie mam,choc ssanie za dlugo chodzi i obroty niskie dosc trzyma na jalowych choc w niczum nie przeszkadza-chodzi cicho ladnie i rowno...
3.ssanie chodzi dlugo...nie jestem jednak w stanie okreslic jak dlugo ale wiecej niz 2 min...ok 3-4km przy mrozach... a w min to zalezy... nie mierzylem czasowo... w sumie nie zwracam wiekszej uwagi...
4.maly silnik,sporo pali ale dosc dynamiczny jak na 1.3,da sie podrobic,dostep do czesci i niski ich koszt.. jak sie trafi 1.5 to moze jednak 1.5 (bd dynamiczny a spalanie takie samo,a nawet i mniejsze...)
osobiscie jestem zadowolony.... nie jezdzilem 1.5 ani 1.6VTEC ani VTI wiec zero porownania...
1. W zime pali ok 10 litrów średnio, w ciepłe dni do 6 można zejśc w trybie mieszanym przy spokojnej jeździe.
2. Problemów nie miałem, a od dłuższego czasu mam standardowe mody czyli odblokowanie przepustnicy, pełne otwarcie, wyrzucone sitko
3.Około 2min chodzi, jak jest ciepła to kilka sekund i dalej jest normalnie
4.Również odradzam, dużo pali, mocy ciągle za mało. drugi raz bym tego nie kupił, ale mam ją ponad 2 lata i w sumie niedawno wymieniłem rozrząd, świece i wyregulowałem luzy zaworowe, oleju nie bierze a kręcona do końca jest często, silnik bezawaryjny, jak i całe jajo, nigdy nie zawiodło
2. Problemów nie miałem, a od dłuższego czasu mam standardowe mody czyli odblokowanie przepustnicy, pełne otwarcie, wyrzucone sitko
3.Około 2min chodzi, jak jest ciepła to kilka sekund i dalej jest normalnie
4.Również odradzam, dużo pali, mocy ciągle za mało. drugi raz bym tego nie kupił, ale mam ją ponad 2 lata i w sumie niedawno wymieniłem rozrząd, świece i wyregulowałem luzy zaworowe, oleju nie bierze a kręcona do końca jest często, silnik bezawaryjny, jak i całe jajo, nigdy nie zawiodło
Alleluja i do przodu
-
- Żółtodziób
- Posty: 8
- Rejestracja: pn 28 sty 2013, 19:42:47
- Lokalizacja: Zielona Góra
Zalezy czego konkretnie wymagasz od autka, tak jak w zyciu, wszystko sprowadza sie do priorytetow, kazdy ma inne. Jeden chce po miescie miec 200kucy bo mu mocy malo jezdzac przepisowo 50 za dnia, inny chce miec mocniejsze bo wstyd z 1.3l pokazywac sie na osiedlu, jeszcze inny modzi solo dla samego modzenia i czerpania satysfakcji, ze sie w autko troche serca wklada
jesli chodzi o moje priorytety, sam zakupilem jako 1 autko wlasnie d13b2. Zalezalo mi na malym aucie, w miare tanim, wdziecznym (dbasz a ono sie odwdziecza bezawaryjnoscia), ktore cos tam jezdzi po miescie, ladnie wyglada i jest dobra podstawa do nauki w majsterkowaniu, z szansa na zakup serii bez pro-tuningu ala sobota piwko kumple i wiertarka.
Tak jak ktos juz na tym forum fajnie napisal najwazniejszy jest stan, mi sie udalo wyrwac za 3k zl noblesse 94r d13b2 i poki co wymienilem to: rozrzad, oleje + filtry (pakiet start) plus 2 przeguby, a mechanik oceniajac stan stwierdzil, ze na ten moment nie ma sie zbytnio do czego przyczepic.
Tak jak napisalem wczesniej wszystko zalezy od Twoich wymagan i portfela.
8/9l w zimie z ssaniem kolo 2min (wlaczajacym sie przy kazdym dluuzszym postoju).
jesli chodzi o moje priorytety, sam zakupilem jako 1 autko wlasnie d13b2. Zalezalo mi na malym aucie, w miare tanim, wdziecznym (dbasz a ono sie odwdziecza bezawaryjnoscia), ktore cos tam jezdzi po miescie, ladnie wyglada i jest dobra podstawa do nauki w majsterkowaniu, z szansa na zakup serii bez pro-tuningu ala sobota piwko kumple i wiertarka.
Tak jak ktos juz na tym forum fajnie napisal najwazniejszy jest stan, mi sie udalo wyrwac za 3k zl noblesse 94r d13b2 i poki co wymienilem to: rozrzad, oleje + filtry (pakiet start) plus 2 przeguby, a mechanik oceniajac stan stwierdzil, ze na ten moment nie ma sie zbytnio do czego przyczepic.
Tak jak napisalem wczesniej wszystko zalezy od Twoich wymagan i portfela.
8/9l w zimie z ssaniem kolo 2min (wlaczajacym sie przy kazdym dluuzszym postoju).
- Przemekstd
- Obeznany
- Posty: 120
- Rejestracja: śr 14 lis 2012, 17:18:53
- Lokalizacja: Stare Drzewce
Mi przy normalnej jezdzie pali 8-9l, a w zime potrafi wziac nawet ponad 10. Jesli chodzi o problemy z gaznikiem to zadnych nie miałem, po podstawowych modach czyli odblokowanie 2 przepustnicy itd tez nic sie nie dzieje. Sanie działa poprawnie ok. 2-3min od właczenia silnika. Lecz doradziłbym Ci 1,5 bo ma wiecej mocy i mniejsze spalanie.