wałek GMS stage 1.
wałek GMS stage 1.
Witam,czy ma ktos jakies info szersze na temat tego wałka?Czy faktycznie mozna spodziewac sie przyrostu mocy?
przyrostu oczywiscie że nalezy się spodziewać ! ... ale nie zpominaj że sam wałek to jeszcze nie koniec - regulowane kółko + strojenie (zapewne przez Pana Grzegorza zeby to działało dobrze) no i oczywiscie wydech i dolot to podstawa .... przy dzisiejszym kursie $ taki wałek to dobra alternatywa dla firmowych sciaganych z zagrancy
no ja tez czekam na jak najwiecej odp,co do spraw technicznych odnosnie tego /badz innego/walka.....
[ Dodano: Pią 06 Lut, 2009 ]
znalazlem cos takiego........
Profesjonalnie można określić i ocenić wałek rozrządu lub jego stopień przydatności do konkretnej modyfikacji, wyłącznie na podstawie wykresu jego krzywej wzniosu w funkcji kąta obrotu. Posługiwanie się jedynie wzniosem i czasami rozrządu, podanymi w opisie wałka, może być bardzo mylące. Wynika to z faktu, że różni producenci, podają czasy rozrządu mierzone przy różnych tzw. luzach kontrolnych. Jedni przy właściwych, a inni nie. Sprawia to, że podane czasy rozrządu, często nie mają wiele wspólnego z prawdziwymi czasami rozrządu tych wałków. Wynika to z różnych powodów. Cześć producentów chce sprawić wrażenie, że wprowadza do oferty zupełnie nowy wałek, a tak naprawdę jest to stary wałek (ew. z nowym wzniosem), tylko podane ma nowe czasy, bo mierzone przy innym luzie kontrolnym (np. Poloneza). Część producentów nie chce, aby upowszechniać prawdziwe czasy rozrządu w ich super samochodach i dla zmyłki, ustala luz kontrolny, przy którym pomierzone czasy nie maja nic wspólnego z czasami rozrządu, na których silnik pracuje (np. Peugeot). Część ustala bardzo duże wartości luzów kontrolnych, aby ułatwić ustawianie wałka. Reszta opisuje wałki zgodnie z ich konstrukcją i stanem faktycznym. Dodatkowy problem to tzw. wypełnienie krzywki, czyli mówiąc bardzo ogólnie jej kształt. Przy takim samym kącie otwarcia i wzniosie, może być "cienka" lub "pękata", co w zasadniczy sposób zmienia jej działanie. Wszystko to sprawia, że nie jestem w stanie niczego sensownego powiedzieć na temat wałków rozrządu, których opisy mi Państwo przedstawiacie. W rzeczywistości bowiem, część opisywanych wałków rozrządu może mieć inne czasy niżby wynikało to z ich opisu. Dobierając wałki rozrządu do seryjnych silników i do jazdy na co dzień, należy w miarę możliwości stosować zasadę: jak największy przyrost wzniosu i jak najmniejszy przyrost kąta (w stosunku do wałka seryjnego). Ten krótki i niezwykle uproszczony opis problemu, proszę traktować jako odpowiedź na pytania dotyczące mojej oceny przedstawionych wałków rozrządu.
chodz,jest to ogolnie opisane.
tekst:Grabowski
zalety i bardziej uproszczone tlumaczenie mojego tekstu wyzej
sportowe wałki tzw. "ostre" o zmienionej geometrii krzywek, powodują szybsze doprowadzenie do komory spalania większej porcji powietrza, efektywniej wykorzystują przebieg procesu spalania oraz szybciej i dokładniej wypełniają i opróżniają silnik z ładunku powietrza i spalin
ok,walek na bank u mnie bedzie siedzial:)co do jakosci gms jestem przekonany
[ Dodano: Pią 06 Lut, 2009 ]
znalazlem cos takiego........
Profesjonalnie można określić i ocenić wałek rozrządu lub jego stopień przydatności do konkretnej modyfikacji, wyłącznie na podstawie wykresu jego krzywej wzniosu w funkcji kąta obrotu. Posługiwanie się jedynie wzniosem i czasami rozrządu, podanymi w opisie wałka, może być bardzo mylące. Wynika to z faktu, że różni producenci, podają czasy rozrządu mierzone przy różnych tzw. luzach kontrolnych. Jedni przy właściwych, a inni nie. Sprawia to, że podane czasy rozrządu, często nie mają wiele wspólnego z prawdziwymi czasami rozrządu tych wałków. Wynika to z różnych powodów. Cześć producentów chce sprawić wrażenie, że wprowadza do oferty zupełnie nowy wałek, a tak naprawdę jest to stary wałek (ew. z nowym wzniosem), tylko podane ma nowe czasy, bo mierzone przy innym luzie kontrolnym (np. Poloneza). Część producentów nie chce, aby upowszechniać prawdziwe czasy rozrządu w ich super samochodach i dla zmyłki, ustala luz kontrolny, przy którym pomierzone czasy nie maja nic wspólnego z czasami rozrządu, na których silnik pracuje (np. Peugeot). Część ustala bardzo duże wartości luzów kontrolnych, aby ułatwić ustawianie wałka. Reszta opisuje wałki zgodnie z ich konstrukcją i stanem faktycznym. Dodatkowy problem to tzw. wypełnienie krzywki, czyli mówiąc bardzo ogólnie jej kształt. Przy takim samym kącie otwarcia i wzniosie, może być "cienka" lub "pękata", co w zasadniczy sposób zmienia jej działanie. Wszystko to sprawia, że nie jestem w stanie niczego sensownego powiedzieć na temat wałków rozrządu, których opisy mi Państwo przedstawiacie. W rzeczywistości bowiem, część opisywanych wałków rozrządu może mieć inne czasy niżby wynikało to z ich opisu. Dobierając wałki rozrządu do seryjnych silników i do jazdy na co dzień, należy w miarę możliwości stosować zasadę: jak największy przyrost wzniosu i jak najmniejszy przyrost kąta (w stosunku do wałka seryjnego). Ten krótki i niezwykle uproszczony opis problemu, proszę traktować jako odpowiedź na pytania dotyczące mojej oceny przedstawionych wałków rozrządu.
chodz,jest to ogolnie opisane.
tekst:Grabowski
zalety i bardziej uproszczone tlumaczenie mojego tekstu wyzej
sportowe wałki tzw. "ostre" o zmienionej geometrii krzywek, powodują szybsze doprowadzenie do komory spalania większej porcji powietrza, efektywniej wykorzystują przebieg procesu spalania oraz szybciej i dokładniej wypełniają i opróżniają silnik z ładunku powietrza i spalin
ok,walek na bank u mnie bedzie siedzial:)co do jakosci gms jestem przekonany
Ostatnio zmieniony śr 25 lut 2009, 15:45:57 przez umek, łącznie zmieniany 2 razy.