Strona 1 z 2

Plus Lub Minus?

: wt 15 sty 2013, 17:49:54
autor: perla2267
Witam mam pytanie wie ktoś może czy w hondzie V gen występuje takie coś + lub - po zapaleniu silnika a zanikający gdy silnik zostanie wyłączony? Gdzie szukać?

: wt 15 sty 2013, 17:52:01
autor: Laskosz
Ale co to ma być ? prąd w kablu, kontrolka, obrazek ?

: wt 15 sty 2013, 18:23:31
autor: BartekGib
Chcesz po prostu uzyskać plus lub minus ze stacyjki :) ? Bo tak to też rozumuję.

: wt 15 sty 2013, 18:39:44
autor: perla2267
Montuje przycisk start / stop z laguny II i tam zapala się kontrolka jak silnik pracuje a gaśnie jak wyłączy się. i potrzebuje pojawiającą się masę lub plus mnie to obojętnie wysteruje sobie to co trzeba.

: wt 15 sty 2013, 18:54:10
autor: BartekGib
Bierzesz multimetr, zdejmuje dolną osłonę kolumny kierowniczej tak, abyś miał dostęp do stacyjki. Zapłon, dostęp do kabli i lecisz po kolei kable łącząc minus z jakąś śrubą kolumny a plus po kolei patrząc na wyniki na multimetrze.

Jak dla mnie to najpewniejszy pomysł do uzyskania takich informacji bo wydaje mi się, że montaż przycisku Start/Stop to nie takie hop-siup.

: wt 15 sty 2013, 18:57:40
autor: perla2267
Ja już mam zamontowany tylko taki byle jaki jak i zmieniam na taki z laguny i tam jest kontrolka która zapala się po włączeniu silnika.

: wt 15 sty 2013, 19:56:36
autor: Laskosz
może na wtryskach będzie taki prąd

: wt 15 sty 2013, 20:58:35
autor: perla2267
Dzięki. Na pewno zobaczę :).

: wt 15 sty 2013, 22:27:44
autor: grrruby
dużo zachodu z montażem takiego przycisku? :) może jakiś opis zrobisz, jak skończysz, co z czym popodłączać ;)

: śr 16 sty 2013, 15:33:29
autor: perla2267
Mogę zrobić jak go zamontuje. Tylko gdzie ten opis wstawić?

: śr 16 sty 2013, 16:23:55
autor: BartekGib
perla2267 pisze:Tylko gdzie ten opis wstawić?
Warsztat -> Zrób to sam.

PRZYCISK Z S2000 W INNYCH MODELACH [Tutorial]

: czw 17 sty 2013, 00:45:49
autor: Hakier
z tego co widzę potrzebujesz coś co da sygnał o zapalonym silniku, ogólnie wątpię że znajdziesz plus bądź minus po zapalonym silniku, no chyba że zasilanie od pompy paliwa czy czegoś takiego, wtryski o ile dobrze pamiętam mają stałe zasilanie po zapłonie.

da się też pewniej i prościej zrobić, ale musiał byś jakieś postawy elektroniki znać bo trzeba by zrobić prymitywny patent który działał by w ten sposób że po odpaleniu silnika czyli wzroście napięcia w instalacji elektrycznej z 12V do 14V załączał by ci zasilanie na ten twój patent, takie coś da się zrobić o ile dobrze pamiętam na zenerce i tyrystorze. poszukaj na elektrodzie czegoś na ten temat, jeśli nic nie znajdziesz to wtedy pomyślimy co z tym zrobić

: czw 17 sty 2013, 12:21:38
autor: szatri
Pod kontrolkę ładowania lub oleju się podepnij

: ndz 20 sty 2013, 22:04:18
autor: motomaniek10
szatri pisze:Pod kontrolkę ładowania lub oleju się podepnij
Dokładnie, przekaźnik NC. Masa z kontrolki a plus po stacyjce.

: ndz 20 sty 2013, 23:13:04
autor: Laskosz
Tylko że ładowanie i ciśnienie już są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Wtryski zresztą też. Ciężka sprawa :D

: ndz 20 sty 2013, 23:56:26
autor: motomaniek10
Wtryski są po zapłonie a ciśnienie dopiero jak wał się kręci.

: pn 21 sty 2013, 00:02:41
autor: Laskosz
Wiem że na pewno nie działają na włączonym zapłonie, a czy jest tam na nich prąd nie będe się kłócił.
motomaniek10 pisze:ciśnienie dopiero jak wał się kręci
to i tak za wcześnie. Musiało by auto palić idealnie na dotyk to może by się udało

: pn 21 sty 2013, 00:17:41
autor: motomaniek10
Napięcie na wtryskach jest, ale nie ma sterowania z kompa, więc obwód niezamknięty. W ogóle to chodzi o to, że wciskam przycisk i puszczam a rozrusznik kreci do odpalenia? Bo jeśli tak to wykorzystać można najtańszą centralkę gazową, która się przełącza po obrotach. ustawiamy jakieś tam obroty (eksperymentalnie) i niebieski gazowy przewód rozcina przekaźnikiem kabel rozrusznika. Jak znajdę czas to zrobię schemat.

Rzućcie mi tu tylko schemat tego przycisku z laguny.

: wt 22 sty 2013, 00:56:38
autor: BartekGib
Przy takich przyciskach zazwyczaj jest teoria, że musisz podać tylko sygnał a samym zapłonem i fazą kończącą pracą rozrusznika steruje jakiś automat.

Czyli wciskasz na sekundę a automat dalej robi sam swoje aż do momentu swobodnego odpalenia.

: wt 22 sty 2013, 18:24:22
autor: motomaniek10
I taki "automat" chcę stworzyć..