popalona izolacja i kable halogenów

Problemy z prądem.
posejdon
Żółtodziób

popalona izolacja i kable halogenów

Post autor: posejdon »

Witam
Mam problem. Otóż po zamontowaniu halogenów i podłączeniu ich, wszystko działało dopóki samochodem nie wyjechałem z garażu. Po włączeniu ich na zewnątrz, cała wiązka została spalona, tzn izolacja. Tu rodzi się moje pytanie co może być tego przyczyną? Dodam że wciąż pali bezpiecznik od halogenów. Proszę o odpowiedź jak dla laika, ponieważ w sprawach elektryki jestem całkowicie zielony.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec

Post autor: Danio »

Masz zwarcie kabli + z masą. Źle podłączyłeś instalację masz instrukcję? Przejrzyj jeszcze raz ją. Skoro stopiło izolację to możesz to już wyrzucić bo jak teraz sprawdzisz gdzie jest przyczyna.
jestem Danio - jakieś pytania?!
posejdon
Żółtodziób

http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=halogeny wszystko podłączyłem tak jak w tym schemacie, a zwarcia szukać, po całej długosći kabli? czy jest może jakiś newralgiczny punkt gdzie może dojść do zwarcia?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec

Przekaźnik dobrze podpięty? Nie pomyliłeś biegunów?
posejdon
Żółtodziób

nie, nie ma takiej mowy, wszystko sprawdzałem pare razy. dziwne ponieważ przez 3 dni jak auto stało w garazu to wszystko działało jak malina ;/
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec

Może woda zalała jakąś kostkę łączącą? Wczoraj było (u mnie przynajmniej) trochę powyżej 0 stopni na powietrzu i można było spotkać nawet małe kałuże.
posejdon
Żółtodziób

posprawdzam wszystkie kostki czy mogły dostać wody ale wątpie. A czy owinięcie wszystkich kabli taśmą izolacyjna załatwi jakoś sprawę?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec