swap czy wymiana silnika?

Serce samochodu niedomaga ?
umek

swap czy wymiana silnika?

#1

Post autor: umek »

witam,mam d15b2 i brak mi mocy.Mysle nad ewentualnym swapem badz wymiana silnika,tylko co bedzie korzystniejsze?Chce osiagnac cos okolo 160ps,najlepiej silnik z vti ale pytanie czy on mi wejdzie ?Co jest najbardziej oplacalne w tym wypadku?Mam mozliwosc zalatwienia silnika z autem po dzwonie z rajchu od ciotuni(jej sasiad pracuje jako mechanik)1.8,ale czy to wejdzie mi w bude????Jakie beda ewentualne koszty swapa na podobna moc?silnik d15b2 mam w pieknym stanie,zero wyciekow itd,po prostu suchutki.Macie jakies pomysly????Zastanawiam sie nad wyborem,no i koszty przekladki z d15b2 na 1.8,sam tego nie zrobie.........Prosze o jakies pomysly z waszej strony
radziok

#2

Post autor: radziok »

1. SWAP = wymiana silnika
2. jak chcesz miec 160 kuca to najprosciej jest przeswapowac na b-serie z VTI (jezeli chodzi o 1,8 to popatrz na temat Sikora w dziale Nasza auta), silnik wchodzi bez problemu, koszt samej przekladki to ok 2000-3000 zl w jakims warsztacie + koszty silnika z osprzetem + przydalo by sie od razu zrobic hamulce i zawias.lacznie moze wyniesc kolo 10tys albo i wiecej. jest tez opcja modzenia d15, Dragi dla przykladu z d15b7 wycisnal w tym momencie cos kolo 160 koni o ile nie wiecej ale to jest dluzsza droga i nie wiem czy czasem nie bardziej kosztowna. z seryjnego silnika zostanie ci praktycznie tylko blok ;)
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Post autor: Pecado »

mozna pojśc krok dalej i bawić sie w minime, czyli na blok od B2 założyć głowice od Z6 z osprzętem... koszt mysle ok 2000-3000 PLN a można wydłubać z tego ok 140 KM
Ostatnio zmieniony czw 15 sty 2009, 20:11:45 przez Pecado, łącznie zmieniany 1 raz.
umek

#4

Post autor: umek »

hmm,nieistotne co mi zostanie zoryginalu tylko chcialbym wiedziec co da wmi wymianka i za jaka kase.....dzieki za uswiadomienie co do swapa:)niestety mechanikiem nie jestem i caly czas ucze sie hondy.minimum chce uzyskac 125 ps wiec zastanawiam sie nad przekladka silnika,grosz caly czas ciulam,nawet pety ograniczylem do 7 dziennie byleby kase zaoszczedzic.ile za silnik d15b2 moge krzyczec?dodaje ze jest w bdb stanie.myslalem tez o kupnie civy 4 gen z silnikiem 125ps tylko dla silnika,ale tu mam obawy czy takowy nie bedzie zajechany......
Ostatnio zmieniony czw 15 sty 2009, 20:22:20 przez umek, łącznie zmieniany 1 raz.
sven

#5

Post autor: sven »

Pecado pisze:można wydłubać z tego ok 140 KM
bez problemu... do tego 3,4 z rexa i lekki zamach ... robi wrażenie..
Po dobrym wystrojeniu seryjne Vti moze dostać klapsa ...
umek

#6

Post autor: umek »

nie chce auta na pokaz,chce dla wlasnej przyjemnosci z jazdy tylko i wylacznie,jasne ze milo byloby karac bawarie itp,ale nie znosze szpanu,ma byc ladna ale nie wygladac na tyle ile poleci.Wole zaskoczenie niz realne mocarstwo.ostatnio swoim d15b2 wydymalem vectre 2.2 2007 rok okolo tak do 140,albo koles pitka albo hania taka mocna,pozniej bylo po zawodach ale pazur pokazalem.to moj 2 5gen i chce mies swiadomosc ze zawsze mocy pod kapciem bede mial,wiec szukam rozwiazania najlepszego.
Ostatnio zmieniony czw 15 sty 2009, 20:34:33 przez umek, łącznie zmieniany 1 raz.
sven

#7

Post autor: sven »

umek pisze:ma byc ladna ale nie wygladac na tyle ile poleci
Jeśli obędzie się bez zbędnego body-kitu to raczej bedzie wyglądać na serie...
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#8

Post autor: Pecado »

W potocznej mowie to sie nazywa sleeper. :) NIby nic, a nie jednego o zdziwienie na światłach przyprawi. Mozesz też isc w inna strone. Zrobic swapa na 1.6 np D16Z6, kupić kute graty, załozyć turbinę i smigać. Wszystko zależy od portfela jakim dysponujesz. Im wiecej bedziesz miał tym mocnejsze auto zbudujesz. Turboloty spokojnie wyciskaja od 170 KM (na seryjnym silniku z softem - 0,3-0,4 bara ok 170 KM, na zakutym silniku 250 i wiecej koni :).
Koszt turbienia na kuciźnie ok 10 tyś. Jakbyś chciał soft to ze 3 tys trzeba mieć.
umek

#9

Post autor: umek »

do 7 tysi jestem w stanie sie wysuplac,ewentualnie rzuce radykalnie fajki(ktore az za bardzo lubie).nie chodzi mi ze auto ma jak zlom wygladac tylko ze ma szybciej ganiac niz wizualnie i technicznie jest w stanie - ot podjezdza sobie taki civiczek hb pod swiatelka,pan z boku usmiecha sie w swoim 2.0 i mysli,latwy kasek,zonka zobaczy ze mialem racje kupujac ta bryke.....a tu lipa i zonka daje klapsa staremu ze takiego mula kupil:).Lubie zdziwione buzie heheh.ok uturbic ale to niesie ze soba zmiany w silniku,na mocniejsze tlkoi itp o ile sie nie myle.Chlopaki kocham honde i jest ona wyznacznikiem mojego stylu ale mechaniki sie ucze caly czas wiec nie bijcie za gafy:(
Ostatnio zmieniony pt 16 sty 2009, 14:54:20 przez umek, łącznie zmieniany 1 raz.
bizon

#10

Post autor: bizon »

najlepiej by swapowac b18, nie wysilasz silnika a i tak lata. ale za 7k tego nie zrobisz profi, czyli od razu z hamplami itp.
w tej kasie to zrob mini me, dobrze wystroj, dobre sprzeglo, mod skrzyni, hamulce itp. bedziesz mial ladnie dopracowane i mozesz posmigac w mini. dobrze zrobiony projekt bedzie latal szybciej niz seryjne vti.
umek

#11

Post autor: umek »

Pecado pisze:mozna pojśc krok dalej i bawić sie w minime, czyli na blok od B2 założyć głowice od Z6 z osprzętem... koszt mysle ok 2000-3000 PLN a można wydłubać z tego ok 140 KM

.jezeli zaloze glowice od z6 to mysle ze bede musial kompa wymienic,wiec pytanie czy na kompie od z6 jest mozliwosc uzyskania paru dodatkowych konikow?nie mowie tu o 20 czy 40 ps.
Ostatnio zmieniony śr 21 sty 2009, 06:57:47 przez umek, łącznie zmieniany 2 razy.
jamal

#12

Post autor: jamal »

albo blok silnika d15b2 glowica z6 walek gms i strojenie powinny byc kole 160KM i pykasz kazde seryjne vti
umek

#13

Post autor: umek »

w tej chwili jest burza mozgow,wiec jak mozecie to podajcie orientacyjne ceny tych zabiegow - opcja pecado zeby zalozyc glowice od z6 itd wydaje mi sie najrozsadniejsza i zaoszczedzi moj czas jazdy do rajchu itp,wiec chcialbym dowiiedziec sie o dokladniejsze info odnosnie tego wariantu.Oczywiscie inne rozwiazania tez biore pod uwage.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#14

Post autor: Aciulek »

ja tez sie ucze mechaniki jak kolega :)
i mam pare pytan:
czy minime to zrobienie vteca?
i czy taki myk da rade zrobic z silnika d16y7, ktory juz ma moc 122KM i143NM
po dolocie i kompletnym wydechu? i ile sie zyska wiecej kucy?
bo slyszalem(czytalem) ze tylko 4 do 5 osiolkow sie wymodzi :/
radziok

#15

Post autor: radziok »

Aciulek pisze:czy minime to zrobienie vteca?
dokladnie

teoretycznie majac seryjnie w y7 106 kuca to z glowica z z6 czy z7 powinno wskoczyc na 125 i do tego trzeba by bylo doliczyc to co daje dolot i wydech.
ale to tylko teoria. sam nie widzialem takiego polaczenia.
umek

#16

Post autor: umek »

to moze ktos wiecej napisze o mini me odnosnie przekladki z d15b2 na z6?jak najwiecej szczegolow jak mozna:)
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#17

Post autor: Pecado »

zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#18

Post autor: zonk »

juz pare razy o tym bylo...nawet podklejone jest...troszke mobilizacji i jest:

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=14&start=0

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=961

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=1485

A jezeli chcesz wydac 7 tys na auto... to wg mnie najlepsza opcja to jak pisal jamal d16z6 albo d16yX i takie zabawy jak przerabialo pare osob na forum...Auto Svena,Dragiego, jamala. Ja poszedlbym dalej i poszukal ( co jest trudne) silnika d16a9 bo jednak DOHC to wieksza frajda...tam tez kolka etc wystroic dobry dolot wydech i peknie ci spokojnie 160ps a to taniej moze wyjsc nic d16z6. I na dodatek zostawiasz seryjna skrzynie od d15 ktora super pasuje do reszty ! Na B series bez 10tys chyba niewarto podchodzic...

Tak na skroty :

d16z6 , d16yX , d16a9 , d16z5 to koszty silnika max 3tys
zestaw soft turbo do D serii 2 tys
poskladanie tego to juz niewiem...w 7 sie mozliwe ze zamkniesz.
O reszcie to juz moga inni napisac co praktykowali...jak do NA to ssacy i kolko to tez chyba koszty po 500zł + -

Sam silnik B serii kosztuje kolo 5500zł

Do D serii JRSC tez produkuje kompresory ktorych koszty sa mniej wiecej 800$ za zestaw . Mozna tez wsadzic kompresor od mercedesa...o ktorym moze kiedys powie Jamal :flex: :gunsmilie:
Ostatnio zmieniony pt 16 sty 2009, 19:51:55 przez zonk, łącznie zmieniany 1 raz.
umek

#19

Post autor: umek »

no mysle i wymyslilem ze przekladka na z6 jest najbardziej oplacalna i da niezle wyniki z tego co mowicie,juz rozgladam sie za gratami....a pytanko...czy b18 wejdzie w bude d15b2??bo jest opcja kupic takie auto po dzwonie prosto z rajchu.....przod ok ale tyl to miazga.....
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#20

Post autor: zonk »

umek pisze: b18 wejdzie w bude d15b2??
wejdzie bez problemow.
ODPOWIEDZ