Dmuchawa

Problemy z prądem.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#1

Post autor: Walnuts.inc »

Przepalone rezystory, Popatrz tu: http://honda-tech.com/showthread.php?t=2082345
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Post autor: Piterex »

Spalił ci się rezystor dmuchawy odpowiedzialny za opór prądu na poszczególne biegi.
Kup nowy , lub używany oem . Ew. kup rezystory ceramiczne o odpowiedniej oporności i przylutuj i po sprawie.
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Post autor: Piterex »

Wiesz samochód ma już swoje lata :huh: to już może być zmęczenie materiału raz. może był do tego jakiś skok napięcia i bum poszło po rajtuzach i trzeba naprawić :cry: a tu najprościej bd kupić oem rezystor najmniej pracy i wydatku.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post autor: ernest90s »

Jakie wartości rezystorów wlutować dla poszczególnych biegów 1,2,3,4 ?
Gdzieś na autocentrum kiedyś widziałem ale nie mogę już tego znaleźć...
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#5

Post autor: Walnuts.inc »

W linku który wyżej podałem w drugim poście facet opisuje że każde uzwojenie / rezystor ma po 5 omów.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: ernest90s »

Nie no niemożliwe. Jakby był taki sam rezystor to by była jednakowa prędkość dmuchawy na wszystkich biegach. To chodzi o to że część mocy można odłożyć na rezystorze aby zmieniać prędkość nawiewu (im większy rezystor tym mniejszy prąd popłynie do silnika elektrycznego generującego strumień powietrza).
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#7

Post autor: Walnuts.inc »

Na pewno?
Na zerowym ustawieniu jest wyłączony
Na pierwszym ustawieniu prąd przechodzi przez 3 rezystory
Na drugim ustawieniu prąd przechodzi przez 2 rezystory
Na trzecim ustawieniu prąd przechodzi przez 1 rezystor
Na czwartym ustawieniu prąd płynie swobodnie...

Mówiłem żebyś zobaczył do strony do której podałem linka ale ktoś tu chyba jest leniwy...
Specjalnie dla Ciebie fajne zdjęcie:

Obrazek
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post autor: ernest90s »

A no chyba że tak :) no to trzeba będzie się przejść po 5 ohm-ówki ale koniecznie ceramiczne

Wiecie może dlaczego na alledrogo jest tylko do Civic'a VI zestaw rezystorów? Wydaje mi się że w V-ce będzie taki sam ale nie znalazłem aukcji z nowymi rezystorami do V-ki. Przy tych cenach zestawów (20-30 zł) to nawet mi się nie chce bawić w lutowanie ceramików.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#9

Post autor: Walnuts.inc »

Bardzo możliwe że są identyczne, dmuchawy i część dolotu powietrza są wymienne między 5 a 6 genem. Wykręć stary i porównaj na zdjęciach.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#10

Post autor: Walnuts.inc »

To amerykaniec się mylił.
Tu masz właściwe wartości rezystorów:
Sprężynkę z numerem 1 zastępuj opornikiem 10-watowym o oporności 1,8 ohm
Sprężynkę z numerem 2 zastępuj opornikiem 10-watowym o oporności 1,2 ohm
Sprężynkę z numerem 3 zastępuj opornikiem 10-watowym o oporności 0,6 ohm
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#11

Post autor: ernest90s »

O właśnie! To były te wartości! Dzięki!
ODPOWIEDZ