Sprzątanie komory silnika [co i jak ?]

wygląd zewnętrzny, tuning wizualny itd
Smirnoff

Sprzątanie komory silnika [co i jak ?]

#1

Post autor: Smirnoff »

Witam, zabieram się za ogarnianie komory silnika ale zatrzymałem się :P bo tak szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć :) mogli byście mi udzielić pomocy z zakresu tego tematu. Nie wiem co można wyjąć czego nie można .... Powiem tak silnika na razie nie mam zamiaru wyciągać mogę go wyczyścić w komorze jeśli się da nie wiem mam bałagan w głowie i nie wiem od czego zacząć proszę o pomoc :)

To nie śmietnik, to moja komora :P :
Obrazek

Dzięki i pozdrawiam :)

P.S. Co powiecie o pomalowaniu pokrywy na taki wzór ?
Obrazek
i Całej reszty elementów na biało ?
KamiloWKS
Potrójny As
Posty: 320
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 19:07:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post autor: KamiloWKS »

Rising sun mi osobiście się podoba ładnie to wygląda ale też pod machą nie rób malowania przesadnie bo będzie strasznie kolorowo ;)

Ja mam na niebiesko zrobioną pokrywe zaworów,uchwyt chłodnicy,akumulatora ,a na wiosnę chcę na maske od spodu pomalować własnie wzór który umieściłeś w 2załączniku ;)
"Nigdy się nie poddawaj"
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#3

Post autor: Danio »

To nie śmietnik ;) Czysto nawet myslę że polerka kielichów i mycie silnika metodą ropa i twardy pędzelek poprawiła by efekt a potem najlepiej spłukać wszystko małym ciśnieniem oczywiście wodą ;] czemu ropą? żeby nie było zacieków i żeby ładnie wymyć olej z silnika testowałem u siebie ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
Smirnoff

#4

Post autor: Smirnoff »

a gdzie dostane te skarpety (czapeczki) ?
Obrazek

a i czy normalnie mogę zdjąć osłonę kolektora czy wiąże się z tym coś ?

P.S. No niby czysto ale muszę ogarnąć kable, węże, itp. bo chcę ogólny porządek, czym dobrze wypolerować kolektor do efektu lustra ?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#5

Post autor: Danio »

skarpetki na allegro są dostępne ooo tutaj: http://moto.allegro.pl/skarpetki-spoon- ... 26734.html aluminium poleruje się odpowiednio granulowanymi papierami ściernymi lub specjalnymi krążkami na wiertarkę (włoś przeplatany listkami papieru)

A jeśli chodzi o wydechowy to jest 4-1 i raczej lipny efekt będzie więc szkoda Twojego czasu zainwestuj w 4-2-1 ze stali ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Chyba nie chcesz fabrycznego kolektora polerować? Osłonę możesz zwyczajnie zdjąć, ale czy da to efekt "czystrzej" komory nie wiem... Część wiązki możesz schować pod nadkola, daje to już jakiś zauważalny efekt.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#7

Post autor: Danio »

Osłona lepiej niech zostanie można ją pomalować czymś żaroodpornym kolektor fabryczny jest strasznie "posmarkany" i do pokazu raczej nie jest.
jestem Danio - jakieś pytania?!
Smirnoff

#8

Post autor: Smirnoff »

No z tą osłoną to nie wiem jak wyjdzie :P myślałem nad czarnym żaroodpornym żeby ją pomalować albo biały ale z drugiej strony nie wiem bo biały się brudzi szybko :P . Potrzebuje jeszcze pomysłu jak ogarnąć stożek żeby zlikwidować tą seryjną puszkę, można to jakoś zlikwidować ?

A co do kolektora wydechowego, to zobaczę jak to wygląda i czy coś się da zrobić. A polerował będę wszystko co się da ale spokojnie nie będę się rozpędzał i polerował nawet paska ;P wszystko pomału, najpierw porządek z kablami, mycie nakrętek, klapy od spodu, komory tak z grubsza itp. Później się zabiorę za kontrolę stanu blacho-części.

P.S. Jak z tym malowaniem zrobić, spolerować osłonę czy ją ciapnąć farbą ? I jak wywalić tą puchę od filtra ?

Dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#9

Post autor: Danio »

hmm ten filtr to nie seria to raz, a wywalić - kupić inny to dwa, pokrywa zaworów klepane było ale trzeba dotrzeć do czystego aluminium poszukaj na forum a znajdziesz.
jestem Danio - jakieś pytania?!
Smirnoff

#10

Post autor: Smirnoff »

nie no nie chodzi mi o stożek, a o tą czarną puchę na standardowy filtr, chcę wstawić, tylko nie wiem jak to się ma z gaźnikiem :P
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#11

Post autor: Danio »

W d13b2 filtr jest w tym nad gaźnikiem a ta rura to powinien być dolot powietrza czyżby jakiś super tiuner wstawił dwa filtry powietrza? ;D
jestem Danio - jakieś pytania?!
Smirnoff

#12

Post autor: Smirnoff »

Tak jest poprzedni właściciel :P a ja chcę to zrobić aby zostawić tylko STOŻEK. bo na rue dolotową jest założony stożek a filtr w tej puszce jest wydupcony dlatego tak to na razie zostawiłem. I chcę się uporać z tym filtrem i te ruy do gaźnika zamontować tylko pytam gdzie dokupić te ruy i jak wydupce tą puszke to wszystko będzie ok ?
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#13

Post autor: Walnuts.inc »

A co zrobisz z modułem dogrzewania gaźnika ciepłym powietrzem?

Żebyś później nie płakał że Ci w zimę ssanie nie wyłącza się po przejechaniu 10 km...

No i skoro w tej chwili masz wywalony filtr z puszki to podczas pracy ssania do gaźnika masz zasysane brudne powietrze.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Smirnoff

#14

Post autor: Smirnoff »

no to zaje*iście ... jutro muszę filtr wciapać w puche. A co do reszty filtru i dolotu to jak zrobić to profesjonalnie ? Bo nie chcę ruszać czegoś dla dobrego wyglądu :) ale zastanawia mnie jak tą puchę ominąć, jakiś adapter, zamiennik ?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#15

Post autor: Danio »

najprościej i najtaniej OEM ;] na co Ci te rynny? Zrób z tym porządek i na ori silnik zacznie lepiej oddychać na tym OEM niż na jakimś stożku CzajnaPowered i do tego zajeżdżonym filtrem ori ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#16

Post autor: Walnuts.inc »

Przed puszką filtra masz taki grzybek na dolocie, on jest odpowiedzialny za otwieranie przepustu który pobiera ogrzane powietrze na czas rozgrzewania gaźnika.

Jak wymyślisz sposób w który przeniesiesz go w inne miejsce żeby dalej spełniał swoją funkcję to wszystko będzie w porządku.

Jeśli chcesz założyć inny dolot np od D15B2 wraz z puszką filtra to bez przerabiania wszystkiego się nie obędzie.

Jest jedno rozwiązanie tymczasowe. Można założyć dolot od D15B2 ale tylko na ciepłe dni (czyli od wiosny do jesieni) i nie będzie to miało wpływu na spalanie ale na zimne dni zdecydowanie polecam powrót do oryginalnego rozwiązania.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#17

Post autor: Danio »

To już lepiej kupić ssaka z B7 a jeśli budżet kiepski to od D15b2 myślę że moc coś by wzrosła ale znikomo tyle że kultura pracy motorowni się polepszy w końcu to Dual Point ;] Wtedy już nie interesują Cię zimne czy ciepłe dni rzeźby nie ma tyle co elektryka ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#18

Post autor: Walnuts.inc »

Kolektor ssący z B2 albo B7 to już droga modyfikacja...

Poza tym zarówno w B2 jak i w B7 potrzeba chociażby przerabiać wiązkę paliwową z elektryczną pompą paliwa więc nie wiem gdzie tu tylko rzeźba tylko w elektryce. Proszę nie wprowadzać użytkowników w błąd...

Ja mówiłem tylko o dolocie powietrza wraz z puszką na filtr... Trochę nie teges tok myślenia.

No ale modyfikacje jakie by nie były i tak zależą od możliwości finansowych kupującego.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Smirnoff

#19

Post autor: Smirnoff »

na zimę wypieprzę ten stożek bo jak dla mnie to co teraz jest to trochę nie ma logiki bo mam 2 filtry ... Jutro zakładam z powrotem OEM filtr (już w domku czeka) a te ruy wypieprzę i będzie czyściej a co do puszki zastanawiam się nad jej modyfikacją ale muszę najpierw jej się przyjrzeć. Na chwilę obecną na zimę nie ruszam bo później nie odpala i dopiero będą jaja, będę musiał z farelką jeździć pod maską.

Dziś tak myślałem co by było gdyby tak oddać tą puszkę do chromowania ? czy lepiej pomalować w kolorze nadwozia lub poprawić czarny lakier ? jak dla mnie albo chrom albo czarny... chcę aby nie było tam jak w koszyku wielkanocnym :)

Co do kolektora, to jeszcze nie teraz takie wymiany, na chwile obecną mrożę kasę na blacharkę bo nadkola już się proszą. Ale ruszę blachy dopiero po zimie :)
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#20

Post autor: Danio »

Napisałem że największym problemem jest elektryka, a że D13 nie ma pompki w baku to chyba każdy wie.

A puchę ja bym zrobił na czarno na pewno taniej Cię wyjdzie, a chrom hm... To nie american muscle lepiej nie robić tandety ;] i zrobisz ją w dzień ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
ODPOWIEDZ