Strona 1 z 1

Hamulce

: wt 13 lis 2012, 11:07:36
autor: Tomek19941444
Witam,
mam taki problem, iz ostatnio jezdzilem sobie spokojnie i wczoraj poszedlem po autko i zdziwilo mnie reakcja kol na hamulec nozny. problem jest taki ze nagle nie wiadomo dlaczego zaczely hamowac tylko tylnie kola a przednie zero . co moze byc przyczyna ?
prosze o szybka odpowiedz. z Góry dziękuje . Pozdrawiam

: wt 13 lis 2012, 11:14:41
autor: JokerNH
cylinderki sprawdz ;)

: wt 13 lis 2012, 12:45:53
autor: Tomek19941444
stałoby sie to tak nagle ? z dnia na dzien ? : >

: wt 13 lis 2012, 12:55:57
autor: Laskosz
Mogło się zapowietrzyć. Płynu masz dość ? Wciśnij kilka razy do oporu i zobacz czy zaczną hamować. Cylinderek jak się kończy to trzyma hamulec i nie puszcza

: wt 13 lis 2012, 13:23:24
autor: Tomek19941444
ok. dzieki za pomnoc dzis sprawdze i napisze co bylo przyczyna chyba ze nie uda mi sie tego zrobic. Jak najlepiej odpowietrzyc hamulce ?

: wt 13 lis 2012, 14:03:12
autor: Laskosz
Jak najlepiej ? po prostu odpowietrzyć, tego się nie robi lepiej czy gorzej tylko po prostu się odpowietrza :-)

: wt 13 lis 2012, 14:31:37
autor: Tomek19941444
gdzie znajde to "urzadzenie" ktore mam odkrecic i odpowietrzyc i jak to robic.

: wt 13 lis 2012, 14:35:28
autor: Laskosz
Serio chcesz żeby tutaj o tym pisać ? W googlach tego jest pełno, bo w każdym samochodzie wygląda to tak samo. Odpowietrzniki są na zaciskach/cylinderkach, nic nie trzeba rozbierać, potrzebna jest druga osoba i kanał. Jak nie masz drugiej osoby i kanału to lepiej oddaj do mechanika. Odpowietrzy w pół godziny i dużo nie skasuje

: wt 13 lis 2012, 17:52:44
autor: Maciej
Najprościej ściągnij sobie manual. Da się bez kanału, kilka cegieł i dobry lewarek, żeby skrócić czas całej operacji :P

: wt 13 lis 2012, 20:39:05
autor: damianek12
Ja dodam ze można sprawdzić jeszcze czy masz pompę hamulcowe sprawna.Niby często się nie psuja ale i też może być tego objawy.

: śr 14 lis 2012, 13:53:33
autor: gruszecky
negroazor , u nas w hondach jest układ krzyżowych więc można robić prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód. dla układu to bez róznicy.

Tutaj stawiam na zapieczone cylinderki, bo własnie rozwiązanie krzyżowe nie pozwala na to żeby cały przód lub cały tył nie hamował z powodu braku płynu w układzie. Jeśli oba koła z przodu nie hamują to automatycznie tył też nie może hamować

: śr 14 lis 2012, 21:09:54
autor: Laskosz
jedna sekcja od lewego tyłu prawego przodu, druga od dwóch pozostałych. Ja osobiście nigdy nie zwracałem uwagi na kolejność odpowietrzania. Robiłem tył, przód, jeszcze raz tył i jeszcze raz przód

: śr 14 lis 2012, 21:12:10
autor: Laskosz
nie jestem pewien ale chyba jeszcze nie spotkałem się z układem takim jak piszesz negro :D

: śr 14 lis 2012, 22:00:26
autor: Grzesieek
negroazor, http://naforum.zapodaj.net/5cecdc474fc2.jpg.html
Widzę, że za każdym razem tworzysz nowe herezje... jak nie ze stabami, to z układem hamulcowym...

: śr 14 lis 2012, 22:56:20
autor: Grzesieek
Do zasad odpowietrzania się nie czepiam, tylko o kwestie układu krzyżowego lub jego braku.

Co do stabów to skończ ten temat, bo od 20lat wiadomo jak wyglądają kwestie stabilizatorów w 5genie i pochodnych, a nagle zjawia się negro, kupuje 5gena i próbuje wszystko przewrócić do góry nogami bo tak mu powiedziała jedna osoba, która zapewne ma w szczerym poważaniu 20letnie auto. Dobre źródło wiedzy o stabach: http://passwordjdm.pl/printview.php?t=6 ... cd6157310f i skończmy ten OT, a jeśli masz coś do dodania to zapraszam na PW, chyba, że znowu będzie to jakaś wiadomość o przykro-śmiesznej treści...

: śr 14 lis 2012, 23:00:38
autor: Laskosz
może przód hamuje dlatego że ma tarcze zamiast bębnów, albo większe tarcze ? I hamulec krzyżowy w razie awarii właśnie zapewnia więcej bezpieczeństwa, chociaż nie po to został wymyślony

: śr 14 lis 2012, 23:09:57
autor: Grzesieek
Chciałem coś napisać, ale opadły mi ręce, opuścił mnie Bóg i chęci do życia...




Bóg wrócił, więc jednak napiszę. Cały czas, od początku, ja i kilka innych osób z tego zacnego forum mówiliśmy o braku stabilizatorów w wybranych europejskich wersjach silnikowych- EG3, EG4 i EG8- a nie o tym, że żaden 5gen nigdy nie miał staba. Teraz rozumiesz, czy dalej będziesz korzystał ze swojej wątpliwej umiejętności czytania ze zrozumieniem i logicznego myślenia?

: czw 15 lis 2012, 10:55:22
autor: gruszecky
masz negroazor i ucz się pilniej: http://www.civic5g.pdg.pl/foty/przewody ... ewod_2.jpg - jak widać lewy front i prawy tył idzie z dolnej częsci korektora i odwrotnie z górnej części korektora.

: sob 17 lis 2012, 22:37:21
autor: gruszecky
napisałem fakty i je podparłem rzeczową literaturą i objaśnieniem. Ja mam rację, w 99% przypadków gdy mówię o sprawach technicznych - mam rację -racja ta podparta jest zwyczajnie doswiadczeniem