Kompresor D-seria

Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

Kompresor D-seria

#1

Post autor: Pawelll »

Ostatnio przeglądałem filmiki jak się zawija civic z kompresorem.
Powiedzcie ile wgl kosztuje taka zabawa tzn. same części np w porównaniu do turbo ( soft na ok 0,6 bar )

I jak ma się to do używania auta na co dzień.
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#2

Post autor: pasta725 »

Do 5k da się uskładać odkurzacz.
A jak ma się mieć do używania na co dzień?
Na co dzień możesz sobie go np. wyłączyć ;)
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
Kuki
Nałogowiec
Posty: 739
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 21:36:32
Lokalizacja: Tczew

#3

Post autor: Kuki »

kompresor do D-serii to kwestia tego jak co kupisz, w jakiej cenie. Aczkolwiek cena to od 3500 do 7000 tysia. No i pytanie jaki kompresor planujesz? dedykowany JR? Vortecha? Zewnętrzny Eaton? I 0.6bara to nie jest sofcik kolego :)

pasta725 pisze:Na co dzień możesz sobie go np. wyłączyć ;)
to zależy jaki kompresor zamontuje, włączyć i wyłączyć to można jedynie EATONA M62.


a jak ma się to do turbo? podobnie, jeśli kupisz chińskie turbo itp to wydasz podobną kasę tylko wtedy będzie większa awaryjność jednostki... chyba że pójdziesz o krok w przód i zrobisz remont silnika. Aczkolwiek chińskie turbo, 0.6 bara i seryjna jednostka to nic dobrego nie wróży. Dodatkowo wszystko zależy od stroiciela, czy wystroi Ci by pokazało maksymalna moc na hamowni czy żeby zapi****lało a jednocześnie było jak najmniej awaryjne .
Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

#4

Post autor: Pawelll »

Chodzi mi o Eatona jakiegoś, ok 0,6Bar bez kucia itp. Koszt samych części, bez robocizny.
Wydawało mi się że bez kucia, remontu silnika i przy tak niskim ciśnieniu doładowania da się to taniej zrobić.
Kuki
Nałogowiec
Posty: 739
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 21:36:32
Lokalizacja: Tczew

#5

Post autor: Kuki »

czy ty sam siebie rozumiesz co piszesz? małe dmuchanie 0.6 bara? jedno wyklucza drugie ... 0.6 bara to dużo i jeśli silnik jest w słabej kondycji to takie doładowanie go zabije szybciej jak Ci się wydaje. No chyba że masz silnik w dobrym stanie to bez remontu powinno się obejść aczkolwiek każde doładowanie wysila silnik...a wiesz chociaż jak uzyskać te 0.6 bara w d15b2? w ogóle jakiego Eatona chcesz zamontować? silniki d15 mają mniejsze zapotrzebowanie na powietrze więc montując za dużą sprężarkę możesz przekroczyć barierę bezpiecznego doładowania i wysadzić silnik.

mnie bez robocizny wyszło ze strojeniem okolice 4500zł+ a składałem auto z kumplem. No chyba że chcesz zaoszczędzić na zegarach nie kupując ich itp, wszystko robić na pałę to może i 3000zł Ci starczą.
Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

#6

Post autor: Pawelll »

Ja nie chce montować do siebie, po prostu przeglądałem filmiki na yt i zacząłem się zastanawiać jak to jest z kosztami itp.

Jakie są koszty w porównaniu z turbo ?
Kuki
Nałogowiec
Posty: 739
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 21:36:32
Lokalizacja: Tczew

#7

Post autor: Kuki »

aaaaaaaaaaaaa taki bajer :D

to tak jak pisałem, turbo i kompresor to porównywalne koszta, bo w jednym i drugim przypadku jak chcesz dmuchać dużo(okolice bara) to wypadało by kuć(aczkolwiek ja sam bym obalił stereotypu i zrobił zajebisty remont bez kucia) czyli tu już trzeba mieć sporo złotówek. Można tez iść po taniości i montować tanie turbo i inne "chińskie" zamienniki kolektorów itp. Z kompresorem jeśli montujesz JR lub Vortech to już spory koszt jeśli natomiast eatona to koszt jest o połowę mniejszy aczkolwiek jak mówiłem w d-seriach to koszt 3000zł około +/-. Turbo też złożysz w podobnej cenie tylko będzie bardziej awaryjne(bo jak pisałem chińskie zamienniki). Sam kompresor/turbo to nie jedyny koszt na to składają się kolektory, doloty, mocowania, wtryski, pompy paliwa itp itd. inne duperele typu złączki silikonowe, opaski itp podsumowując składają się też na niezłą sumkę... Wszystko trzeba przekalkulować.
ODPOWIEDZ