Strona 1 z 1

Wymianna uszelki pod głowica

: ndz 28 paź 2012, 08:24:33
autor: Czaja312
Czesc .
nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale szukam małej pomocy .

Silnik:d15b2 /hb/


no I tak chcę się zabrać do wymiany uszczelki pod głowica (kopci na biało),i poczebuje jakieś rady jak po kolei rozbierać tzw. rozrząd na cechy .jakie mogę mieć problemy z czym itp ..od czego zacznyc rozbierać . co jak będę miał rozebrane sprawdzić co wymienić itp by ktoś mi to krok po kroku wytłumaczył byłbym wdzięczny . i gdzie idzie na internecie zamówić uszczelki lub zestaw naprawczy..

pss. chce to sam wymienić/nie tam do żadnego mechanika/

: ndz 28 paź 2012, 09:29:02
autor: Grzesieek
Części Haparts, a co i jak masz opisane w książce "Sam naprawiam"... PDF tej książki możesz w 3s. znaleźć w google. Jak będziesz miał jeszcze jakieś wątpliwości to możesz je rozwiać przeszukując forum, bo temat był poruszany.

: ndz 28 paź 2012, 18:47:07
autor: Czaja312
szukam i szukam na forum i nic na temat wymiany uszczelki zeby było coś opisane.a co do książki jest wszystko opisane ładnie ale nic nie pisze na temat rozrządu jak prawidłowo ustawić.

: ndz 28 paź 2012, 19:15:29
autor: Grzesieek
Książka "Sam Naprawiam" dla naszych roczników od strony 46... albo jesteś bardzo leniwy, albo nie umiesz szukać...

: ndz 28 paź 2012, 19:16:54
autor: Piterex
Jak właśnie tam jest bardzo dobrze wszystko opisane

: ndz 28 paź 2012, 19:24:21
autor: Bushid0
Rorzad d15b2 górne kółko na płaszczyznę głowicy się ustawia a dół na znak na kole zębatym na wale .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dokręcenie głowicy :

Obrazek

Dokręć tak jak na obrazku pierwszy moment 38 Nm drugi 76Nm nie jak w manualu uszczelka tylko metalowa NIE ERLING firmy ! Polecam Takome jak nie oem.

Dokręć głowicę na 2x czyli 38Nm raz potem poraw dla pewności tym samym i potem to samo z 76Nm .

Przy odkrecaniu koła pasowego wrzuć bieg np. 3 hamulec trzymaj i ktoś niech odkreca - najlepiej przedłużki klucz + rura.

Tu mala instrukcja ode mnie :

1. Spuść płyn chłodzący z węży lub korka z przodu bloku nie cały ale z 1-2 litry, żeby się nie lało przy odkręceniu głowicy.
1.1 Odłącz kable co idą do głowicy ssącego itp !
2. Możesz odkręcić koło pasowe ale nie musowo ale lepiej gdyż łatwiej ustawić rorząd. (wyżej napisałem jak )
3. Poluzuj śrube od napinacza
4. Zdejmij pasek
5. Zdejm pokrywę zaworów
6. Odrkęć głowicę w odwrotnej kolejności do dokręcania .
7. Zdejmij głowicę razem z ssącym !
8. Odkręc ssący od głowicy (łatwiej to zrobić niż na założonej na silnik)
9. Daj głowice do zabielenia (wyrównania płaszczyzny)
10. Przed skreceniem głowicy wyczyść szpilki i gniazda co wchodzą śruby, nie może tam być płynu itp syfu .
11. Wsadz uszczelkę na blok, włóż do głowicy ze skręconym ssącym jedna szpilke najlepiej do otworu najbliżej zewnetrznej celuj do bloku przez uszczelkę (Jeżeli masz krzywe tulejki w głowicy cieżko wejdzie o ile je masz )
12. Wsadz wszystkie szpilki jeżeli głowica dobrze leży dokręc je lekko kluczem zwykłym.
13. Dokręc odpowiednim momentem i schematem głowice. (pisałem wyżej(
14. Ustaw rorząd
15. skręc wszystko połącz i odpalaj :)

: ndz 28 paź 2012, 19:30:55
autor: Czaja312
dzieki Bushid0 oto mi chodzi

: ndz 28 paź 2012, 19:37:01
autor: Bushid0
Edit dałem :)

: pn 29 paź 2012, 10:02:08
autor: JokerNH
jak tego nigdy nie robiłeś to lepiej się nie bierz za to..

: pn 29 paź 2012, 10:54:54
autor: Piterex
Kto nie ryzykuje ten nie ma/ ma manuala więc da rade :happy:

: czw 14 mar 2013, 11:53:21
autor: Pablo
Panowie powiedzcie jakie uszczelki trzeba wymienic przy planowaniu głowicy ?.śruby tez trzeba wymieniac ?