pare niepokojacych problemow

Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

pare niepokojacych problemow

#1

Post autor: Bongoz »

Problem tkwi w paru szczegolach, dotycza one eg3 :

- po odpaleniu auta, przez pare(naście) minut gdy zmieniam bieg i przy wcisnieciu sprzegla obroty zaczynaja rosnac do 2.5-3k, obroty jałowe(?) rzadko kiedy trzymaja 0.8k przewaznie 1-1.5k

- strasznie smierdzi paliwem, wydaje mi sie ze to z komory silnika, z prawej gornej czesci. Dzis pod biedronka moglem spokojnie odnalezc auto na full parkingu po zapachu benzyny :o

- kolejna sprawa jest gdy powietrze dostaje sie do srodka z nawiewow nawet gdy ustawione sa na 0, w jaki sposob moge to ogarnac?

- gdy wjezdzam na stacje, nawet z 1/2 baku, 1/100 to podczas odkrecania korka ucieka spora ilosc powietrza, aczkolwiek nie zawsze, ostatnio sie tak zaczelo robic

- dzis wsiadajac rano do auta, przy dosc sporej wilgotnosci jak to u mnie w aucie bywa, wszystko zaparowane. Zapinam pasy, a one byly od dolu wilgotne? Jak i kierowcy tak i pasazera, ktoredy moze tam sie dostawac woda? Wilgoc?

To chyba wszystko, jesli cos nie jasno wytlumaczylem postaram sie odpowiedziec na poszczegolne niejasnosci, z gory dziekuje :)
zulf
Berbeć
Posty: 43
Rejestracja: wt 29 lis 2011, 00:45:27
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post autor: zulf »

To powietrze z nawiewow u mnie tez zawsze leci. Przy ustawieniu sily nawiewu na 0 jest to minimalna ilosc, chyba to jest norma :)

Z tym powietrzem z baku na stacji to u mnie tez wystepuje. To tez mi sie wydaje normalne, ze gdy ubywa paliwa z baku to cos tam sie musi pojawic. Szczelnie zamkniety korek wlewu nie wpuszcza za duzo powietrza do baku wiec cisnienie spada. Przy otwarciu klapki wyrownuje sie do cisnienia na zewnatrz baku :flex:
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#3

Post autor: Bongoz »

co do nawiewow, to ta 'minimalna' ilosc zmienia sie w dosc silne 'wiatry' gdy silnik sie zagrzeje i bucha mi goracem po nogach :o.

a co do baku to tak myslalem, ze cisnienie sie zrownuje gdy odkrecam korek, ale wczesniej takich objawow nie mialem, jakos dziwnie mi sie to laczy ze strasznym zapachem benzyny wokolo jak i w srodku auta :x
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#4

Post autor: Bongoz »

Co do cyrkulacji to szczerze powiem, ze nie sprawdzalem, ale fakt faktem czemu tak sie stalo, przed wyjazdem na wakacje bylo okej, w czasie jazdy tak sie stalo.
Auto parkuje pod domem, innej mozliwosci na razie nie mam, drzwi sa zdrowe, progow nie sprawdzalem, ale auto w poniedzialek idzie do blacharza na wstawke, wiec na pewno je jutro juz sciagne i zobacze. Bak wyglada okej, nie ma oznak rdy, czy tez zeby dzialo sie z przewodami, wydech fakt, w jednym miejscu jest zjedzony na wylot, przy laczeniu. Pali -/+ 9, tylko cykl miejski
Mared
Pełnoprawny User
Posty: 86
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 19:30:06
Lokalizacja: Łódź

#5

Post autor: Mared »

Z mojej strony,jeśli chodzi o twój pierwszy problem.Masz D13b2,więc jest to system ssania.U mnie jest dokładnie to samo,jednak wraz z rosnącą temperaturą w silniku obroty spadają,co jest logiczne ;)
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#6

Post autor: Bongoz »

no dobra, a co do zapachu benzyny wokol jak i w srodku auta?
Czym to moze byc spowodowane, po 3-5min jazdy w srodku zaczyna smierdziec paliwem i to dosc intensywnie
Mared
Pełnoprawny User
Posty: 86
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 19:30:06
Lokalizacja: Łódź

#7

Post autor: Mared »

Ja miałem to samo,ale w megance i okazało się,że przewód paliwowy był popękany i ciekła benzyna.Nie zauważyłeś może wycieków?
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#8

Post autor: Bongoz »

dzieki za kazdy post, przeczytalem, obejrzalem... podwozie okej, bak takze nie ma oznakow rdy, kazdy przewod na swoim miejscu, jedynie wydech juz przegnity w laczeniu, ale pomijajac to... doszedlem do paru spraw -



: - rozebralem pol auta na czesci i nie potrafilem znalezc zadnego przecieku, lecz mam pewne watpliwosci co do 1)
Obrazek
, ta szczelina pomiedzy uszelka a szyba, tamtedy moze przedostawac sie woda? Jesli tak czym ja zakleic, reszta zdjec ten sam problem
Obrazek
Obrazek
oraz ta listwa/uszczelka przy dachu, z lewej strony rusza sie w obie strony, zas ta z drugiej juz nie.
Obrazek



- teraz cos dla pedantów, horror - czym, jakim srodkiem wyczyscic ten wyciek, uszczelka pod pokrywa byla zle zalozona, juz jest okej.
Obrazek


- i najgorsze, zapach paliwa wokol jak i w aucie... przyczyna pekniety przewod. Przyznam szczerze, ze nie mam pojecia jak on sie nazywa (pierwsze auto, z mechanika mam tyle wspolnego co Napoleon z bombami atomowymi) i czy dam rade go sam wymienic oraz gdzie i mniej wiecej w jakich cenach go kupic.

Obrazek
Obrazek

z tego przewodu cieklo, ekh, lecial strumyczek co mnie przerazilo
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#9

Post autor: Bongoz »

jednak nie poszlo tak latwo jak myslalem. Zeby odkrecic z drugiej strony ten przewod musze sciagnac obudowe filtra paliwa, a wiec... ten przewod, krociotki a gruby musze sciagnac silowo, ale potem jak go tam umiescic z powrotem ? A moze da sie inaczej bez sciagniecia tego grubaska?
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ